Hey
Zanima me s kakšno starostjo lahko po zakonu imam spolni odnos? Pri 15 sem že imela prvi spolni odnos s fantom mojih let. Moje sošolke večinoma seksajo redno, sama pa sem zelo zagledana v študenta. Star je 22 let, ki se boji, da bi mu spolni odnos lahko škodoval. Sama sem dobila inormacije, da lahko uradno seksam s 16. letom, on trdi, da moram biti stara 18. Za sebe vem, da sem pripravljena.
Prosim za resen odgovor. Doma se o tem ne morem pogovarjat prijateljicam ne zaupam ker nimajo pojma.
Lp
ŽU
ŽUPA
Pozdravljena,
hočem ti pomagati in ti svetujem, da še malo počakaš za takšne stvari.
Lep pozdrav Župa
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Odgovarjam na tvoje neposredno vprašanje, pri kateri starosti so spolni odnosi dovoljeni, legitimni. Po naši zakonodaji spolnost v kakršnikoli obliki ni dovoljena z osebo do dopolnjenega 15. leta starosti. V tem primeru gre za kaznivo dejanje, ki je sankcionirano in kjer je v vsakem primeru izključni krivec storilec tega dejanja, v nobenem primeru pa ni kriv ali sokriv otrok, četudi si na primer sam želi tega dejanja.
Po dopolnjenem 15. letu starosti pa so spolni odnosi dovoljeni, so legalni. Pomembno je torej, da je oseba dopolnila 15. leto starosti, ne pa na primer, da je stara 16 let ali 18 let, torej že polnoletna.
Zavedati pa se moraš, da zgolj telesna zrelost še zdaleč ni dovolj za kvalitetno in odgovorno spolnost, potrebna je še osebnostna, čustvena, socialna in še kakšna druga zrelost.
Brane But, univ. dipl. psiholog
Ža
Žalostna
Hvala za vaš odgovor. Ne vem pa kaj točno pomeni dopolnila 15 let. A bom to pol ko bom mela 16 rojstni dan al sem to že zdaj, ko sem že bla 15?
Pisanje o zrelosti me jezi ob vseh reelih na socialkah kjer se bistveno starejše obnašajo še bl bedno.
Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago žalostno dekle!
Sprašuješ, kdaj je natančno tisti čas, ko dopolniš 15 let starosti, ko napoči čas, ko so spolni odnosi dovoljeni. Spolnost v kakršnikoli obliki namreč ni dovoljena do dopolnjenega 15. leta starosti.
Petnajsto leto starosti dopolniš na svoj 15. rojstni dan. Naslednji dan po svojem 15. rojstnem dnevu stopiš v šestnajsto leto starosti, ki ga dopolniš s svojim 16. rojstnim dnevom, in tako naprej.
Brane But, univ. dipl. psiholog