Zdravo,
Ali se sošolka iz osnovne, zdaj, ko sma u srednji, še spomni tistih dejanj/besed/dogodkov al kako naj rečem, ki se jih zdaj sramujem, in jih govori okoli naprej, ali jih je že pozabila po letu al pa dveh. (Gledano da smo bili otroci stari tak med 7 - 11 let in pač rečemo kaj kar se nam ne zdi 'sporno', zdaj pa se nam to pač zdi. Al pa da je kera frendica ko je taj zravn bva povedva naprej. Sam to pač niso neke resne zadeve sam pač tisto ka v otroštvu nardiš (enkrat u prvem razredu je blo več punc ma wcju pa sem mela odpra vrata ko sem opravljala potrebo, v četrtem razredu smo bli zuna in sma si z BFF dali listje iz drevesa v oblačila. Ona jih je že prej ven dala, js sm pa pol u razredu pred vsemi dala hlače dol pa listje ven sčistla. Spodnjice sem mela pa gor. Potem je nekdo drug šel k čistilki po metlo in pometel ker jaz nisem upala. Pri 5ih sem zunaj med igro opravljala malo potrebo, da ne bi igra minila, al pa frendica domo šva, če bi js nt šva na wc. Živim pa v blokovskem naselju. In podobni primeri. Al pa to ko kaj rečeš pa koga užališ pa se ne opravičiš. Mi še zdaj zameri?) Večkrat se mi to po glavi mota, takrat me je sram, mislim si "ka si kaj misli, a se je zdaj kaj spomnava, a me grdo gleda, ignorira, splošno in v tem trenutku gledano, a je kaj povedva mojim zdejšnjim sošolkam pa kaj vejo takega o meni, ka si one mislijo...A pričakuje kako opravičilo al pa kaj od mene, mogoče pojasnilo?....???!!!!???" Pač panika me grabi ko se to spomnem, a pretiravam? A je to normalno? Kaj naj nardim? Pozabim? Kr se ne spomnim tega 2krat letno, ampak se večkrat mesečno.
Upam da sem razumljivo napisava če ne me vprašite.
Mi lahko kdo glede tega svetuje/pomaga? PROSIM!
Lep pozdrav,
Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Kar si napisala je vse skupaj kar precej zmedeno. Verjetno je tako tudi v tvojih mislih. Velikokrat se nam zgodi, da besede ali dejanja, ki jih povzročimo ali izrečemo drugim, ne dajo miru. Najverjetneje je to zato, ker tudi sami z njimi nismo zadovoljni. Takšne situacije je zelo težko ''popraviti''. Žal ti ne znam povedati kaj se tem puncam podi po glavi, to vedo žal samo one. Sem pa prepričana, da če so jih besede ali dejanja prizadela, tega niso pozabila.
Priporočam ti, da morda pišeš dnevnik. V njega zapiši vse kar si storila in ti ne da miru. Potem pa razmisli, kako bi se sama počutila, če bi se to zgodilo tebi. Morda tudi razmisli, kaj bi želela, da se zgodi, da bi to spremenila. Ko se boš sama soočila s tem kar te teži, boš tudi vedela kaj storiti. Vsaka situacija potrebuje nek zaključek. Najti pa ga moraš sama. Lahko na primer, tem puncam napišeš opravičilo ali pa samo pismo, kjer jim napišeš kaj ti ne da miru in kaj je razlog. Verjamem, da starejše kot boste, lažje vam bo razumeti neka dejanja.
Najprej pa si naredi red v svojih mislih in razmisli kaj je razlog, da ti te misli ves čas prihajajo v ospredje. Očitno ti ni vseeno. Naše misli pa so zelo močne. Velikokrat imamo zaradi njih občutek, da nas nekdo drugače gleda ali se do nas vede. Ni pa to nujno res.
Upam, da najdeš zaključek.
Lep pozdrav,
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije
Gr
Grinch van Gogh 17
Pozdravljeni,
se zahvaljujem za odgovor. Sej nisem bva kdaj nesramna pa tut zdaj nisem. Tako da verjetno ni kakšnih zamer razen če si je kakšno stvar ki sem jo naredila (ne njej pa nič nesramnega) da si je zapomnava. Sam to ubistvu so mišljena neka dejanja, dogodki, spomini ki jih u otroštvu ustvarjamo. Lahk tut da se drugim to dogaja? Pa tut opažam ne da bi me gledata me grdo al pa kk drgač ko druge. Pač neka brezskrbna dejanja pa spomini ki jih ustvarjamo pa se jih pole nekaterih sramujemo. Sam a je to pol pri vseh al ne?? Pač verjetno ma usak nek spomin pa neka ka bi rad spremeno ker smo taj pač otroci bli pa nismo vesli ka je prav pa ka ni prav če lahk tk rečem. Sam pol nimajo jih veliko al tut, kr jih je mam (lahk da se mi sam zdi da jih je velik lahk pa da jih je "običajnih" ne vem koliko?). Ja zmedeno je še kr pa ne znam pol to ubesedit. Lahk da sam js dramo vn delam pa kot da je to neka groznega u resnici pa mogoč ni, ker pač usak dela napake. Vem da je komplicirano sam ne morem odkomplicirat ker je že u moji glavi tk. Hvala za nasvet glede dnevnika bom poskusila napisat stvari ko me mučijo oziroma nadlegujejo, spravlajo u stres...
Lp,
Grinch van Gogh 17