Zivjo,
Zadnjic sem na tiktoku nasla profil od 30letne zenske, katero je ocim od njenega 4leta spolno zlorabljal, nato je povedala da je pri 8letih ona zacela poceti isto svojemu mlajsemu bratu in so ji ljudje zaceli govoriti, da je bila ze kot otrok pedofilka in se je nato oglasila psihologinja in obrazlozila, da je to dostikrat navaden pojav pri otrocih, ki so bili spolno zlorabljeni in v tistem momentu, ko sem slisala ta stavek sem se zacela jokati, dobila sem samo flashbacke iz mojega otrostva, stvari na katere sem ze pozabila oz. nisem razmisljala o njih ze vec let ker se jih zelo sramujem in se pocutim ogabno, ko pomislim na to. Vglavnem gre se, da sem v 2. ali 3. razredu velikrat otipavala sosolko in sosedo po njunem intimnem predelu in prsih, najbolj grozna stvar ki sem jo naredila pa je da sem "prisilila" sosolko, da si slece hlacke in sama sebe otipava, ko sva se same vozile v kombiju domov.. Zdaj ko se spomnim na te stvari me je res najbolj sram, ampak takrat se nisem zavedala kaj pocnem, kaj je seks, nikoli prej nisem gledala nobenega pornofilma in mi res ni jasno zakaj sem to pocela. Ko sem dobila te flashbacke sem zacela razmisljati, ce je tudi mene kdo mogoce v otrostvu spolno zlorabljal ampak se svojega otrostva do 11leta tako slabo spomnim, kakor da nebi sploh obstajala do takrat. Spomnim se samo dedka od moje najboljse prijateljice, da nas je rad otipaval po neprimernih delih telesa in imel neke fore samo da se nas je lahko dotikal. Tudi samozadovoljevati sem se zacela zelo hitro in nikoli nisem prevec skrivala tega ko sem to pocela, v 5. razredu sem hodila na otrosko klepetalnico in se tam pogovarjala s starejsimi fanti s katerimi sem bila kdaj tudi na kameri in pocela kar pocnejo odrasli. Vse te stvari mi res niso jasne in vem da nebom nikoli ugotovila, ce se mi je kaj zgodilo v otrostvu ker imam vecino spominov izbrisanih, ampak rada bi vedela vsaj zakaj otroci to pocnejo oz. zaradi cesa pride do spolnega zlorabljanja med otroci. Imam sicer ze odkar se spomnem hud strah pred posilstvom in ze od majhnega imam nek odpor do starejsih moskih.. Nikoli se nisem dobro razumela s svojim ocetom, dedkoma, strici ker sem bila vedno bolj sproscena v zenski druzbi in sedaj, ko sem odrasla se mi starejsi moski se zmeraj gabijo in velikokrat, ko slisim kaksne neprimerne seksualne komentarje od njih skoraj dozovim panicni napad, veliko casa si nisem upala nositi pajkic in kratkih hlac ker mi je bilo zelo neprijetno, ce so starejsi moski gledali za menoj in se zmeraj mi je. Ta delcek iz otrostva mi je res vekika uganka in bi rada vsaj malo bolj razumela, kaj se je takrat lahko dogajalo v mojo glavi.
Hvama za odgovor in lep pozdrav
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Drago dekle !
O spolni zlorabi otroka govorimo takrat, ko odrasla oseba uporabi dečka ali deklico za zadovoljevanje svojih spolnih potreb. Spolna zloraba ni samo spolni odnos. Je tudi otipavanje otrokovih spolnih organov, siljenje otroka, da se dotika spolnih organov odraslega, samozadovoljevanje pred otrokom, siljenje otroka, da gleda pornografske filme ali slike, da je navzoč pri spolnem odnosu odraslih, otroška prostitucija in drugo. Spolni napad oz. spolna zloraba je že tudi, če storilec kako drugače prizadene spolno nedotakljivost otroka (npr. nagovarjanje k spolnosti, opolzko govorjenje in nadlegovanje in podobno.).
Spolne zlorabe, še posebno otrok, imajo na žrtev praviloma zelo hude daljnosežne negativne posledice. Travmatični spomini žrtve, četudi potlačeni v podzavest in navidezno pozabljeni, prihajajo na dan v različnih situacijah, predvsem pa takrat, ko je to najbolj moteče in izrazito negativno vplivajo na odnose do nasprotnega spola, do partnerja, na doživljanje spolnosti, do svoje samopodobe. Travmatično izkušnjo spolne zlorabe je nujno potrebno preseči, razrešiti, o svoji travmi se je treba z nekom pogovarjati, svojo bolečino izpovedati, svojo travmo razumsko in čustveno predelati, preseči in zaključiti. Najbolje je, da se takšna oseba zaupa strokovnjaku, ki bi jo razumel in bi ji znal pomagati, zelo priporočljivi pa so tudi pogovori z ženskami, ki so imele podobne izkušnje, ki so torej doživele spolno zlorabo. Kakšne drugačne učinkovite pomoči pravzaprav ni.
Tvoje opisovanje dejansko kaže na zelo verjetno domnevo, da si bila kot otrok spolno zlorabljena. V tvoji podzavesti so potlačene travmatske vsebine in nujno je, da daš svojo stisko iz sebe. Strokovnjak ti bo pomagal iz podzavesti izbrskati potlačene vsebine, da se boš z njimi soočila, jih razumsko in čustveno predelala in presegla.
Pomoč ustreznega strokovnjaka (psihiatra, psihologa, psihoterapevta) lahko poiščeš med zasebniki, lahko pa tudi v kakšni svetovalnici ali dispanzerju. Za obisk npr. psihiatričnega dispanzerja v katerem od zdravstvenih domov posebne napotnice svojega zdravnika ne potrebuješ, storitev je tudi brezplačna oz. sodi v okvir obveznega zdravstvenega zavarovanja. Dovolj je, da dispanzer pokličeš po telefonu in se dogovoriš za datum in uro obiska. S takšno pomočjo pa se ukvarjajo tudi različne druge institucije, društva, različni telefoni za pomoč idr.
Odloči se in poišči strokovno pomoč! Naj bo tvoje pisanje v našo spletno svetovalnico tvoj prvi korak, ki si ga storila in želim ti, da uspešno nadaljuješ z razreševanjem svojih stisk in težav, ki te mučijo.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Ad
Addie
Ko sem to brala mi je malo odleglo da nisem edina. Sem v skoraj isti situaciji vse spomine ki mam iz otroštva so kako se me moj dedek dotika in kako se on dotika sebe. Sicer nisem nikol delala stvari prijatelcam amapk mislim da sma z bratom počela neke stvari in vedno me je blo tako zelo strah teh spominov in upam da se on ne spomni. Sama mam kar kompleksne mentalne tezave bla sem ze dostikrat hospitalizirana na psihijatrijah redno hodim k psihologinji in k pedopsihijatrinji. Se mi zdi da vsi psihologi s katerimi sem se pogovarjala mislijo da nekaj skrivam kar je sicer res ker o tem se nikoli nisem spregovorila s psihologi ker še sama nevem vbistvu kaj se je zgodilo. Ampak zadne pol leta resno razmislam da bi o tem spregovorila s psihologinjo, ker je zadne case ta neka potreba po nekih odgovorih vedno večja in s tem tudi posledično vecje stiske. Zdaj trenutno je edini nacin s katerim se s tem sploh lahko soočam droge in druge vrste samopoškodovanja, tudi težave s hrano so vedno hujse. In nemorem nehat razmišlat o tem če bi o tem spregovorila s psihologinjo, če bi mi mogoče znala pomagat in če bi dejansko se lahko pocutla bolse, ker ne glede na to kako terapijo smo do zdaj probali nič ne deluje in na omp mb(psihijatrija) so dejansko obupali ker so mi rekli da mi nemorejo pomagat če ne povem dejanskega razloga zakaj pride do takih močnih občutkov. Ker drugih razlogov za moje počutke sama ne vem.
no zanima me če bi se probala malo odpret glede tega, kako bi na to morali odreagirat strokovnjaki, morajo povedat mami al se potem celo kak preiskuje. Ker nič od tega nočem ker me je tako zelo sram tega dela mene sploh nočem pomislit da bi zato mogli zvedet starsi. Mislim pa da po eni strani moja psihologinja mohoce malo sumi na to ker mam "znake" tega da sem bla zlorabljena. Med drugim pa tudi nevem kaj sploh naj recem ker vbistvu nevem kaj se je zgodlo in me je strah da mi dejansko sploh nebe verjeli.
v kratkem grem tudi na zdravljenje v rakitno in me je strah da mi spet dejansko nebe hoteli pomagat ker nisem iskrena oz ker jim ne dajem dovol dobrih razlogov zakaj se tako zelo slabo počutim.
hvala za odgobor vnaprej in hvala osebi ki je ta pogovor začela, ker se zaj ne pocutim tako osamljenje in brezupanja.
• od
odg
Ne vem koliko je pametno verjeti informacijam s Tik-Toka, kjer vsak človek lahko objavi karkoli se njemu zdi resnica. Vem pa, da nisi edina, kateri so te stvari bile zanimive v otrostvu, mislim, da je to kar pogost pojav
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Razumem tvojo situacijo, tvoje stiske. Se pa tudi že sama zavedaš, da ti strokovnjaki ne morejo v celoti pomagati, če jim ne zaupaš vsega iz svoje notranjosti, kar te teži. Navajaš tudi, da psihologinja sumi, da se je nekaj dogajalo na področju spolne zlorabe v tvojem otroštvu.
Rad bi te opogumil, da o vsem spregovoriš s svojo psihologinjo. Videla boš, da boš začutila olajšanje že ob tem, ko boš vse svoje stiske dala iz sebe, se izpovedala. Ob svojih spominih na travmatične izkušnje, ki se jih spominjaš,  pa imaš v svoji podzavesti zagotovo tudi potlačene spomine, ki se jih ne zavedaš, ki pa še kako vplivajo na tvoje doživljanje. Psihologinja ti bo pomagala travmatične spomine izbrskati iz tvoje podzavesti, da se boš lahko z njimi soočila, jih z njeno pomočjo razumsko in čustveno predelala in zaključila.
Verjamem, da se bojiš, kaj bi bilo, če bi za travmatično dogajanje v tvojem otroštvu zvedeli tvoji starši. Preden boš o teh stvareh spregovorila s svojo psihologinjo, jo prosi, da to vsebino zadrži zase in da boš o tem govorila pod »strogo zaupno«. Bo pa psihologinja morala, s tvojo vednostjo, s to vsebino seznaniti druge strokovnjake, ki te obravnavajo in ti pomagajo (npr. psihiatra). Pri tej zaupnosti te ščiti tudi zakon. Po Zakonu o preprečevanju nasilja v družini se postopek po tem zakonu začne na predlog otroka, starejšega od 15 let. Od tebe je torej odvisno, ali se bo zloraba prijavila ali ne.
Drago dekle, stori ta korak in o vsem spregovori s svojo psihologinjo. Sama uvidevaš, da ti strokovnjaki ne morejo v celoti pomagati, če se jim v celoti ne zaupaš.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Fr
Freak
Pozdravljeni,
Se opravicujem ker pisem se 1x ampak mi ta stvar neda miru.. poiskala sem si psihologa ampak ga imam komaj cez 2 leti, za svetovalnico posvet pa se zbiram pogum da poklicem, ker mi ni lahko govoriti otem ampak ob enem mi je tudi bedno ker se skoraj cisto nic ne spomnim in nevem kaj naj sploh povem.. po tem ko sem prebrala vas odgovor me je mocno stisnilo pri srcu in sem se samo sesedla na wcju in v glavi so se mi spet odvili neki filmcki iz otrostva sicer povezani z mojo mami.. vidla sem v glavi njene gole prsi, spolni organ.. kako se je preko kamere pogovarjala z razlicnimi moskimi in jim kazala razne stvari, da sem en vikend celo sla z njo na morje ko se je dobila z nekim moskim med tem ko sta bila moja starsa se porocena.. nevem ce bi bila moja mami zmozna cesa taksnega ceprav sem z njo spala do 5.razreda dokler se moja starsa nista preselila in se nespomnim kaj je bil dejanski razlog da sem tok casa spala pri mami in to tudi ne pojasni mojega strahu pred starejsimi moskimi.. lahko bi tudi dobila veliko prej termin pri psihologu ampak so bili vsi moski in me je strah da se nebi mogla v celoti sprostiti in povedati vseh stvari ki me mucijo.. sem razmisljala da bi bilo to mogoce tudi dobro da premagam svoj strah ampak je nakoncu strah premagal mene in sem si izbrala psihologinjo.. tezko je ker se moji misli vecinoma vrtijo samo se okoli tega.. sem 2mesca nazaj povedala svojemu fantu in mi je rekel da moram prebolet in se naucit zivet s tem kar je popolnoma res in se nenormalno trudim, sem pozabila na to za nelaj casa in nehala razmisljati o tem ker sem prisla do zakljucka da pac nikoli nebom res vedla kaj se je dogajalo takrat ampak sem par tednov nazaj spet zasledila nekaj glede otrok ki "zlorabljajo" druge otroke in sem se spet spomnila in odtakrat mi ne da miru ker bi rada odgovore, vsak dan razmisljam kje bi se lahko kaj zgodilo ker sem v otrostvu bila veliko pri maminih prijateljih samo na obisku kdaj pa sem tudi prespala pri njih, mami je tudi delala takrat v neki gostilni kjer so imelo za vikende velikokrat zabave in me je mami velikokrat vzela tudi s seboj.. vem da mi vi nemorete dati nobenih odgovorov sam nevem kaj narediti, kako naj zberem pogum in se dejansko soocim s tem in pogovorim z nekom v zivo ker me je res zelozelo strah.. razmisljala sem da bi mogoce kontaktirala punco kateri sem to takrat pocela, zadnje case veliko razmisljam o njej in kako se ona pocuti glede tega.. ce je uredu, ce se zmeraj to vpliva nanjo,ce ima razne probleme zaradi mene.. ampak me je prevec strah/sram govoriti z njo o tem sploh ce je tudi ona pozabila nato in nocem da zacne spet podzivljati ta grozn dan..
hvala vam se1x
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Najprej se ti opravičujem, ker ti nisem mogel prej odgovoriti, bil sem kar precej zaseden.
Pohvalno je, da si poiskala strokovno pomoč, za katero pa je na žalost zares predolga čakalna doba. Verjamem tudi, da bi se lažje pogovorila z žensko, kot pa z moškim, o vsem, kar ti leži na duši in ki bi ti pomagala pri iskanju potlačenih vsebin v tvoji podzavesti, ki še kako vplivajo na tvoja sedanja doživljanja.
Se pa se kar nekaj nevladnih organizacij ukvarja s pomočjo zlorabljenim dekletom in ženskam, kjer se lahko lažje pogovarjaš z dekleti in ženskami, ki so doživele podobne negativne izkušnje v otroštvu na področju spolnosti. Zagotovo bi se tudi ti v takšni družbi lažje sprostila in spregovorila o vsem, kar te teži. Tam bi ti po srečanjih in razgovorih tudi svetovali, ali in kje bi bila morda še potrebna kakšna dodatna strokovna pomoč pri reševanju in rešitvi tvojih stisk in težav.
Če želiš, ti lahko pomagam poiskati ustrezno nevladno organizacijo. Sporoči mi, kje oziroma v bližini katerega večjega kraja živiš. Navezal bom kontakt in ti sporočil termin obiska, ki zagotovo ne bo dolg. Lahko pa tudi sporočiš uredništvu TSJ, da tega tvojega pisma ne objavijo in ti bodo moj odgovor posredovali na tvoj e-naslov.
Stopaj naprej proti rešitvi!
Brane But, univ. dipl. psiholog