pred izpitom smo ponavljali s sošolci snov ki smo jo pisali. use sem znala. ko sem prišla v učilnico sem pozabila vse in se nisem mogla ničesar spomniti. kakšen je rezlog zato in kaj lahko naredim da bi se to izboljšalo, kaj je tudi vzrok tega.
Uredništvo
Tinkara Primec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če te prav razumem, si pred izpitom znala vso snov, saj ste jo skupaj s sošolci ponavljali, ko pa bi to morala zapisati na izpitu, informacij nisi mogla priklicati. Kar opisuješ, se je zgodilo že marsikomu. Najprej bom skušala ta pojav razložiti, potem pa bom podala predloge, ki jih boš lahko preizkusila.
Najverjetneje je v tvoji situaciji prišlo do fiziološkega, torej telesnega odziva na situacijo. Verjetno si bila med izpitom pod velikim pritiskom oziroma stresom. Ta je v tebi sprožil stresni odziv, ki je povišal raven stresnih hormonov in posledično otežil priklic iz tvojega spomina. Ob tem si se morda začela v večji meri osredotočati na to, da se informacij ne spomniš, kot na same odgovore na izpitu, kar bi lahko sprožilo povratno zanko neprijetnosti. Če te morda zanima še kaj več o odzivih možganov na stresno situacijo, te povabim k ogledu tega videa: https://www.youtube.com/watch?v=WuyPuH9ojCE .
Da bi se takšnim primerom skušala izogniti, lahko preizkusiš nekatere tehnike, ki ti bodo morda prišle prav.
Ko se učiš, skušaj v čim večji meri posnemati situacijo na izpitu. Na primer: sedi sama v tišini, odgovarjaj na vprašanja, ki jih zapisuješ v celih stavkih na papir, imej omejen čas za pisanje in podobno. S tem se lahko pripraviš na situacijo, ki potem zate ne bo več tako nova in stresna.
Pred samim izpitom lahko preizkusiš kakšne tehnike sproščanja. Vsakomur ustrezajo drugačni načini, zato te povabim, da preizkusiti tistega, ki tebi najbolj ugaja. Morda se lahko s sošolci ali sama sprehodiš okoli tvoje šole, da se malo razmigaš. Lahko pa preizkusiš tudi kakšne tehnike dihanja in sproščanja (več informacij si lahko ogledaš tudi na naši spletni strani, na primer: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/ ali https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/soocanje-z-anksioznostjo/ ).
Če se ti bo zdelo, da je to zate res težko in te zmeraj omejuje pri izpitih, se lahko pogovoriš tudi s kakšnim strokovnjakom, morda obstaja svetovalnica na vaši šoli ( ne vem, katero šolo oziroma fakulteto obiskuješ, zato ti točnih podatkov žal ne morem dati). Prav tako nam lahko za dodatna vprašanja še pišeš.
Želim ti vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)