Pozdravljeni!
Imam eno težavo, sem 23, sploh ne morem začeti pogovorov s puncami. To me zelo žalosti in povzroča frustracije, da težko opravljam vsakodnevne obveznosti. Ne vem, kako bi premagal to, psihologi so pa preveč dragi, da bi si jih privoščil. Predlagajte mi kaj
Lp, Pati
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Pati!
Hvala, da si svoje vprašanje zapisal v našo svetovalnico. Praviš, da imaš težavo s komunikacijo z dekleti, kar je seveda neprijetno. Zdi se, kot da gre za obliko socialne anksioznosti, vezane na dekleta. Socialna anksioznost pomeni občutek tesnobe, ki se pojavi v odnosih z drugimi. Navadno nam je neprijetno predvsem v situacijah, ko smo v središču pozornosti pred več ljudmi (npr. pri nastopanju, na zabavah).  Ta tesnoba navadno izhaja iz strahu pred tem, kako nas bodo 'ocenili' drugi. Nekje v nas je pogosto strah, da ne bomo sprejeti, da bomo zavrnjeni oz. negativno ocenjeni. Tudi to, da ne moreš začeti pogovora z dekleti, lahko izvira iz tega strahu. Strah te je, kako bodo dekleta nate reagirala, morda te je strah njihove zavrnitve. Želela bi si, da bi napisal kaj več o tem, kako razmišljaš in kaj čutiš ob tem, ko se z dekleti pogovarjaš, ali preden vstopiš v stik z njimi.
Ena izmed strategij, ki ti lahko pomaga, so sprostitvene tehnike. Teh je kar veliko. Priporočam ti tehnike globokega dihanja. Te lahko izvajaš dokaj neopazno, kjerkoli si. Pomembno je, da jih izvajaš redno, saj se jih le tako lahko dobro naučiš in posledično bo njihov učinek dober. Tehnike globokega dihanja umirijo tvoje dihanje in s tem srčni utrip ter napetost mišic. Na internetu lahko najdeš kar veliko idej za omenjene tehnike, bistveno pa je, da globokemu vdihu sledi nekaj sekund pavze, nato sledi globok izdih in spet pavza. Ta cikel večkrat ponoviš, da se telo umiri. S sproščenim telesom lahko veliko bolj umirjeno vstopaš v stresne situacije. Tehnike za začetek lahko izvajaš doma, kasneje pa tudi pred vstopom v stresno situacijo npr. pred zabavo, na kateri bodo tudi dekleta.
Uporabiš lahko tudi tehniko vizualizacije. Če npr. veš, da greš zvečer na rojstnodnevno zabavo, kjer bodo tudi dekleta, lahko že vnaprej vizualiziraš situacijo. Predstavljaj si, kako samozavestno pristopiš do dekleta in ga ogovoriš, morda vprašaš, od kje pozna slavljenca ali kaj podobnega. Vizualizacija ti pomaga, da si situacijo poskušaš vnaprej predstavljati in se nanjo pripraviti. Razmišljaj o možnih scenarijih. Dekletu je lahko všeč, da si jo ogovoril, zato bo v pogovoru sodelovala. Lahko pa za pogovor ne bo zainteresirana, kar pomeni, da bo mogoče šla stran, lahko se bo zdela zdolgočasena ipd. Povsem verjetno je, da te skrbi predvsem ta del, ampak pomisli – s tem ni nič narobe! V življenju doživimo veliko zavrnitev in pomembno je, da te zavrnitve ne vplivajo preveč na našo samopodobo. Pri vizualizaciji je torej pomembno, da razmisliš o možnih scenarijih in se na njih pripraviš tako, da ob vseh najdeš ustrezen način reagiranja.
V kolikor te pri pogovoru z dekleti spreletavajo negativne misli (npr. Zavrnila me bo. Nisem zanimiv.), poskušaj fokus preusmeriti na drugačne misli, ki te bodo sprostile. Oblikuješ lahko misel, ki bo predstavljala krizni izhod, ko tvojo glavo preplavijo tesnobne misli. Misel naj bo resnična, pomembno pa je, da se ob njej počutiš dobro. Dobro je, če ti prinese tudi nekaj samozavesti. Ta misel je torej lahko rešilna bilka v trenutkih nemoči in tesnobe.
Za pomoč lahko prosiš tudi kakšnega dobrega prijatelja. Zaupaj mu svojo stisko, lažje ti bo. Morda ti prijatelj lahko pomaga pri navezovanju stikov z dekleti. Vedno je lažje, če v težki situaciji nismo sami.
Želim ti vso srečo, vedno pa si dobrodošel, da dopišeš še kaj.
Lea Prinčič, mag. psihologije