pozdravljeni
stara sem 14
1....pisem vam ker imam problem z spoznavanjem novih ljudi... vsakic ko pridem nekam kjer nobenega ne poznam kar "zmrnem" to si zelim popraviti ampak nevem kako? Že veckarat sem zelela pristopiti do koga ampak si nisem upala saj me je zelo strah zavrnitve oz tega da bi se mi posmehovali.. ali imate kaksen nasvet za mojo tezavo?
2...drugi problem je pa glede fantov... zelo se bojim kako bo v prihodnosti z ljubeznijo saj se zelo bojim biti z nekom v zvezi saj imam obcutek kakor da so vsi fantje "svinje" zelo me moti da vecina fantov vejpa, pije, kadi...in me je res strah da bom dobila takega fanta k me bo hotu sam prizadet.
3....enkrat je en dokaj normalen tip pristopil do mene ampak jaz sem se ustrasila nevem zakj in se zaprla in nisem zelela govoriti z njemu.. to je tudi problem pri meni saj ko mi nekdo pokaze neka custva se kar zaprem..
prosim vas za nasvete
hvala
Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Praviš, da imaš težave s pristopanjem do ljudi in navezovanjem stikov. Strah te je, da bi se ti drugi posmehovali ali da te ne bi sprejeli, zato se večkrat umakneš vase. Če prav razumem, te zanima, kako premagati ta strah pred pogovorom z drugimi, predvsem "novimi" ljudmi.
Ko nam nekaj ne gre ali se za neko stvar zelo dolgo trudimo in vanjo usmerimo vso svojo pozornost in energijo, je najbolje, da svojo pozornost preusmerimo drugam. Velikokrat se nato zgodi, da se stvar "reši sama od sebe". "A watched pot never boils" ali voda v loncu ne bo nikoli zavrela, če jo gledaš, pravi angleški pregovor. Enako velja za navezovanje stikov z ljudmi - če se preveč osredotočamo zgolj in samo na to, kaj bomo rekli, razmišljamo o tem, kako se bo druga oseba na nas odzvala, kaj si bo o nas mislila in tako dalje, je to lahko zelo obremenjujoče in začnemo se vrteti v začaranem krogu - strah nas je, zato raje nič ne rečemo, nato obžalujemo dejstvo, da nismo zbrali poguma in strah se le še poglablja. Poskusi naslednjič, ko se boš znašla med novimi, nepoznanimi ljudmi, svojo pozornost preusmeriti drugam. Če imaš to možnost, se posluži neke aktivnosti, na primer družabne igre ali hobija. Če opaziš, da se skupina ljudi o nečem pogovarja, brez strahu pristopi. V redu je, če tudi samo poslušaš pogovor in ničesar ne komentiraš. Zelo verjetno te bo nekdo čez čas opazil in te kaj vprašal, nato pa lahko nadaljuješ pogovor tako, da tudi sama zastaviš kakšno vprašanje. Pomembno je, da se ne obremenjuješ s tem, komu in kaj boš rekla, temveč se poskusiš v skupini kar se da sprostiti.
Enako velja za tvoje drugo vprašanje, ki se nanaša na fante. Seveda je pomembno, da pri izbiri fanta slediš svojim vrednotam, poskusi pa se bolj kot na kajenje in pitje alkohola osredotočati na osebnostne lastnosti fantov - ali je prijazen, sočuten, ali imata podoben smisel za humor, podobne interese, kako se fant obnaša do tebe ... Če pa sta kajenje in pitje alkohola lastnosti, ki jih res ne preneseš, poskusi z iskanjem potencialnega fanta v drugačnih družbenih krogih. Prepričana sem, da obstajajo tudi fantje, ki se kajenja in pitja ne poslužujejo.
Upam, da sem ti z nasveti vsaj malo pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, ga brez zadržkov zapiši.
Vse dobro in lep pozdrav,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja