Zivjo, prvo kot prvo prosm ne me karkol obsojat za to kar bom napisala.  k se uzburm ze dokonca se pocutm tko ful bed in tkoj stecm na vc in se prsilm da bruham in usakic k se to zgodi se tud tkoj rezm pac nvm aje kej stem povezan ampk pac mam 16let in sm bla tko dostkrat ze spolno napadena in posiljena. Najprej sm dozvela spolni napad v vrtcu s strani fanta iz moje skupine in sm povedala uzgojitlu in je reku daje to normalno kr se igramo mislm dasm tkrt mela tk 5let pol v osnovni soli sm bla v 5 razredu med poukom napadena s strani sosolca k mije med testom porinu roko tja spodi in itk nism smela nc rect kr bi mi pol ucitlca uzela test in pac mi je sou tko cis do koze in se me dotiku, v 6 razredu mi je en drug sosolc posilju nude in me slikaru v rit, v sedmm razredu me je ta isti tip zvleku na neko potko bliz sole in me porinu na klopco in dou roko na usta in pac porivu prste tja spodi in me grizu po vratu, v 8 razredu me je sezmer ta isti fnt povabi k seb na "rojsn dan" in me zvleku k seb u postlo in me pac zaceu lubckat pol meje pa sleku in pac nataknu kondom gor in me posilu nvm aje to tocno posilstvo ampk pac je biu spolni odnos u kerga nism privolila. To sm povedala razredniku ij je reku dase vbo pogovoru s sosolcm in pac on muje reku sa to ni res. Isti ta sosolc meje v 9razredu poklicu cemu loh pridm odpret vrata in sm sla in me je v garderobo zvleku in me zaceu lubckat in k sm hotla pac zakricat je potegnu un svicarski noz vn in mi naslonu na rebra in reku sam bod tih drgc bodo posledice. Zdj v 1letniku sm enkrt sla zjutru pac normalno na bus in seje zravn mene usedu starejsi moski ceprou je biu bus cis prazn in k sm hotla it dol na moji postaji meje potegnu z roko k seb na noge in pac sm zacutla neki trdga in sm tkoj skocla in pol je sam tko dou roko na moja stegna z notranje strani. Tkoj za tem sm se zacela tok trest dasm v soli skp padla v ucilnci in pol k so me za to sprasval pr zdrauniku zk sm skp padla sm bruhala. Prvic sm se zacela poskodvt v 5razredu pol seje nadaljeval v 6 in 7 in pol sm se delno v 8 v devetm se nism spet tok v prvm letniku sm se skor usak tedn in pol k sm ugotovla sa pac se nemorm cis usak tedn rezat sm zacela si zabadat nohte do krvi v kozo. Itk je na to use v 1 letniku tud uplivu stres in nespanje kr sm res mogoc spala 7ur u tednu. In pac zdj k tk razmislam dabom mela tipa in vrjetn da bova pac seksala meje sam tko sram da me bo strah alpa da mi bodo te traume pac prsle nzaj al neki in neznam vm sploh rect kok sm tko disgusted nad sabo usakic k se pogledam v ogledalo se sam spomnm pac kaj semi je dogajal in k se js uzburm me prime nek strah al neki neznam pac opisat in morm tkoj bruhat. Velikrt sm zrd tega ze razmislala o samomoru, v 8 razredu sm tud pac ga nrdila ampk sm prezivela ni blo tok bed pac sam vlik tablet sm spila in sm "zakomirala" in pol sm se prsilla da bruham kr se nism vec cutla in sm se ustrasla dabom res umrla. Drgc tko zdj se ne rezm vec usaj ze zadn 1 mesc ne tkoda bom vidla za naprej. In se to, mela sm frendico k sm ji edini zaupala to zgodbo iz rojsnga dneva in pac je ona to spreobrnla v zgodbo k nj bi se njej zgodla in se lagala usm kk je bla posikjena in k sm js sla do pedagoginje da ji povem kajse mi je zgodl mi je rekla da nerabm iskat pozornosti sam zto kr jo dobiva moja prjatlca. Itk da sm se js razpizdla nanjo kr pac kk loh sam uzams neko situacijo od druzga cloveka da pac je kao tvoja. In ja tkrt sva se skregale in je vla ona tok jezna da je pac poklicala svoje moske prjatle tko stare med 13in 21 al 20 nvm kokje biu najstarejsi in so nacrtval da me bodo ubil. Js sm en dan hvl bogu ostala doma in tist dan so oni prnesl v solo pistolo in noze. Seveda so oni se kr naprej obiskoval solo ceprou nj bi jim biu odrejen nek pripor. In ja nakonc usga tega pa tko bi iskreno rada mela pac tipa k bi me cenu in k bi mu loh to stvar zaupala in skerim bi loh uzivala tud v spolnih odnosih. Hvl vm za usak odgovor in se se enkrt opravicujm za to situacijo.
• Iv
IvanaLiza12
Hej!
Razumem in ti iskreno priporočam, da se o tem pogovoriš s psihologom ali psihijatrom, pač s strokovno osebo za težave.
Verjemi da en dan bo pršu pravi tip, ki te bo cenil in spoštoval in boš lahka uživala v vsem.
Lp, prosim ne obupaj.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Drago dekle.
Zelo obžalujem, da se ti je zgodilo, kar se ti je, in da te ob tem nihče ni zaščitil. Okoliščine, ki jih opisuješ, so milo rečeno zelo nenormalne in se ne bi smele zgoditi. Že v prvem primeru bi te takoj moral zaščititi nekdo od odraslih, ki so, sodeč po tvojem opisu, povsem odpovedali vsakič znova. Samopoškodovanje, poskus samomora in bruhanje so zagotovo načini, s katerimi si skušaš ublažiti stisko, ampak kot vidiš sama, ne delujejo zares in ne na dolgi rok. Povzročajo ti še več škode in stisko dodatno poglabljajo.
Veseli me, da si zbrala moč za opustitev samopoškodovanja, in da še nisi obupala nad iskanjem učinkovite pomoči. Imaš vso mojo/našo čustveno podporo, a glede na vse, kar te je doletelo, potrebuješ tudi konkretno pomoč, ki ti bo na voljo v živo.
Vse spolne napade si povsem točno prepoznala kot nedopusten poseg v svoje telo in prav je, da si za vsakega povedala odraslim. Še enkrat - žal mi je, da niso odreagirali, kot bi morali. To, kar se ti je zgodilo v 8. razredu, pa je absolutno bilo posilstvo, ki ga še vedno lahko prijaviš na policijo. Imaš koga, ki bi te pri tem lahko podprl oz. šel s teboj na policijo? Nič nisi omenila staršev, ampak me zelo zanima, kje so v vsej tej sliki? Lahko je to tudi kakšna druga odrasla oseba, ki ji je mar zate in ji zaupaš.
Prijava posilstva je - poleg tega, da se storilce obravnava, kot jim pritiče - del okrevanja. S tem tudi sebi in svojemu telesu daš jasno sporočilo: to, kar se nama je zgodilo, je ogabno, krivično in nedopustno. Predvsem pa je to sporočilo sebi, da nisi kriva za to, kar se ti je zgodilo. Po drugi strani je proces prijave kar dolg in pogosto čustveno naporen - tudi zato potrebuješ podporo zaupne odrasle osebe. Če to ni oseba iz družine, lahko dobiš zastopnico preko CSD.
Močno ti priporočam in te spodbujam, da se odločiš za obliko psihološkega svetovanja v živo. Ne zgolj zato, da boš končno dobila varen prostor za razjasnitev vsega, kar se ti je hudega zgodilo, in da te bo pri tem nekdo neobsojajoče poslušal in ti verjel. Pomembno je tudi zato, da se tvoje telo lahko začne spet počutiti varno. In za to si velja vzeti ves poteben čas. Mislim, da pravilno ugotavljaš, da zaradi vseh negativnih izkustev, ki so vključevali spolnost, v njej ne moreš uživati. Užitek - kakršen koli - se po definiciji izključuje z občutkom nevarnosti. Verjamem, da si želiš pozornosti, nežnosti in lepih občutkom s fantom, ki ga imaš rada, ampak tvoje telo ima preveč slabih izkušenj s fanti, ki jim za tvoje dobro ni bilo mar. Telo potrebuje celjenje, tako spolno kot psihološko.
Predlagam ti torej, da se obrneš na eno od svetovalnic Združenja Za Moč ali Posvet. Glede odločitve prijave na policijo pa te vabim, da se obrneš neposredno na naš naslov urednistvo@tosemjaz.net, zlasti če si ostala povsem sama - brez zaupne odrasle osebe, ki ti verjame. Tu smo zate.
Pošiljam ti topel pozdrav.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Sa
Sarcikaaaaaaa
Zivjo, hvala obema za odgovor. Najprej da odgovorim na uprasanje glede starseu. Moja starsa sta obadva zlo narcisticna in karkol se jima rece zmer receta da jima je usen da sm js problem bla bla bla primer je to sa smo enkrt sli v restauracijo k je bla res nabito pouna in sm rekla da mi je ful neprijetno bit u blizini tok ljidi kr okol mene je tkrt blo tko 60+oseb in je blo res grozn in sta mi rekla da jima je usen da nista tm zrd mene ampk zrd sebe itd in pac sej ucas sta prjazna ampk me tud velikrat tepeta in mi meceta stvari vame tko berte to kokr telefon kozarci skodelce za kavo knjige itd in ze od malega mi govorita k nrdim neko napako tko mjhno da ce se jima tkoj ne opravicm me bosta dala v posvojiteu in karkol dosezm nekje to pripisujeta seb... k sta prvic zvedla za moj selfharm seveda ne iz moje strani ampk je razrednik poklicu ceprou sm ga prosla da ne kr sm vedla da bo katastrofa pa je reku ne sej ti bodo pomagal. No ta pomagal se ni zgodiu in moja mami me je tkrt zvlekla u kopalnco me namlatla in se drla name da iscm pozornost da zkj se ne ubijm namest da se rezm in je poklicala ocija in me je tud ta pac useku. Nasledn dan sm sla u solo z modrico na ucu, predrto ustnco in vijolcno linijo na nosu in sm srecala razrednika k me je uprasu kk je sou pigovof s starsi in sm sam rekla ne rabm vm govort sej loh ze sami vidte in tkrt je skontu da je naredu napako in tkrt se mi je do konca lajfa zameru. Tkoda glede zaupanja starsm pac ni sans in pr tem bo tud ostal. Drugim tud nemorm zaupat kr bodo rekl starsm itak tkoj. Glede prijave na policijo pa je tko da sm js to situacijo pivedala ze v soli in so mi rekl da ni res da iscm pozornost sam zto kr je moja prjatlca u tej situaciji bla kao pac ni se ji res to zgodil amok je ona iskala pozornost. In hvala vm za ta odgovor kr ga res ful cenm. Mam pa se en problem tko ze zadne 3 tedne sm na pocitncah s teto in stricm in bratrancm k ma 8 let in nvm tocn zkj ampk je obsedn s seksom in tem in mi nonstop govori kk bo on pr 15 letih naredu 14letnico noseco, kk je en njegov frend mu kupu kondome in so snemal vkdeo kk si pac drkajo nvm kk se to rece pravilno in mi to tud pokazu in mi je postal slabo in sm bruhala in mu rekla da nj nikol vec takih stvari niti ne dela niti ne kaze in dons mi je govoru kk bi on kupu zensko da bi loh z njo seksu in ji to placevou in da bi jo prvezu na vrvico in jo lizu in nvm se kaj use ne in sm ga pac udarla kr nism mogla to poslusat in sm rekla teti kaj je blo in je rekla kaj me to mot kr itk ne on sekr mjhn. Pac nvm a sm zrd tega kar seje men zgodil prevec obcutljiva al?
• Iv
IvanaLiza12
Hej!
Okej to pa zgodbo postavi še v slabši položaj (če je to sploh še mogoče).
Res bi blo najboljš če bi našla strokovno pomoč. Neko osebo ki se s tem okvarja.
In mi je zelo žal glede na to kakšni so tvoji starši.
Starši od moje sišolke so tut grozni, pač enkrat so ji rekli ker ji ne gre v šoli zarad vsega stresa, ker je mela ful enk in so ji rekli da če neki ne popravi da jo bodo za njej rojstni dan vrgli na cesto pa naj se znajde kak se zna. No ona je pol prišla v šolo in se je zjokala pa jo je učitlca vidla in je mogla učitlci vse povedat pol pa ne vem kaj se je zgodilo. Vem da je popravla in je vse zaenkrat ok. Vsaj kolikor vemo.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Hvala za odgovor in dodatna pojasnila.
Tvoj zapis razkriva kontinuirano nasilje in čustveno zanemarjanje s strani staršev, nekaj več kot očitno ni v redu tudi v družini tvojega strica.
Sarčika, res bi ti radi pomagali, ampak ne bo šlo drugače, kot da nam sporočiš svoje osebne podatke na mail, ki sem ga navedla v prejšnjem sporočilu. Kar se ti dogaja v družini, sploh ni okej, da vsega s spolnimi zlorabami in posilstvom ne omenjam. Mi lahko podamo prijavo na CSD, tako glede situacije v družini kot glede spolnih zlorab.
Kot že rečeno, te lahko pri vsem tem podprejo tudi na Združenju za MOČ, še bolj pa bi ti priporočila obisk kriznega centra za mlade. V tej povezavi se ti odprejo vse točke, kamor se v Sloveniji lahko kot mladostnica in žrtev spolnih zlorab obrneš, med njimi so tudi krizni centri - poglej katera od opcij ti je geografsko najbližje (poskrolaj do dna strani).
V krizni center, denimo, lahko vstopiš naravnost, brez predhodnih postopkov ali česarkoli. Poveš, da si v stiski in kaj se ti dogaja. Tam najdeš začasno varno nastanitev in srčni strokovni delavci v centru ti bomo pomagali narediti načrt, kako naprej.
Boš razmislila o predlogih? To, kar se ti dogaja, se da ustaviti. Obstaja drugačno življenje.
Mislim nate,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Sa
Sarcikaaaaaaa
Hvala za odgovor ampk nevem no sokirana sm. Nemorm si niti mal iz nobene perspektive predstaulat da bi 16 letnico ze z dost problemi dal na csd in v nek zavod za mlade. A si tko nocm nesramno izpadt kr sm hvalezna za pomoc pa to ampk nebi mogla psihicno nebi tega zdrzala da bi se mi se to zgodil res iskreno raj se ubijm brez heca kokr se neumn slis ampk mam tud sestri in mjhnga bratca k niso delezni nasilja da razcistm to edina sm js in da bi zdj tem otrokom oduzela moznost odrascanja s starsi in da bi sli se oni cez to pa pac nemorm niti pomislt na to kr mi slabo postane in razumm da se mi je marsikej zgodil ampk da bi mogla pa tako stvar nrdit 2leti pred 18rojsnim dnevom pa nebi slo res mene bi to mentalno tok izcrpal da bi se kjerkol bi bla moznost ubila. In nevem ocitno sm js kr dost velk problem usm. Eni bi me dal u posvojiteu drugi u zavod nvm aje se kka moznost kokr pa da bi zdj se te prijave delala pa to kr kaj pa se iskreno loh zgodi bodmo realni? Posilstvo je ze blo in se nebo in nemore nikakor to spremenit. To da bi sou ta fnt na sodisce in cez use postopke me nebi nc osrecl alpa me olajsal kr usen me je vidu golo, agresijo spraulu name, me posilu in te postopki ne spremenijo nicesar. Nevem res iskreno zdj to pism ob skor pounoci in vm neznam opisat kok zdele razmislam o tem da koncam zivljenje kr ocitno noben ne razume ne mene ne moje situacije. In iskreno se globoko opravicujm da sm sploh zapravlala vas cas in to z mojimi glupostimi k bi jih komot loh zadrzala in k bi enkrt blo prevec bi koncala to use.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Draga Sarčika,
naj te pomirim: NIČ, česar nočeš, se ne bo zgodilo z naše strani. Vse so bili samo predlogi.
Samo skrbi me zate. Predvsem zato, ker izražaš samomorilne misli. Prav je, da si povedala vse, kar si. Če si želela zgolj, da te nekdo sliši, ti zagotavljam, da si slišana. Če in ko boš pripravljena, da se iz teh misli spraviš ven, pa ti toplo priporočam, da se odločiš vsaj za svetovanje v živo - v eni od obeh predlaganih svetovalnic.
Sicer krizni center ni "zavod". Je zgolj neke vrste varna hiša za otroke in mladostnike. To je prostor za umik iz okoliščin, ko te postanejo prehude za normalno funkcioniranje, in ko na te okoliščine nimaš nobenega vpliva.
Ampak razumem, če nisi pripravljena za kaj takega. Verjamem, da se ti to lahko sliši še bolj strašno, kot vse, kar se ti je že zgodilo.
Dajva vse ostalo na stran in se usmeriva izključno na tvoj notranji občutek varnosti, kaj praviš? Skrbi me, da ga brez pomoči zaupne odrasle osebe ne boš zmogla vzpostaviti. Dopisovanje na tem forumu, kot vidiš, ima veliko omejitev. Hitro se kaj narobe razume, svetovalnica pa lahko nudi zgolj neko začasno podporo in informacije. Ko je nekdo tako ranjen in ranljiv kot ti, to žal ne zadostuje.
Nisi sama kriva, da je tako, ni pa treba, da tako ostane. In na to imaš vsaj nekaj vpliva. Obstajajo rešitve - te pa boš veliko lažje našla ob pomoči svetovalke skozi daljši čas.
Upam, da razumeš, in da mi ne zameriš moje zavzetosti za to, da se ti pomaga. Je pa odločitev za to, koliko, kdaj in v kakšni obliki boš pomoč sprejela, povsem na tebi. To mora biti tvoja svobodna izbira.
Kako pa si danes?
Miren nov dan ti želim,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Sa
Sarcikaaaaaaa
Pozdravljeni. Hvala za odgovor in najprej bi se vm iskreno rada opravicla zrd tega izpada k sm ga mela ampk me je ta zapis sokiru kr k sm ga prvic prebrala sm se pocutla k da me noben noce slisat in da je najlazi to da dam prijave na ljudi k mi nebodo nc olajsale nicesar in da nj dam prijavo na csd pac nvm tko ta beseda csd mi da nek obcutk k daje to zadnja moznost v zivljenju da prezivis mislm definitivno nimam nc prot csdju in zaposlenim tm to defenitivno ampk vecinoma k sm poslusala ostale ljidi okol mene je csd pac kokr zadna moznost k jo mas v zivljenju da prezivis. Defenitivno razumem da to kar se mi je dogajal in se mi dogaja ni niti mal normalno. Morm pa rect da sm prvic stopla do svetovalne delavke da bi dala prijavo na starse k sm bla stara 11let v 6razredu tkrt sm bla se edinka in mi nebi blo zou, tko pa mam bratca in sestri k so stari med 2 in 4. K sm bla pr svetovalki mi je zmeri govorila da usak udarc k ga otrok prejme je z razlogom. K sm ji povedala za posilstvo me je obtozla laganja in iskanja pozornosti. In k sm to slisala od svetovalne delavke sm si misnla dovr sej ma prou in zto tkrt nism ukrepala vec kokr to. Zdj se mi je to use zacel vracat, velikrat me mjhna stvar spomne na te stvari, velikrat lezim v postli in se od kr naekrt zacnem trest in mi primankuje zraka in sam zacnem jokat nevem zakaj niti nvm kaj je to. Usak dan dobim k nek val jeze,zalosti in tko obupa ponoc in tkrt si mocno zabadam nohte v kozo, si mocno z nohti delam linije po nogah in rokah ucas tud po vratu in obrazu in trebuhu, se praskam do krvi po nohah glavi in ramenih. Nvm iskreno zakaj se mi to vraca in dogaja ampk me je tok zlo zlo strah da se bom ubila. Sej js bi zlo rada si nasla pomoc ampk nvm a si loh najdm pomoc brez da bi to starsi vedl alpa kakorkol zvedl?
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Dobro jutro. :)
Seveda, povsem razumem. In res mi je žal, da ti svetovalka ni verjela. Vsaka taka slaba izkušnja samo še kopiči nezaupanje v vire pomoči. Pomoč pa vseeno potrebuješ.
Absolutno ni treba, da kdorkoli izve. Svetovalnica Posvet je mladostnikom na voljo v Ljubljani, Celju, Kranju, Portorožu, Slovenj Gradcu, Idriji, Velenju in Zagorju ob Savi. Za prvi pogovor se lahko naročiš na telefonsko številko 031 704 707 ali pa jim pišeš na info@posvet.org. Ne potrebuješ nobenega dokumenta, svetovanje je brezplačno.
V vmesnem času - pa tudi sicer - pa si tule poglej, katere vaje lahko delaš, ko ti bo res hudo in te grabi panika, ki jo opisuješ. Odpreš zvočni posnetek in samo slediš navodilom. S tem si lahko precej pomagaš (brez samopoškodovanja) sprostiti napetost, ki prevzame tvoje telo. Telo in um sta namreč zelo povezana in to velja izkoristiti sebi v prid. Takšne vaje še posebej učinkujejo, če jih delaš čim bolj redno.
Vseeno pa upam, da se opogumiš, in obrneš čim prej tudi na svetovanje v živo. :)
Močno držim pesti zate!!
Imej lep dan,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja