Stara sem 19 let, kmalu 20 in spolne odnose imam ze cca 3 leta. Vedno sem imela rada spolnost, vedno sem bila z istim partnerjem,fantom. Sedaj ze pol leta pa mi naenkrat ni vec do spolnosti in se ko mi je malo, mi ne pase. S fantom imam dober odnos, a mislim da se bo to zacelo krhati pocasi, prav zaradi spolnosti. Me ne sili, dalec od tega, a vidim da pogresa vse skupaj. Pa dejansko pogresam tudi jaz, a mi ni do tega. Ne znam razlozit.
Sicer pa sumim da sem v depresiji, mogoce je povezano. Nimam nobene volje za vse stvari, solo, hobije. To pa ze dlje casa kot pol leta. Sedaj imam obcutek kot da se je vse nabralo, sama sem, ker so odnosi v druzini slabi in sem se oddaljila, ker si hocem boljse pa ni veliko boljse, prijateljev nimam, imam samo fanta.
Kako resit probleme, brez psihologa?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena MojcaL!
V tvojem sporočilu najbolj izstopa težava s pomanjkanjem interesa za spolnost. Praviš, da ta težava traja že pol leta. Ali se je pred pol leta, zgodilo kaj takšnega, kar bi lahko prispevalo k upadu želje po spolnosti? Razlogov za ta upad je lahko zelo veliko in posledično tudi načinov razreševanja te težave. Pomanjkanje interesa za spolnost je lahko samo eden izmed pokazateljev stiske, ki pa je lahko na videz čisto nepovezana s spolnostjo. Kot si sama prav povedala je tudi depresija lahko eden izmed dejavnikov v ozadju. Razreševanje globlje težave lahko potem pripomore k izboljšanju interesa za spolnost.
Dobro je, da se s fantom poskusiš pogovoriti o svojih težavah in skupaj premislita o tem, kako bi lahko našla kompromise na področju spolnosti. Glede na to, da imata s fantom dober odnos sem prepričana, da te bo razumel in ti bo pripravljen prisluhniti. Povej mu, da opažaš, da pogreša spolnost in da te skrbi, da se bo odnos med vama začel zaradi tega krhati. Preko iskanja kompromisov in rešitev, lahko pripomoreta k temu, da do tega ne bo prišlo. Navsezadnje lahko preko pogovora izveš ali je tvoja skrb sploh upravičena.
Imam pa občutek, da se soočaš s kar nekaj težkimi stvarmi. Pri sebi poleg pomanjkanja interesa za spolnost opažaš še pomanjkanje volje za šolo, za hobije, praviš, da so razmere v tvoji družini slabe in da nimaš prijateljev. Za težave, ki jih opisuješ ni enega enostavnega nasveta ali ene stvari, ki bi jo lahko naredila in bi se nato stvari čudežno izboljšale – ne za spolnost in ne za druge težave, ki jih navajaš. Še posebej glede na to, da trajajo že dlje časa. Najbolje bi ti lahko pomagal le strokovnjak. Skupaj s psihologom bi lahko raziskala, kaj točno je tisto, kar te obremenjuje in kako bi lahko to razrešila. Ta proces k razreševanju težav je lahko tudi dlje trajajoč. Zanimivo je, da si izpostavila, da želiš težave rešiti brez psihologa. Zakaj je temu tako? Zakaj nočeš tovrstne pomoči?
Vzpodbudila bi te, da morda vseeno premisliš o pomoči strokovnjaka, saj so včasih težave takšne (kot znajo biti tudi v tvojem primeru), da jih preprosto ne moremo rešiti sami in potrebujemo zunanjo pomoč. S tem ni čisto nič narobe. Prav tako lahko le strokovnjak oceni, ali so težave takšne, da gre za depresijo ali ne. Še pomembneje kot to, da ti postavi morebitno diagnozo pa je, da ti pomaga pri iskanju načinov za spoprijemanje s težavami. Postavljanje diagnoz samim sebi namreč ni ravno dobra stvar, saj nam nikakor ne pomaga. Poleg tega pa je lahko tudi čisto napačna.
Če nočeš sama poiskati pomoči pri psihologu, se poskusi najprej vsaj o svojih težavah pogovoriti s kom, ki mu zaupaš. Tak pogovor sicer ne more nadomestiti pomoči, ki ti jo lahko ponudi psiholog, je pa vsaj en korak k razbremenitvi. Morda pa te bo tudi bližnja oseba spodbudila k iskanju pomoči.
Želim ti vse dobro,
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (UN)