Zdravo!
Včeraj 9.7.2022 sem bila pri prijateljici in sva se skupi igrali flašo izzivov in sva si pač delali izzive o spolnosti.
Nato sva gledali porno videe in je to vse naji v dobrem smislu razburilo. Nato je rekla če bi probali sexsat ampak oblečeni seveda. Jaz sem privolila saj m ije to takrat prijalo. In je bla ona odspot jz pa na vrhu in sva...ko je meni prišlo je prišlo tud nje in po tistem ko nama je prišlo sva nehali nato je ona želela še da sem jaz odspot ampak tega nisem želela....nato sem odšla v kopalnico kjer sem se zjokala saj sem bila jezna nase da sem to naredila....
Kaj naj naredim? Sem sličajno lejzbika? Mene punce ne privlačijo ampak ne vem zakaj sem potem to naredila...
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lola!
Hvala, da si mi pisala in zaupala. Raziskovanje lastnega telesa in spolnosti je za mladostnike povsem običajno. Včasih začnemo raziskovati tudi z istim spolom, saj nam je tako lahko bolj udobno in poznano. Če praviš, da te drugače dekleta ne privlačijo, verjetno nisi lejzbika - to je bilo pač malo preizkušanja in raziskovanja. Tudi če bi te privlačila dekleta, ne bi bilo s tem nič narobe.
Zanima me, zakaj si potem jokala? Zakaj si bila jezna nase? Te je bilo sram ali si obžalovala? Raziskovanje užitka ne bi smelo biti nič sramotnega, zato ne skrbi preveč. Prav je, da si poskusila le to, kar si želela in da si prijateljici povedala, ko ti ni bilo več do tega. Super, da je prijateljica upoštevala tvojo voljo. Pri raziskovanju spolnosti je pomembno, da poslušamo lastne želje, prav tako kot tudi želje drugega udeleženega. Le tako je lahko spolnost prijetna.
Lepo te pozdravljam,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (UN)
Lo
Lola
Hvala...bilo .e je sram in obžalocala sem to kar sem naredila
Lo
Lola
Zmenili sva se da nobenmu ne poveva in upam da tako ostane
Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Raziskovanje spolnosti v mladostništvu ni nič sramotnega, ampak je zelo običajno. Večina mladostnikov začne spolnost počasi raziskovati med 11. in 13. letom starosti. Čez nekaj let bo to le še zabaven spomin, zato ne skrbi preveč.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (UN)
An
Anj
Moja prijateljica je doživela prvi poljub šele s svojim prvim fantom ker so ji takšne igrice mimo. Tako da vem da je tudi to mogoče. Zdelo se mi je da bi bilo romantični da bi svojemu prvemu fantu povedala da se takšnih iger nisem nikoli šla ampak je šele on prvi človek s katerim bi kaj imela ker sem na pravega želela počakati. In se mi je zdelo da bi imela nek potitiven odnos do človeka ki mi je ukradel prvi poljub tudi kasneje v življenju, potem to ni tako? Potem večina ljudi tako ne razmišlja? Je pa tako da v najstniških priročnikih priše da prvi poljub ni pomemben s kom ga doživiš ampak ima težo prvi fant? Takšnim igram se lahko edino izogneš kaj drugega nimaš za narediti? Takšne igre so potem iz radovednosti in ne pomeni niti daa je neka punca tvoja prijateljica?
Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Svojemu prvemu fantu lahko zaupaš tiste dele svoje preteklosti, ki mu želiš. Če mu nočeš povedati, kaj sta počeli s prijateljico, mu ni treba, še posebej dokler mu zares ne zaupaš.
Za prvi poljub lahko šteješ poljub, ki ga sama hočeš, lahko je tudi prvi poljub s fantom. Večina ljudi se zaljubi prvič, drugič, tretjič ... Le malo se jih poroči s prvo ljubeznijo ali z osebo, s katero so doživeli prvi poljub. Prvih poljubov se je pogosto lepo spominjati, kljub temu, da velikokrat ne ohranimo stikov z osebo, s katero smo ga doživeli.
Če ti tvoja izkušnja s prijateljico ni bila prijetna, se naslednjič odloči drugače - na tak način se lahko iz pretekle izkušnje kaj naučiš, saj je spremeniti več ne moreš. Nemalokrat se za prvo raziskovanje telesa in spolnosti odločimo iz radovednosti, ne nujno ljubezni in iz tega vidika je tvoja izkušnja povsem običajna.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (UN)
An
Anj
Potem se poljub razvrednoti, ker se greš poljubljati s prvim sosedotovim poldetom lahko? Kaj ne bi bilo lepo, da bi se ohranilo stike s tistim človekom s katerim se je doživelo prvi poljub? Saj ni treba biti nek best friened. Moji starši so rekli, da se temu reče potem da te razganjajo hormoni?
Kaj pa storiti če te vrstniki kaj zafrkavajo glede prvega poljuba? Potem je najbolje nikomur od vrstnikov zaupati in vse zadržati zase, da se zafrkavanje prepreči?
Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če želiš in ti je to pomembno, lahko seveda ohraniš stike z osebo, s katero si doživela svoj prvi poljub.
Če te vrstniki zafrkavajo glede prvega poljuba, lahko narediš dve stvari: (1) jim ne poveš o prvem poljubu ali pa (2) jim poveš in poskušaš spregledati zafrkavanje. Na vedenje drugih pač ne moremo vplivati, lahko ga sprejmemo ali pa se odstranimo iz podobnih situacij.
Lep pozdrav.
Ajda Novak, dipl. psihologinja (UN)