pozdravljeni.
Sem devetarka. Trenutno delamo pri športni stoje, kolesa in prevale. To mi že od malega ne gre. Naredim oba prevala vendar kolesa in stoje ne naredim. Pač imam strah. Učiteljica mi je rekla, da bom za prevala dobila največ oceno 2. Jaz s tem absolutno nisem zadovoljna, saj potrebujem točke za v srednjo šolo, ker sem prepozno dojela, kako visoke omejitve ima ta šola.
Uglavnem. pri športni doživljam prave muke. Trudim se in trudim, vse me boli, grem čez svojo zmožnost pa nič. Učiteljica je zaj***** in ne upošteva našega truda. Nasplošno mi gre športna na živce. Rada imam košarko in to je vse. Pač nisem za šport.
Vendar pa az res rabim te točke za srednjo šolo. Pri košarki dobijo 5 samo tiste, ki trenirajo košarko, Odbojko tiste ki jih ima rada učiteljica. Res nevem kaj naj naredim. Ali naj se pogovorim z njo? vendar kako, kako i na rečem, da rabim točke za v sredno, da se trudim po svojih močeh...? Zdi se, kakor da ne bom prišla na to šolo in pika. To mi ocene vedno znova dopovedujejo, pa se učim in use. Prejšnje razrede sem zafrknila do konca. Ali mi lahko pomagate. Res bi bila hvaležna, da čim prej, saj smo že čez polovico leta in res hitro potrebujem nasvet. Hvala za odgovor.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Najprej bi ti zagotovila, da je popolnoma normalno, da imamo na športnem področju vsi kakšen šport, veščino, ali element, ki nam predstavlja večji izziv.
V svojem zapisu pravzaprav izpostaviš 3 različne probleme: strah pred izvedbo kolesa in stoje, težave z učiteljico za športno vzgojo, in skrb glede sprejema na srednjo šolo.
Za začetek bi ti rada izpostavila, da nas je kakšnih športnih elementov in veščin včasih strah in da je to velikokrat normalno. Praviš, da se zelo trudiš da bi stojo in kolo naredila. Si mogoče za pomoč že vprašala tudi kakšno sošolko, ki ji gre to dobro? Mogoče ti lahko pomaga pri učenju teh elementov. Pri športni vzgoji se lahko z učiteljico pogovoriš tudi o tem, da narediš kakšno dodatno nalogo na področju, ki ti ustreza (npr. pri košarki).
Še vedno pa si napisala tudi, da ti je komunikacija z učiteljico športne vzgoje naporna. Da ti bo pogovor lažji ti svetujem dve stvari. Za začetek si lahko na list napišeš točen seznam stvari, ki bi jih rada učiteljici povedala in kaj bi jo želela vprašati. Pogovor lahko tudi povadiš na glas, da ne boš imela treme. Pred pogovorom pa se seveda spomni na nekaj globokih vdihov in izdihov, lahko pa tudi sama sebi rečeš kakšno spodbudno besedo in si pred pogovorom malo dvigneš razpoloženje. Predvsem pa v pogovor vedno lahko vključiš tudi svojo razredničarko ali razredničarja in šolske svetovalne delavce, ki ti bodo z veseljem stali ob strani pri pogovoru z učiteljico.
Napisala si tudi, da te skrbi vpis na srednjo šolo. Poveš, da tvoje ocene v zadnjih nekaj razredih niso idelane, za vpis na želeno srednjo šolo. Tudi pri tem problemu bi ti najprej želela svetovati, da obiščeš šolske svetovalne delavce, ki ti lahko dajo specifične nasvete glede na tvoje ocene. Spomnila pa bi te tudi, da športna vzgoja verjetno ni edini predmet, kjer lahko narediš še kakšno dodatno aktivnost ali se malo bolj potrudiš da izboljšaš ocene. Imaš še pol leta in ni še prepozno, da se potrudiš in daš vse od sebe.
Predlagam, da si napišeš seznam vseh predmetov in pogledaš pri katerih predmetih lahko narediš kakšno izboljšavo, hkrati pa si potem napišeš tudi načrt kako boš to naredila. Na primer: pri zgodovini lahko naredim dodatno predstavitev.
Vseeno pa moraš malo razmisliti tudi o planu B, če ti ocene slučajno nebi znesle za vpis na želeno sredjo šolo. Malce pobrskaj po seznamu podobnih šol in šol, ki se fokusirajo na nek tvoj interes. Verjamem, da obstaja ogromno stvari, ki te zanimajo in seveda tudi srednjih šol, ki te stvari učijo. Če pa boš potrebovala kakšno brošuro ali napotek za iskanje, ti bodo ponovno z veseljem pomagali šolski svetovalni delavci.
Upam, da ti uspe na vseh področjih in elim ti veliko sreče!
Klara Wilfan mag. psihologije