Odraščam v precej posebnem družinskem okolju, ki je name močno vplivalo. Prihajam iz Štajerske in puberteto sem začel precej zgodaj, okoli 14. leta, danes pa sem star skoraj 18 let. Imam določene posebnosti, med drugim znake Aspergerjevega sindroma in delno naglušnost zaradi okvare sluha. Kljub temu sem pri nekaterih predmetih nadpovprečno uspešen. Mama me je zaradi tega vedno želela zaščititi pred negativnimi izkušnjami in družbenimi težavami, zato je bila včasih zelo zaščitniška, skoraj kot »mama medvedka«. Danes skuša pri tem najti ravnotežje, vendar sva še vedno zelo navezana drug na drugega.
Pomembno vlogo v mojem življenju ima tudi odnos z očetom. Že od otroštva sva skupaj hodila na morje na bolj divje in odmaknjene plaže, kjer sem bil navajen sproščenosti in naravnega odnosa do telesa. Tega me nikoli ni bilo sram. Mama sicer temu ni bila najbolj naklonjena, vendar sem skozi te izkušnje z očetom zgradil zelo močno vez. Občasno sva skupaj hodila tudi kampirat za nekaj dni, kar še danes doživljam kot zelo pozitivne spomine. Zaradi teh potovanj sem spoznal veliko ljudi iz različnih držav Evrope, predvsem Nemce, Avstrijce in Hrvate, zato danes govorim slovensko, angleško in nemško. Tam sem srečeval tudi vrstnike z različnimi pogledi na življenje in razvoj.
Ko sem vstopil v puberteto, pred starši nisem skrival vprašanj o odraščanju in spolnosti. O teh temah sem se največ pogovarjal z očetom, ki mi je znal stvari razložiti mirno in brez obsojanja. Večkrat mi je kaj pokazal ali pojasnil, kadar me je bilo strah ali česa nisem razumel. Zaradi tega imam občutek zaupanja in še danes ga kdaj vprašam za nasvet.
Imam tudi prijatelje, večinoma fante, ki pa imajo precej drugačne zgodbe od moje. Nekateri so bolj uporniški, drugi iščejo meje, tretji so zelo pridni in vzgojeni. Sam se včasih težko umestim med njih in ne vem povsem, kam spadam.
Čeprav so mi všeč punce, me je občasno prešinila radovednost, kako bi bilo primerjati telo ali samozadovoljevanje s prijateljem. To ne izhaja iz privlačnosti do fantov, ampak bolj iz radovednosti in raziskovanja samega sebe.
Ker sem še vedno devičnik in bom kmalu star 18 let, sem si pred kratkim kupil masturbator. Klasično samozadovoljevanje mi je postalo manj zanimivo, libido pa se mi je povečal, zato sem želel raziskati drugačne občutke in fantazije. Starši vedo, da se samozadovoljujem, ne vedo pa za masturbator. Sam to razumem kot del raziskovanja svoje spolnosti. Prepričan sem, da ga bom, ko bom nekoč v resni zvezi in bom imel partnerko, verjetno zavrgel, saj želim spolnost takrat doživljati predvsem v odnosu.
Imel sem tudi nekaj kratkotrajnih zvez, vendar sem ugotovil, da ob prvih zmenkih pogosto nisem čutil prave zaljubljenosti. Včasih sem si bolj želel občutka, da imam punco zaradi okolice in prijateljev, kot pa zaradi resničnih čustev. Kljub temu vem, kakšno partnerko si želim. Privlačijo me športne in urejene punce, pomembnejši pa so mi karakter, toplina in odnos. Želim si osebo, ki zna pokazati ljubezen, poslušati, biti organizirana, glasna, samozavestna in da me kot osebnost dopolnjuje. Pomembno mi je tudi, da ni usmerjena samo v materialne stvari in nepotrebno zapravljanje, saj sam bolj cenim kakovostne stvari in odnose, ki imajo zame posebno vrednost.
Vse to skupaj pri meni odpira več vprašanj o identiteti, odnosih, spolnosti, navezanosti na starše in odraščanju. Po eni strani imam občutek, da sem zaradi svojega otroštva bolj odprt in iskren glede teh tem, po drugi strani pa se včasih težko primerjam z vrstniki in iščem svoje mesto med njimi.
Zato bi strokovnjaku želel zastaviti naslednja vprašanja:
Ali je moja močna navezanost na mamo pri mojih letih še normalna ali kaže na preveliko odvisnost? Kako moje posebne potrebe in način vzgoje vplivajo na moje odnose z vrstniki in prihodnje partnerske odnose? Ali je normalno, da sem glede spolnosti zelo radoveden in odprt ter da me zanimajo tudi primerjave z vrstniki? Ali radovednost glede primerjanja teles ali samozadovoljevanja s prijateljem pomeni kaj glede spolne usmerjenosti ali je to lahko del odraščanja? Ali je uporaba masturbatorja pri mojih letih nekaj običajnega? Zakaj pri zvezah nisem čutil prave zaljubljenosti, čeprav sem si želel imeti punco? Ali je normalno, da pri izbiri partnerke iščem lastnosti, ki me spominjajo na mamo? Kako lahko razvijem bolj samostojno identiteto in samozavest med vrstniki? Kako naj ločim med resnično zaljubljenostjo, spolno privlačnostjo in željo po potrditvi okolice? Ali moje odraščanje poteka normalno glede na moje izkušnje in posebnosti?
• Ja
Jaka09
Živjo!
Se bom v to debato sam vključil.Glede kaj sem prebral imaš zanimivo situacijo.
Iskreno, veliko tega je precej normalno za tvoja leta. Radovednost glede telesa, primerjanje z drugimi ali razmišljanje o spolnosti ima ogromno fantov. To še ne pomeni nič glede usmerjenosti, pogosto gre samo za raziskovanje sebe.
Tudi masturbator ni neka redkost. Veliko ljudi preizkuša različne stvari, posebej ko so samski. Pač libido in radovednost.
Pri prvih zvezah pa veliko ljudi ugotovi, da niso bili res zaljubljeni, ampak so si želeli občutka sprejetosti ali pozornosti. In ja, čisto logično je, da pri punci iščeš lastnosti, ob katerih se počutiš varno in domače.
• Ma
Martin33
Ej Fant17:)
Ko sem pebral tvoje obširno pismo sem se najprej vprašal kako to, da še nisi dobil odgovora od strokovnjaka.Verjetno si vprašal nekaj na kar težko hitro odogovoriš kjer je potreben čas verjetno pa ga boš dobil kmalu. Kot dijak zdravstvene šole v Ljubljani sem malo proučil situacijo ki pa svoj izvor ima na čustvenem področju, saj nisi mislil, da s puberteto pride samo želja po spolnosti in sexsu. Večina doživlja nihanja hormonov bodisi pri fantih in pri puncah, tako da to so krivi hormoni. Jaz ne vidim velikih problemov ki jih izpostavljaš. Če uživaš v tem ni narobe.Le pazi da si higieničen in da ne delaš prevečkrat ...Lp
• UR
URH15
Oj mene tudi zanima, saj imam podobmo skoraj isto težavo le da nimam tega mastrubatorja kot ga ima Fant17 , ki ga pa lahlo kupim? Sam bi probal kako pa to deluje pa kolilo stane?
• Zm
Zmeden
A ne bi mogel najprej odgovoriti strokovnjak?
Ker jaz ne vem pa bi rad vedel.
Kaj se zdaj dogaja?
• Mo
Moje ime na 1919
Ne vem zate ampak jaz si ga mečem na roke in ne potebujem pomoči igračk. Kaj delaš dramo moški pač si in to že razvit...
• Fa
Fant17
Pozdravljeni,
kdaj bom prejel odgovor?
Lp Fant17
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljen,
se ti opravičujemo, da si na odgovor čakal dlje časa.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Pozorno sem prebral tvoje pisanje, v katerem natančno opisuješ svojo situacijo in različna vprašanja, na katera v svojem odraščanju iščeš odgovore. Mislim, da ni potrebno, da bi posebej komentiral tvojo situacijo in tvoj pogled nanjo. Odgovoril bom na vsa tvoja vprašanja, ki jih zastavljaš. Bodo pa odgovori zaradi velikega števila tvojih vprašanj bolj kratki, brez posebnih obrazložitev. No, pa preidiva na tvoja vprašanja.
Težko rečem, ali je tvoja močna navezanost na tvojo mamo prevelika pri tvojih letih in gre za preveliko odvisnost. Odgovor na tvoje vprašanje je predvsem odvisen od tega, kako bo s tvojo veliko navezanostjo na mamo v prihodnosti. Če boš to navezanost ohranjal tudi v času, ko boš v odnosu z dekletom, s katerim bosta hodila in oblikovala svoj odnos, bo takšna velika navezanost na mamo zagotovo moteča. Preprosto povedano, takrat bo moralo biti za tebe na prvem mestu tvoje dekle in ne tvoja mama.
Tvoje posebne potrebe in vzgoja vsekakor vplivajo na tvoje odnose z vrstniki in prihodnje partnerske odnose. Tvoja osebnost se skozi tvoje odraščanje postopoma oblikuje. Sedaj zaključuješ odboje pubertete in čaka te še obdobje adolescence. V vsakem primeru vse to vpliva na to, kakšni smo oz. bomo kot človek z vsemi svojimi lastnostmi, potrebami, pričakovanji, željami. Človeka definira to, kakšen je v odnosu do samega sebe in do drugih.
Tvoja radovednost na področju spolnosti je popolnoma normalna. Takšni so praviloma vsi mladostniki in mladostnice, ki postopoma oblikujejo svojo spolnost in njeno zadovoljevanje. Ničesar ni nenavadnega če pri tem tudi kdaj eksperimentirajo.
Kakšne občasne izkušnje na področju spolnosti z vrstniki v mladosti še ne opredeljujejo oz. določajo spolne usmerjenosti. Tako npr. skupno samozadovoljevanje z drugimi fanti sodi na področje eksperimentiranja in v ničemer ne opredeljuje spolne usmerjenosti.
Težko bi rekel, da je uporaba masturbatorja pri tvojih letih nekaj običajnega, najverjetneje ta pripomoček uporablja precejšnja manjšina fantov. Vendar to še ni podlaga, da je uporaba masturbatorja zelo nenavadna in morda celo vprašljiva. Če ti to odgovarja, se zaradi tega ne sekiraj in si ne postavljaj nepotrebnih vprašanj.
Imeti punco je želja in potreba praktično vseh fantov. Lahko rečemo, da je potrditev statusa moškega, da imaš punco. Prave zaljubljenosti pa še nisi začutil preprosto zaradi tega, ker še nisi bil zaljubljen. Bodi brez skrbi, tudi to boš še doživel.
Sprašuješ, ali pri izbiri partnerke iščeš lastnosti, ki te spominjajo na mamo. To je nekaj popolnoma normalnega. Ti se tega zavedaš, je pa to praviloma značilnost vseh iskanj partnerk. Skozi našo podzavest se bolj navezujemo na partnerke oz. partnerje, v katerih podzavestno vidimo lik svojega starša.
Glede oblikovanja samozavesti lahko poiščeš strokovne prispevke v naši svetovalnici To sem jaz.
Kaj je resnična zaljubljenost bo spoznal, ko boš resnično zaljubljen. Lahko rečemo, da ti bo takrat »odpovedala pamet«, takrat si takšnih vprašanj, kot si jih postavljaš sedaj, ne boš nanje niti pomislil, svet boš gledal skozi rožnata očala, dekle, v katero boš zaljubljen, ti bo brez pridržkov v vsem najlepša, najboljša in oh in sploh. Ko pa ne gre za pravo zaljubljenost, pa sam vidiš, ali te dekle le spolno privlači, brez nekih globljih čustev naklonjenosti, ali pa bi hodil z dekletom zgolj zaradi tega, da bi se potrjeval pred vrstniki.
Na koncu sprašuješ, ali tvoje odraščanje poteka normalno, brez nekih posebnosti. Po vsem tem, kar si napisal in glede na odgovore na tvoja mnoga vprašanja bi rekel, da je tvoje odraščanje popolnoma normalno, da ni prisotnih nikakršnih posebnosti. Morda malce bolj izstopa tvoj dober odnos z mamo in očetom, kar ni tako pogosto med tvojimi vrstniki, je pa ta odnos pozitiven, s tem pristavkom, da bo moral stopiti v drugi plan, ko boš v trajnejši zvezi z izbranko.
Upam, da sem odgovoril na vsa tvoja vprašanja in dileme.
Brane But, univ. dipl. psiholog