Zdravo, sem 1. letnik srednje sole in imam problem.
Vedno nikoli nisem marala športa, ubistvu mi je šport vredu samo takrat ko se sama odločim da bi športala. V šoli seveda imamo športno vzgojo in moram povedati da je to zame najhujših 45 min v celem tednu, in problem je ker ga včasih imamo 2 uri. Že od malega (v osnovni) nisem marala športne. Vsi moji sošolci so športniki, vsi so nekaj trenirali jaz pa nič. In res ne prenesem ko me punce oz. sosolke med sportno cudno gledajo ko sem čisto zmedena in obupana med kakšno odbojko, nogometu,.. Preprosto ne maram ga, ko sem na športni se ne počutim vredu, grozno mi je biti v kratkih hlačah, v športnih čevlih. Ko tečemo okrog šole mi je tudi grozno saj kljub temu da nimam astme niti nisem imela bronhitisa težko diham, mogoče zato ker sem čisto živčna in obupana. Če spricam to uro dobim neopravičeno in je to še hujše, izgovorov ne morem vedno dajati da me npr. boli glava, da mi je slabo. V osnovni so me tudi dekleta zafrkavale glede tega. Športala bi le takrat če nebi bila zadovoljena z svojo postavo ampak hvala bogu sem. Upam da me neboste narobe razumeli, jaz se redno gibam, celo poletje sem se rolala s prijatelji, vozila z rolko, vozila s kolesom, plavala, hodila na sprehode ampak nogometa, odbojke, kosarke,.. pa res ne prenesem.
Mi lahko prosim predlagate če je tu kakšna rešitev, če bi v srednj šoli bili stari sosolci bi mi bilo uredu in bi se nekako sprijaznila ker so bile sosolke navajene, ampak tu jih pa res nocem razocarati ce zaradi mene izgubimo tekmo, ali pa da dam slab vtis, ali pa da bi me zafrkavale glede tega. Problem je tudi ker se ne pogovarjam kaj dosti z sosolci, sem bolj kot ne "sama" in sem na telefonu med odmori. Se pogovarjam ampak ne veliko. Imam stare prijatelje, prijatelje ki jih poznam ze skoraj celo zivljenje, ki jim zaupam.
Upam da nisem bila prevec sitna s tem problemom..
Če pa si nekdo iz mojih vrstnikov (ki se mu kaj podobnega dogaja mi pa prosim napisi in mi se kaj predlagaj)
Lp, obupana ne športnica.
• Po
Pomoč nnnnnn
Zdravo!
Sem fant in tudi jaz že od vedno sovrazim nogomet in kosarko. Ubistvu imam ostale sporte (odbojka, tenis, badminton, atletika, rokomet, plavanje...) zelooooo rad.
Zelo te razumem kako ti je.
Js učasih ucitla uprasam če lahk rajs vadim na kondiciji in pol celo uro lavfam od zuni po stadijonu (ucasih se mi celo kdo pridruzi in se je res fajn celo uro sam neki pogovarjat)
Verjetno bo to nekoga kar zmrazilo ker nima rad teka ampak ga jaz enostavno obužujem. Včasih na mesto nogometa gremo sam js pa še en drug odbojko pa pač to delama. Naš ucitl na sreco razume da nogomet ni edini sport in da obstaja veliko drugih športov. Učasih gremo celo v fitnes.
Ampak vseeno pa včasih morem igrati nogomet. To zame predstavlja nekaj najhujše možno v šoli (samo tsto ko mormo okolo neke palce delat prevale je hujše).
Včasih se zato javim za golmana. To mi ubistvu niti ne predstavla težav. Pač nevem za tebe sam mogoč ti bo boljš.
Kosarka: na zalost ni golmana, kadar mamo to sam potrpim :) Sej je vsega nekdaj konec.
Glej na koncu ti hocem povedat da se opogumi in svojo tezavo povej svojmu ucitlu/ucitlci.
Zavedaj se da nisi edina ki ne mara nogometa sam na zalost
ostaja med priljubljenimi sporti; ampak verjemi vedno ne bo tako in KMALU BO BOLJŠE- nikoli niso stvari slabezaa vedno
Lepo bodi
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
veseli nas, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas. Vidim tudi, da si že dobila odgovor od vrstnika, kar je prav tako zelo pomembno in upam, da ti je osvetlilo določen vidik.
Če te prav razumem, ti trenutno v prvem letniku srednje šole največjo težavo predstavljajo ure športne vzgoje, saj se pri veliko športih (nogomet, odbojka) ne počutiš dobro, predstavljajo ti neprijetno situacijo. Težko ti je, ko te sošolke med športno vzgojo pri določenih športih čudno gledajo, saj se ti zdi, da jih lahko razočaraš pri kakšnih tekmah ali da te bodo zaradi tega zafrkavale. Praviš, da so vsi tvoji sošolci v srednji šoli športniki in so nekaj trenirali, zaradi česar ti je še bolj neprijetno, saj se sama nisi tako ukvarjala s športom. Sama praviš, da ti je šport drugače v redu, torej, ko se sama odločiš, da bi športala, ampak v šoli ti je v teh situacijah tekmovanja in primerjanja neprijetno. Sedaj ne veš, kaj narediti, saj sošolk nočeš razočarati pri kakšnih tekmah ali pa da bi te zafrkavale, če ti šport ne bi šel. Praviš tudi, da se z njimi ne pogovarjaš veliko, saj si bolj sama ali na telefonu.
Tvoja situacija je res neprijetna in ti lahko še dodatno okrepi odpor, ki ga imaš do samih ur športne vzgoje. Verjamem, da je biti pri urah športne vzgoje, ko je potrebno pokazati določeno znanje in talent pri dotičnih športih, lahko zelo stresno, še posebej, če ti le-ti niso najbolj blizu in jih ne obvladaš najbolj. To vsekakor sproža situacije stresa in napetosti, kar si tudi sama izpostavila. Prav tako je potem prisoten ta strah pred nesprejemanjem s strani sošolcev, zaradi česar se lahko še zmanjša motivacija za sam šport in usvajanje le-tega. Športi, ki ti niso blizu, so lahko tekmovalni in zaradi tega sprožajo še večji občutek strahu in nezanimivosti za posameznika, ki ima pri njih že morda od prej odpor. Sprašuješ, če bi bila tukaj lahko kakšna rešitev, kaj narediti. Kaj bi se pa tebi zdelo najboljše in najbolj optimalno narediti? Veš, da ur ne moreš špricati v nedogled, ker boš ocenjena morala biti, prav tako ne moreš vedno iskati izgovorov, ker bodo to ugotovili. Morda bi bilo res lahko dobro to, kar ti je predlagal že fant zgoraj v odgovoru, in sicer, da se opogumiš in poveš o tej težavi učitelju športne vzgoje. Morda ga lahko povprašaš, ali lahko kdaj delaš kakšne druge vaje, športe ali bolj osnove. Na takšen način bo tudi učitelj vedel, da ti je določen šport zelo stresen in da zaradi tega tudi morda včasih ne zmoreš maksimalno pokazati svojega znanja. Morda bi bilo na tem mestu dobro govoriti o tem tudi s svojimi sošolkami, jim povedati, kaj razmišljaš in občutiš o teh športih ter ob urah športne vzgoje, da te bodo tako lahko bolje razumele. Tako bodo tudi lahko boljše razumele, zakaj včasih morda ne igraš tako, kot bi one želele in zakaj se ne počutiš najboljše pri določenih športih. Morda boste nekaj časa igrali te športe, potem pa delali tudi kaj drugega, kot je tek ali fitnes ali kaj takega, kar ti bo zanimivo in dobro. Žal pa boš športno vzgojo imela v vseh letnikih srednje šole, zaradi česar je to dobro sprejeti in tudi vedeti, da to ne bo trajalo za vedno. Kot te je tudi tvoj vrstnik potolažil, tudi ure športne vzgoje bodo enkrat minile in ne bo potrebno vedno opravljati teh športov, do katerih imaš odpor in bi raje delala kaj drugega. Sedaj v srednji šoli pa morda res skušaj pri urah športne vzgoje izluščiti največ dobrega zase, se tudi iskreno pogovoriti z učiteljem ter sošolkami in skušati delovati po svojih najboljših močeh. Ko bodo tudi drugi to vedeli, bodo verjetno lahko boljše razumeli tvojo situacijo in ti bodo lahko v oporo tudi, če ti kdaj ne bo najbolj šlo pri vseh urah.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč in srečno naprej s športno vzgojo,
lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije