Živjo,
Imam vprasanje moji starsi imajo na mojem telefonu starevski nadzor in zdej me zanima kako naj gledam porniče in če ko bom jaz to gledala ali bojo starsi videli
Lp
• kr
kr_ena_1
pač ne gledaš porničev
• Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Js sm, pozdravljena!
Najprej se ti opravičujem za pozen odgovor.
Hvala za tvoje vprašanje, ki je zelo pomembno!
Normalno je, da te takšne stvari zanimajo in da je včasih težko, ko imajo starši na telefonu starševski nadzor. Vendar ti žal ne morem pomagati z nasveti, kako bi tak nadzor zaobšla ali skrivaj gledala pornografijo. Najbolj pošten in tudi najvarnejši način je, da se o tem odkrito pogovoriš s starši.
Ob tem pa je pomembno tudi vedeti, da so pornografske vsebine namenjene odraslim – zato je zanje določena starostna omejitev 18+. Takšne omejitve niso postavljene zato, da bi mladim bile v škodo, bi jim želeli nagajati ali otežiti življenje, ampak zato, da jih zaščitijo. Znanstvene raziskave - dolgoletne študije o zasvojenosti s spolnostjo in pornografijo kažejo, da takšne vsebine lahko slabo vplivajo na možgane, ki se še razvijajo. Zato obstajajo starostne omejitve – podobno oziroma isto kot pri nekaterih videoigrah, kakšni seriji, ki je grozljiva, pri vožnji avta ali pri nakupu in pitju alkohola. Tako mi odrasli, kot mladostniki si verjetno želite zdrave in dobro razvite možgane, tako jih poskušamo zavarovati - tudi z omejitvam. In to počnejo tudi starši s starševskimi nadzori.
Poleg tega raziskovanje spolnosti, ki je v najstništvu povsem normalno, ni najbolje, če poteka samo preko pornografije. Pornografske vsebine lahko ustvarijo napačno predstavo o odnosih, telesih in o tem, kako spolnost v resnici izgleda. Za to je za raziskovanje spolnosti boljši naslednji način: če imaš vprašanja o teh temah ali te zanima več o telesu, odnosih ali spolnosti, je res dobro, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. To je lahko mama ali oče, šolska svetovalna delavka, teta ali kakšna druga odrasla oseba, ob kateri se počutiš varno. Takšni pogovori so lahko na začetku malo nerodni, ampak so zelo pomembni in ti lahko pomagajo dobiti prave informacije.
Sporoči, če imaš še kakšno vprašanje - verjamem, da je med nami kakšen strokovnjak, ki ti bo znal odgovoriti.
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka