Hej hej, nehala sem trenirat šport pred kratkim zaradi izgube kondicije (zaradi poškodb in bolezni) in zato ker moji starši nemorejo placevat toliko denarja za šport, zelo pogrešam prijatelje iz tam in ta šport nasplošno, zelo mi je tudi sramotno rec da ne treniram nic,
nekako bi rada začela tudi nov šport ampak sm že prestara da začnem šport na novo
a mi lahko kdo svetuje kako naj neham žalovati da ne treniram vec?
al
ali
girl js te tok feelam res men se je isto zgodl prvo sm nehala uno moj childhood sport pa sm zacela v 2.letniku nouga in je blo supr pac sploh ni blo take panike da so druge ze dlje trenirale celo h clanicam me je dal trener ampk sm nehala isto zard poskodb pa tut zard pomankanja casa in js sm mislna da je konc sveta ceprou sm sele manj k en let ta sport trenirala sm se tok zalubla in isto z mojim childhood sportom k sm pa 10 let trenirala in za to pa res nism mela vec casa in iskr nevem za kerga mi je bol grozn ampk ves kaj svet se ni koncau ceprou sm mislna da se je se zdej se mi to ucasih zdi pac iskreno ti povem da najbrz bos vedno pogresala to nekje u seb pac sto postu bos pac in normalno je da si zalostna kr nisi zgubla sam sporta amok neko rutino, prjatle, obcutek da nekam pripadas, itd. ampk to mogoc ni konc tega sporta zatebe mogoc se bo na drugacn nacin raziu lej sicer nevem ker sport je ampk mogoce lah zacnes hodit na kako rekreativno verzijo pac kr obstaja nevem rekreativna kosarka, odbojka, rokomet, tenis… pac razumem te res tkoda upam da ti to kej pomaga
Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
Hej!
Najprej: to, kar doživljaš, je čisto razumljivo. Ko nehaš trenirat, ne izgubiš samo kondicije, ampak tudi rutino, občutek pripadnosti, del identitete in prijatelje. To je v resnici žalovanje, izguba, ker si izgubila nekaj, kar ti je veliko pomenilo. In to ni šibkost, to je dokaz, da ti je bilo res pomembno in to je normalen proces, ki z nečim prekinemo.
Pa pogejmo po vrsti:
1) Ne, nisi “prestara” za nov šport. To je ena tistih idej, ki zvenijo zelo resnično, ampak so pogosto samo strah preoblečen v “logiko”. Večina športov ima netekmovalne skupine, začetne tečaje, programe za mladino, odrasle začetnike in podobno. Za začetek znižaj pričakovanja, ni ti treba biti “najboljša”. Dovolj je, da si spet v gibanju in da ti je vsaj malo fajn.
Cilj naj bo “nov začetek”, ne “dokazovanje”.
2) Sram te je, ker misliš, da drugi ocenjujejo. Sram je glas, ki pravi: “Če ne treniram, sem manj vredna, manj zanimiva.” Kakšna pa je realnost: poškodbe, bolezen in finance niso lenoba, to so okoliščine. In odraslo, pogumno je, da si to priznala.
Uporaben stavek za ljudi (če te kdo vpraša): “Za nekaj časa sem morala nehati zaradi poškodb in financ, ampak iščem način, da se vrnem v gibanje.” Kratko, mirno, resnično. Brez opravičevanja.
3) Kako “nehati žalovati” Žalosti ne “ugasneš, ” temveč ji daš prostor in delaš majhne korake naprej.
Poskusi 3 korake:
Poimenuj izgubo: “Pogrešam ekipo, občutek, rutino, prijatelje.” Ko to poveš na glas ali napišeš, postane manj megleno in manj strašljivo.
Ohrani stik z ljudmi, ne glede na šport, napiši eni osebi iz ekipe: “Ej, pogrešam vas. Bi šla kdaj na sprehod/kavo ali pa pogledat trening?” Ni treba, da izgubiš prijatelje samo zato, ker se je šport za nekaj časa ustavil.
Naredi most do gibanja. Začni z nečim, kar ti ne povzroča stresa, pritiska in je poceni: sprehodi, tek v počasnem tempu, kolo, vaje doma (YouTube), plavanje, skupinske vadbe v šoli, planinski krožek…
Cilj: 2–3 krat na teden po 20–30 min. Čisto dovolj za začetek.4) Mini vaja proti občutku “nisem dovolj.” Ko se ti pojavi misel: “Sram me je, ker ne treniram nič,” dodaj drugo misel: “Trenutno ne treniram v klubu, ampak skrbim za svoje zdravje in iščem novo pot.” To je bolj resnično in bolj nežno.
5) Če bi izbrala nov šport… kako izbrati pametno? Ker si imela poškodbe in bolezen, izberi šport, kjer lahko stopnjuješ počasi: plavanje, kolesarjenje, joga/pilates, fitnes z mentorjem, plezanje (rekreativno), tek v naravi, plesni tečaj… Ključno: okolje, kjer je dovoljeno biti začetnik.
In zapomni si: športa nisi izgubila, samo obliko je zamenjal, ti pa imaš pravico začeti znova, kjerkoli in kadarkoli.
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.