Pozdravljeni.
Moji sošolci in sošolke so "normalni", kar se tiče zaljubljenosti. Meni pa se dozdeva, da me privlačita oba spola. Moje sošolke gledajo lepe fante na družabnih omrežjih. In jaz tudi. In ko vidim lepo žensko, me preplavi enak val ugodja, kot pri fantih. A ne vem, če me občutek vara ali ne...V tem ne vidim problema, a nikomur še nisem povedala za to, ker me skrbi kakšna bo njegova ali njena reakcija. Morda zaradi tega ne bom imela več družbe, tiste edine, ki jo imam...naj ostanem tiho? Če bom nekomu povedala, kdo naj bo to? Kako naj vem, da me občutek ne vara?
Hvala.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
V svojem zapisu si izpostavila, da pri sebi opažaš privlačnost do obeh spolov. Enako ugodje doživljaš tako v odnosu do moških, kot tudi do žensk. Menim, da je tako doživljanje pri ljudeh pravzaprav pogostejše, kot si morda misliš. To je nekaj povsem normalnega in s tem ni čisto nič narobe, kakor si zapisala tudi sama.
Zdi se mi, da se trenutno počutiš nekoliko zmedeno in negotovo. Zakorakala si v obdobje, za katerega je značilno povečano romantično zanimanje za druge. Predlagam ti, da se ne obremenjuješ s samim spolom tistega, ki ti je všeč oziroma te privlači. Bolj se osredotoči na to, kaj te pri njih privlači, kako se ob tem počutiš, česa si želiš in podobno. Torej moj nasvet je, da se opazuješ in raziskuješ ter da se ne omejuješ zaradi spola.
Sprašuješ se tudi, ali naj o tem govoriš z drugimi in če da, kdo naj to bo. Najprej me zanima, ali si želiš to deliti z drugimi? Se želiš o tem pogovarjati? Praviš, da te je strah odziva drugih. V družbi je spolna usmerjenost še vedno nekak tabu, na katerega se ljudje odzivajo zelo različno, zato je tvoja skrb glede reakcije drugih upravičena in te razumem. Predlagam ti, da zaenkrat o tem razmišljaš sama. Opazuješ kaj ti je všeč, česa si želiš, kaj te pritegne. Če bi se rada o tem pogovorila pa se obrni na nekoga, ki mu zares zaupaš. Najbolje se mi zdi, da je to odrasla oseba, ki te ne bo obsojala, pač pa ti pomagala razumeti svoje doživljanje in ti bo prisluhnila. V kolikor pri sebi opaziš, da bi si želela o tem govoriti tudi s kakšno prijateljico/prijateljem, pa izberi tisto/tistega, ob katerem se počutiš dovolj varno. Za začetek lahko morda le nakažeš svoje doživljanje in opazuješ, ali si v njem sprejeta.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, dipl. psihologinja (UN)