Pozdravljeni
Zanima me ali lahko spolni odnos nadonestiš s čem drugim? Saj vem da sem še za spolni odnos premlada ampak kaj naj.
Hvala za vse odgovore
Julija
ye
yessssss
kako je že ena tu gor enkrat napisala: MASTURBIRANJEEEEEE... sam ne pretiravat...
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živijo, Julija.
Super se mi zdi, da si odprla to temo. To kaže na tvojo željo, da se raziskovanja spolnosti lotiš odgovorno. Tvoje vprašanje si lahko razlagam na dva načina.
Če je vprašanje bolj vezano na to, kako pričeti s spolnim raziskovanjem, bi ti svetovala, da se za začetek samo opazuješ. Kakšno je tvoje telo, kako se tvoje telo odziva na dražljaje kot so dotiki, bližina oseb, ki so ti všeč, kakšne situacije v tebi vzbujajo misli o spolnosti in tako naprej. Potem pa postopoma lahko pričneš z namernimi dotiki same sebe oz. kot je bilo že zapisano v odgovoru na tvoje vprašanje - z masturbacijo oz. samozadovoljevanjem. Želim pa tudi poudariti, da vsak korak v spolnosti zahteva svoj čas ter določeno telesno in čustveno zrelost. Zato ti svetujem, da se podajaš v to postopoma in da si ne ustvarjaš pritiska. Čeprav je normalno, da te pri tej starosti spolnost zanima, je zelo pomembno, da razumeš, da imaš čas, da ugotoviš, kaj si želiš in kaj ti odgovarja.
Po drugi strani pa lahko na tvoje vprašanje pogledamo tudi z vidika zanimanja za to, kako lahko v odnosih izražamo bližino, povezanost in naklonjenost. Pristopov je več. Odnose lahko poglabljamo s pogovori, s skupnimi aktivnostmi ter preko nabiranja skupnih izkušenj. Poleg tega pa se lahko z nekom zbližamo preko fizičnih stikov brez vključevanja spolnih odnosov. Sem bi spadalo držanje za roke, objemi, poljubi in druge oblike nežnega dotikanja. Tudi pri teh stvareh pa je pomembno, da si vzamemo čas, se poslušamo ter zaupamo sebi in svojim občutkom glede tega, na kaj smo pripravljeni in na kaj morda še nismo.
Toplo te spodbujam, da podeliš še kaj več o tvojem razmišljaju, če si se našla v katerem od teh dveh odgovorov ali pa če bi želela vprašati še kaj drugega. Sicer pa te tudi spodbujam, da o teh temah spregovoriš še s kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš, saj verjamem, da so pogovori o teh temah ključna podlaga za varne in zadovoljujoče odnose (tudi spolne).
Vso srečo pri nabiranju izkušenj ti želim,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije
Ju
Julija
Pozdravljeni
Hvala za odgovor.
Me pa še nekaj zanima. Kako naj dobim fanta?
Uredništvo
Eva Štrukelj
Odgovor svetovalke:
Zdravo!
Me veseli, da si nam ponovno pisala. Točnega odgovora na to, kako dobiti fanta, ti žal ne morem podati, ker se tega vsi lotimo nekako po svoje. Za začetek se mi zdi pomembno, da razmisliš o tem, zakaj si fanta sploh želiš in kakšnega fanta bi želela imeti. Udeležuj se aktivnosti in dogodkov, kjer misliš, da bi takšnega fanta lahko spoznala. Na primer, če te zanimajo športniki, lahko greš kdaj na kakšno tekmo. Pri tem pa ne pozabi, da je pomembno, da tudi ti v teh aktivnostih in dogodkih uživaš ter da ti iskanje fanta ne predstavlja edinega razloga za udeležbo na teh dogodkih pač pa le eno od možnih dobrih stvari, ki se ti tam lahko zgodijo.
Sicer pa naj se ti z iskanjem fanta ne mudi. Si v obdobju, v katerem boš imela za spoznavanje novih ljudi še ogromno priložnosti in prepričana sem, da boš sčasoma našla nekoga, ki ti bo všeč. V primeru, da že imaš simpatijo, pa ti predlagam, da mu z nečim pokažeš. Poišči način, da stopiš v kontakt z njim in da imata priložnost za pogovor, če se počutiš pogumno, pa ga lahko celo povabiš na kakav, v kino ali pa kam drugam, kjer bosta imela priložnost, da se malo bolje spoznata in skupaj raziščeta ali je med vama nekaj, kar lahko vodi tudi v bolj globok odnos.
Upam, da sem ti podala kakšen koristen nasvet glede tega, sicer pa nam le še piši.
Vse dobro,