Živijo,
veliko mojih sošolk je boljih od mene v športu v šoli. Jaz sem slaba. :( To so opazile tudi one. Ali lahko kaj naredim, da se bom poboljšala pri tem predmetu? Zdi se mi tudi, da imam preve kg. Kako jih lahko izgubim?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej se ti zahvaljujem, da si svoje izzive delila z nami. Misliš, da nisi dobra v športu in zdi se ti, da imaš preveč kilogramov. To, kako zaznavamo svoje telo, imenujemo telesna samopodoba. Vsakomur je pomembno, da se v svojem telesu dobro počuti. Je pa redko, da je kdo popolnoma zadovoljen s svojim telesom. Vsak bo znal povedati vsaj eno pomanjkljivost na sebi. Če ugotovimo, da nas zunanjost zelo moti, moramo najprej ugotoviti, kaj pri sebi lahko spremenimo in česa ne moremo. Nekaterih telesnih značilnosti res ne moremo spremeniti (npr. telesna višina, barva polti, barva oči, …). Marsikaj pa lahko naredimo za svoj videz (npr. dovolj spanja, zdrava prehrana in telesna aktivnost, …). Če se v svojem telesu dobro počutimo, se tudi lažje spoprijemamo z vsemi izzivi, ki pridejo na pot. Prav tako se bolje počutimo v odnosih z drugimi in smo na splošno bolj zadovoljni z življenjem.
Za lažje sprejemanje svojega telesa ti predlagam, da pomisliš, kaj vse tvoje telo zmore, kaj ti omogoča in kakšne občutke ti daje ter se ne osredotočaj toliko na njegov zunanji videz. Ukvarjaj se s čim več aktivnostmi, po čemer je tvoje telo zadovoljno. Bodi aktivna, pa če je to dolgi sprehod, vodena vadba, tek ali badminton v telovadnici. Kljub temu, da ti šport ni najljubši, najdi aktivnost, po kateri se dobro počutiš in te veseli. Z redno telesno aktivnostjo namreč okrepimo čvrstost telesa in s tem se poveča tudi naša samozavest. Poleg naštetega pa je zelo pomembno, da so tvoji obroki redni, uravnoteženi.  Ne izpuščaj jih. Kmalu boš čutila, da ti bo telo za to hvaležno.
Lahko pišeš tudi dnevnik, ki ti bo pomagal k temu, da okrepiš svojo telesno samopodobo. Vsak večer zapiši, na kaj si ponosna pri sebi. Lahko je to neko dejanje, ki ti je uspelo, aktivnost, ki si jo prvič poskusila, s katerim delom telesa si zadovoljna, …  Verjamem, da boš našla veliko pozitivnih lastnosti. Sprehodi se tudi po strani na povezavi https://www.tosemjaz.net/clanki/verjamem-vase/ , kjer najdeš vodič "10 korakov do boljše samopodobe". Po prebranem koraku si lahko zapišeš nekaj glavnih poudarkov, ki so se ti najbolj vtisnili v spomin.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije