Jaz sem Neža in je en nevem če mu naj rečem problem ali ne no vglavnem recimo da je problem, pač jaz sem stara 11 in pri teh letih imam močno željo oz. Potrebo po spolnosti ( sex ali samozadovoljevanje) in nevem kako naj to potešim, kaj naj naredim da bom to potrebo potešila, in ali je sploh to v teh letih normalno?
LP NEŽA
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Neža zdravo,
znašla si se v burnem dogajanju tako telesnih, miselnih in čustvenih sprememb. Puberteta je obdobje številnih sprememb. Od približno desetega leta starosti se začne pospešena telesna rast (dekleta lahko v povprečju letno zrastejo za 5-10 cm). Pojavi se poraščenost. Izrazitejše potenje in vonj potu. Rast dojk, temnenje kože okoli prsnih bradavic. Preoblikovanje telesa (širši boki, ožji pas). Pojav menstruacije - v povprečju približno pri starosti 12 do 13 let. Približno dve leti pred pričakovano menstruacijo se pojavi izcedek iz nožnice (beli tok). Pa najverjetneje večja čustvena nihanja (veselje, jeza, žalost) in nepredvidljivo razpoloženje (razdražljivost, umirjenost, prepirljivost, ...). Pa morda mozolji. Pa prebujanje spolnih potreb in želja. Oblikovanje spolne identitete in usmerjenosti. Pa prve ljubezenske izkušnje... Pa še... (tu bi vsak lahko še kaj dodal). Spremembe so seveda lahko različno intenzivne. In vsak jih doživlja na svoj način.
Pomembno je, da veš, da je prebujanje spolnih potreb in želja normalen del odraščanja. Samozadovoljevanje je prav tako običajen pojav, z njim ni nič narobe. Spoznavaš lastno telo in zavedanje spreminjajočega se telesa. Spoznavaš odzivanje telesa na dotike, prepoznavaš, kateri dotiki ti ustrezajo. Smo namreč bitja, ki iščemo ugodje, užitke. Samozadovoljevanje je namreč nekaj naravnega, normalnega, žal pa je vsekakor še vedno precejšen tabu in v družbi redko sproščena tema pogovora. Samozadovoljevanje ni škodljivo, seveda če ne uporabljaš neprimernih predmetov. Ni se ga potrebno sramovati. Zmanjšuje napetosti v telesu.
Samozadovoljevanje nam omogoča spoznavanje spolnih dražljajev, sprejemanje le-teh. Spolnih dražljajev se ni potrebno sramovati in bati! Spoznavanje lastnega telesa pa vsekakor lahko vpliva na bolj izpopolnjujočo se spolno prakso. Torej je lahko samozadovoljevanje tudi nasploh prvo spolno vedenje. Tudi ginekologi ga priporočajo in ne odsvetujejo.
Čeprav boš imela kdaj občutek, da se je vse tako zelo spremenilo, da svojega telesa kar nenadoma ne prepoznaš, da se ti vse poznano ruši, verjemi, da se bo sčasoma vse postavilo na pravo mesto.
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Za
Zaljubljenka
Glede samozadovoljevanja bi potrebovala nasvet ali pomač no jaz si zelo želim samozadovoljevati vendar neznam pa nevem kje in kako se naj naučim.
Lp Neža