sem na antidepresivih in s fantom ne moreva imeti vec normalnih spolnih odnosov. prepricana sem da je to zaradi antidepresivov in da nimam želje po spolnosti. včasih imam željo pa ne doživim orgazma potem.. kaj lahko naredim? antidepresive res rabim, ampak je to ovira v partnerstvu in me je strah da bi zaradi tega šla narazen. hvala vam za odgovor
he
hejla
Zdravo!
Si se poskusila pogovoriti s fantom in mu pojasniti svoje skrbi? Najverjetneje bo lažje razumel, če mu pojasniš, zakaj se to dogaja. Skupaj lahko morda najdeta kakšno rešitev, ki vama ustreza (npr. da mu pomagaš z roko ali igračo, da mu pride, drugih stvari pa ne počneta). Morda lahko tudi malo eksperimentirata - je kaj, kar ti vzbudi interest za spolnost (npr. izkazovanje ljubezni na druge načine, neka vrsta dotika, uporaba igračk?).
Seveda pa je dobra ideja tudi, da se o tem posvetuješ z osebo, ki ti je predpisala te antidepresive. Včasih lahko ti učinki minejo sami od sebe, morda pa ti bo strokovnjak predpisal drugo vrsto zdravil, ki ne vplivajo toliko na spolnost.
Upam, da se ti vse izide :)
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Hej!
Vesela sem, da si mi pisala, saj je lahko nizka spolna sla ob tem, ko si v ljubečem odnosu, kjer bi si želela imeti spolne odnose, lahko zelo boleča in frustrirajoča. Antidepresivi, še posebej tipa SSRI lahko vplivajo na spolno željo in sposobnost doživljanja orgazma. To je pogost stranski učinek, ki lahko negativno vpliva na naše življenje in odnose. Predlagam, da se o svojih težavah pogovoriš z zdravnikom oziroma psihiatrom, ki ti je predpisal zdravila, saj bosta morda lahko glede na tvoje težave prilagodila količino odmerka ali spremenila vrsto antidepresiva. Kljub neprijetnim težavam je zelo pomembno, da sama ne spreminjaš odmerka ali jemanja, saj bi imelo to pomemben učinek na obvladovanje tvoje duševne bolezni in razpoloženja.Dodatno ti priporočam, da se o teh težavah odkrito pogovorjaš s partnerjem, saj ti bo lahko v oporo pri spoprijemanju s temi občutki, obenem pa bo tako tudi lažje razumel, kaj v spolnosti trenutno potrebuješ. Odprta komunikacija o spolnosti lahko okrepi vajin odnos in izboljša zadovoljstvo s spolnostjo. Ne pozabi, da nisi sama, in da obstajajo možnosti, ki ti bodo lahko pomagale.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije