Zdravo, mene zanima kaj je defenicija spolnega nasilja in kaj spada pod to, saj nisem sigurna ali sem dramatična ali to kar se mi je zgodilo spada pod spolno nasilje.Pac k sm bla stara ene 9 smo s šolo šli na tabor, use je blo fajn ampak pol ko sem šla pod tuš in se tuširala je neka učiteljica odprla vrata in me sam gledala in rekla pohit(bla je iz naše šole, ampak že ene 4 leta ne dela več pr nam). Rekla sm ji naj zapre vrata, ona jih ni zaprla takoj z bistvu je trajal KR neki časa ampak jih potem končno je.Tisto noč sm se počitla ful čudn.Pol naslednji dan sm se pripravlja za iti pod tuš in sem bila v brisači.Nato je prišel v mojo sobo en sosolc in začel po hodniku vpit da sem naga,po tem je prišlo še več fantov gledat počutla sm se grozn, ampak nism zihr če kaj od tega sploh je spolno nasilje saj se me nihče ni dotaknil ali pa kaj hujšega.Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
O spolnem nasilju nad otrokom oziroma o spolni zlorabi otroka govorimo takrat, ko neka oseba uporabi dečka ali deklico za zadovoljevanje svojih spolnih potreb. Spolna zloraba ni samo spolni odnos. Je tudi otipavanje otrokovih spolnih organov, siljenje otroka, da se dotika spolnih organov odraslega, samozadovoljevanje pred otrokom, siljenje otroka, da gleda pornografske filme ali slike, da je navzoč pri spolnem odnosu odraslih, otroška prostitucija in drugo. Spolni napad oz. spolna zloraba je že tudi, če storilec kako drugače prizadene spolno nedotakljivost otroka (npr. nagovarjanje k spolnosti, opolzko govorjenje in nadlegovanje in podobno.).
Pri obeh primerih, ki ju opisuješ, ne najdemo nobenega od elementov, ki so opisani kot spolno nasilje oziroma spolna zloraba otroka. Spolnega nasilja torej nisi doživela.
Pri dogodku z učiteljico, ki bi te naj opazovala med tvojim tuširanjem, ni šlo za nikakršno spolnost. Tebi je bilo nerodno in se ti je čas, ko so bila vrata odprta, subjektivno zelo podaljšal. Pri fantovskih reakcijah, ko si bila zavita v brisačo, pa je šlo zgolj za običajne fantovske fore oz. norčije, brez nekih spolnih vzgibov in nasilja.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• mi
mira
O groza in vi si pravite professionalci, "to je le fantovsko norčevanje in čas je objektiven".RES groza to kar dekle opisuje je spolno nasilje ni potrebno da Se te kdo dotika.Nobena odrasla oseba nebi smela Brez dovoljenje gledala Gole Otroke.Fantje nebi smeli brez dovoljenja priti v njeno sobo in se norčevati, sploh ko je le v brisači.Kot žrtev spolnega nasilja lahko povem da to da pomanjšate žrtvino zgodbo ni pravi korak.In kako veste kaj je šlo tem fantom po glavi?Oni so jo pomanjšali in se norčevali iz njene ranljivosti.TO KAR OPISUJE JE NADLEGOVANJE.
• ru
ru
se ne strinjam s tabo mislm da se prevec takoj doloc da gre za spolno nasilje kar nikakor ni res kr vse je ze spolno nasilje pa dobr kam smo prsli res? ce te fantje osvajajo sploh v teh letih ko mi pa kr misls da je ze spolno nasilje wtf!? vsekakor ni prov da so to nrdil ampak bi tut js rekla da to ni spolno nasilje... NI VSE FAKING NASILJE kaj je z vami ljudje, ze da te en pogleda pa ze kr misls da si bil posiljen pa spolno zlorablen wtf?!!! kot da je to nek trend zdej glede tega.. v zdravstvu k brisejo riti otrokom in najstnikom in starostnikom alpa jih tusirajo k sami niso zmozni, a pol je tut to spolno nasilje??? NE NI
• Ar
Arči
Zanimiva tem zato dovolite, da še jaz dodam svoje mnenje. Nisem psiholog zato sem bom tega dela v komentarju izognil. lahko pa z gotovostjo trdim, da se vsaj malo spoznam na pravo in pravo določa kdaj je kakšno dejanje spolno nasilje nad otrokom in določa sankcije za takšno nedopustno ravnanje.
Zato z gotovostjo trdim, da je odgovor gospoda Braneta povsem pravilen in korekten.
Draga Mira, ne strinjam se s teboj. Koncem koncev živimo v EU in ne v Iraku ali med Kurdi. Njihova miselnost je popolnoma drugačna, čeprav v tistem koncu sveta temu ne govorijo spolno nasilje. Do neke meje ga celo dopuščajo. V imenu verskih norm.Bog ne daj, da bi dekle obleklo mini krilo, moralna oziroma verska policija, ki skrbi za uveljavljanje verskih norm, bi dekle takoj zaprla in jo mučila. Saj verjetno veš, da so dekle pretepli do smrti samo tato, ker ni nosila naglavne rute ali so se kljub ruti videli dekletovi lasje. Verska policija (vsaj 17 držav na svetu jo ima) dopušča celo posilstvo če je dekle v minici. Smatra se, da je dekle krivo, ker je s svojo obleko izvalo fanta, običajno več in gre za skupinsko pisilstvo, in običajno nihče za to ne odgovarja.
Mira, kljub vsemu se sprijazni, živimo v 21. stoletju.
Pa da se vrnem k sporočilu drage Alanci balanci. Misli, da je žrtev spolnega nasila samo zato, ker je učiteljica ni ubogala in takoj zaprla vrata, ko se je Al tuširala. Pa saj učitelji na taboru tudi kazensko odgovarjajo za svoje učence.
In če je učiteljica pogledala zakaj so vsi učenci že končali s tuširanjem AL pa ne, potem se mi nehote pojavi dvom ali ni Al sama želela, da bi vendarle prišel nekdo, da bi jo pogledal. Isto, ko je bila zavita samo v brisačo. samo, da bi lahko trdila, da je žrtev. Mogoče v tem delu malo pretiravam, saj pravim, psihologija ni moje področje.
Seveda pa je pravica Al da razmišlja tako kot razmišlja. Ko bo malo starejša bo že ugotovila, da ni imela prav. AL pa lepo se imej in ostani zdrava v prihodnjem letu.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Draga Mira!
V zgornjem odgovoru sem natančno opisal, kaj se šteje za spolno nasilje nad otrokom. Pri nobenem od opisanih dveh dogodkih ne gre za spolno nasilje, saj ne najdemo niti enega elementa, ki bi nakazoval, da bi naj morda šlo za spolno nasilje. Pri devetletnih dečkih tudi ne moremo govoriti o nekih spolnih vzgibih za njihovo obnašanje do sošolke, ampak je šlo za, kot sem zapisal, fantovske fore in norčevanje. Lahko bi tudi rekli, da je šlo za vrstniško nasilje, ne pa za spolno nasilje.
Čas je seveda fizikalno objektivno merljiv, vse kaj drugega pa je subjektivno doživljanje časa. V različnih situacijah ti lahko čas zelo hitro beži, lahko se ti pa zelo vleče. Če boš npr. eno uro čakala v neki čakalnici in ne boš imela kaj početi, se ti bo ta ura zelo vlekla. Če se ti pa bo npr. eno uro dogajalo nekaj zelo zanimivega in kratkočasnega, pa ti bo ta ura zelo hitro minila.
Brane But, univ. dipl. psiholog