Pozdravljeni,
Pisem, ker bi rada dala se tuki to zgodbo iz sebe.
Cez poletje sem zacela delat na enem taboru kjer je vodja velik govoro o spolnosti, spolnih odnosih, na koncu me je tut povabil za hise kjer je bila tema in sva bila sama velik je govoril kar tko in jaz sem imela obcutek, da zeli da zaspim saj je vedo da sem full zmatrana. Pol je vseen nehal in me je objel med objemom me je prijel ob strani prsi. Mislila sem, da sem imela sam tak obcutek, ce me nebi poklical po telefonu pred dvema mesecoma in mi priznal da me je prijel saj je zelo videt mojo spolno energijo oz. Cakro, ce mam kake blokade. To sem povedala njegovi sodelavki ki se je z njim pogovprila in mu povedala, da ce se te stvari izvejo lahko tabor razpade, pol me je se poklical se mi opravicil, razlozila sem mu zakaj mi ni good o tem govorit in ja dva tedna nazaj ista zgodba me je poklical in govoril kako ga vzburjam, da bo sel na nek tecaj hipmoterapije in bo naredo tako da bom prisla do orgazma brez da bi se me dotika govoro je pol ure in jaz itak ne znam rect ne sem ga poslusala pol me klice spet teden nazaj in spet podobno reko mi je da mi bo zrihtal en pregled za hrbet ponoc ker je vedo za poskodbo razlagal o spolnih odnosih do potankosti, z telesom sem ze pokazala stop ammpak takrat nisem zmogla povedat. Pol pa smo mel v petek zabavo sem sla zarad druzbe pa tut on zna bit super vredu sogovprnik, mu je mar za nas, nas ma rad, se posebaj pa me rad pohvali, ker sva s kolegico speljali super tabor. Ceprav je blo prostovoljno mi je na zabavi tut placal in res ni blo malo, jaz sem se full navezala nanj po eni strani.
Pozabla sem se povedat da so mi tut ostale punce rekle da je s spolnostjo full vsiljiv, da je od ene kolegice prijateljice klical ponoci govpril o tem da je sanjal da so bili skupi v pojstli.... No tut mene je ob dveh klical ampak se nisem oglasila.
Na zabavi pa me je objel imela sem obcutek da me je med objemom dal med noge in se nekako cudno z mednozjem dotikal mene. Mogoce je sam obcutek tak
Pol na zabavi pa sem povedala to njegovmu sorodniku ki je moj sosolec da mam dost tega vodjo, da razmisljam o prijavi a me je lepo prosil da tega ne naredim da postsvim pred tem vodji meje ampak zdi se mi da sem mu ze pa ni slisal oz je slisal se opravicil in ponovil ceprav sem vedla da mu nic ne bo reko keru zaupam je vodja cez neki casa prisel do nas povedal da je mel z nekom ena na ena pogovor in bil izdan. Mislila sem da gre za najine pogovore zato sem se ustrasila in sla vn jokat zraven je bla ena terapevtka ki mi je sam rekla da naj se ga navadim. Pol so sli vsi domov razen treh tipov, tolk statih k vodja vsi so bili fajn opiti, jaz nisem mogla domov ker swm bila kar neki casa z vlak stran, sem se pa skrila na najvisje nadstropje in bla na fonu, sam cakala sem da pride do mene in me pretepe ker sem izdala skrivnosti o najnih pogovorih tam 4 ure sem bla v krcu se skrivala pocutila sem se kot v kriminalki se tak prostor je bil
Ob treh ponoc pride do mene in me vprasa kaj delam se usede ob mene in se mal menva, reko mi je da se spolnost zdravi s spolnostjo ob tem je klecal na kolenih na blazini kjer sem jaz sedela, me masiral po glavi in objel mene pa je blo tok strah kaj bo se sledil
Res razmisljam o prijavi se posebaj  ker se stvari ponavljajo jaz se pocutim res zmedeno po eni strani se mi zdi prijava okej, da se koncno to ustavi ker je problematicen tut po solah kjer predava  po drugi strani pa sem nekako navezana nanj zarad pohval ki mi jih je dajal
Se opravicujem za dalsi opis dogajanja, ki ga delim tut zato ker zlim ostale opozorit da se take stvari zal dogajajo tud pri nas in to zraven ljudi ki bi morali predstavljat vzgled in varnost in da mogoce se koga vzpodbudim da o tem spregovori. Sem res vesela da se ni kaj hujsega zgodilo
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Sofi,
ne, ne , ne in ne. Ni prav in ni opravičila za takšno vedenje odgovorne osebe pri tabornikih! Hvala, da si podelila svojo izkušnjo. Zelo veliko moči je potrebno za to, da sploh prepoznamo zlorabo, kadar ta ni zelo agresivna, in še več, da o njej spregovorimo. Prosim, naj te prošnje kolegov ne ustavijo, saj je veliko bolj pomembno, da tega povzročitelja čim prej ustavimo, preden si izbere naslednje žrtve in s katerimi morda ne bo več tako »previden«.
S tovrstnimi stiskami se ukvarjajo v Združenju Za moč. Na njihovi spletni strani si lahko prebereš več, kaj vse pomeni spolno nasilje. Prosim te, da se obrneš nanje in jim sporočiš, kaj se dogaja. Tam ti bomo znali tudi najbolje svetovati, kako speljati postopek prijave tako, da bo zate čim manj stresen. Ljubljanska enota ima številko 041 204 949, mariborska pa 041 276 434. Lahko jim tudi pišeš na info@zamoc.si.
Če bi potrebovala dodatno podporo pri tem, sporoči. V Ljubljani osebno poznam nekaj svetovalcev iz združenja in lahko posredujem.
Sporoči, prosim, kako ti najbolj ustreza.
Sem s tabo.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• So
Sofi
Najlepsa hvala za tako hiter odgovor, cakam ze na kontakte kriminalistov, oz policistov, ki mi jih bo moja terapevtka posredovala
Edin kar me se skrbi je kako mi bo zraven sosolca na faksu ko pride do prijave. Razmisljam da bi povedala kermu profesorju k so v vecini psihologi, terapevti, da bi nas vsaj pri vajah dali v locene skupine. Ampak nocem s tem iskat pozornosti.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Odlično, Sofi. Bom vesela, če poročaš še naprej.
Glede sošolca se poskušaj ne obremenjevati. Ne iščeš poornosti, ampak ščitiš svoje meje. Ideja, da se prestaviš v drugo skupino je povsem na mestu. Tudi da situacijo pojasniš kateremu od profesorjev, ki jim zaupaš. Sicer pa nisi nisi dolžna razlagati nikomur nič, razen odgovornim osebam.
Če ti je za tega sošolca dovolj mar, mu še vedno lahko skušaš pojasniti, da ta vodja izvaja kaznivo dejanje, ki ima lahko zelo resne posledice za žrtve. Obstaja velika verjetnost, da že sedaj nisi edina. Molk ščiti zgolj in samo povzročitelja. Žrtev pa nikoli ni kriva! Torej naj se sošolec raje jezi nanj.
Topel pozdrav,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• So
Sofi
Pozavila sem se napisat da sem mu po druzenju rekla oz naposala da me te stvari trrigirajo in se mi je neki oprsviceval ampak nekako ne zelim sprejet opravicila ker mi je ze prejsnjic reko oprosti in pok nadaljeval
• So
Sofi
Sem ze en korak naprej, k prijavi ampak problem je da sem povedala prijateljicam, lih po terapiji, ko sem bla ze stoprocentna da delam prav in sem dobila odzive a si mu ze povedala zagrozila s prijavo? Moras mu veckrst povedat ne, kaj pa ce se sam heca, si ziher ?A to je ze zloraba?....
Sem mislila da med vsemi prijateljicami najdem kaksno, ki bi me podprla
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Sofi,
hvala, ker si se spet oglasila. Res mi je žal, da nimaš prave podpore med prijateljicami. Na tem mestu se sprašujem, kako dobre prijateljice so zares. Tudi sama težko razumem to njihovo prizanesljivost. Sklepam pa, da se bojijo sprememb. Ambivalentnost je včasih močna tudi zato, ker ta oseba kaže dvolične lastnosti. Lahko zna biti na eni strani vsiljiva, manipulativna in na drugi prikupna, očarljiva. Morda jim je celo všeč in težko sprejmejo to njegovo neprimerno lastnost.
Še vedno velja, da je edini, ki je odgovoren za vse, kar se bo zgodilo, on sam. In kakorkoli se boš odločila, mislim, da moraš glede na situacijo postaviti na prvo mesto sebe. Kaj ti najbolj potrebuješ?
Prijava je postopek, v katerem bo po najbolj milem scenariju zgolj uradno opozorjen, da se preneha do tebe (in na sploh) vesti, kot se. Njegovo vedenje je absolutno neprofesionalno in nekolegialno (sklepam, da imata na taboru podobni pedagoški vlogi). Če ti je lažje, se za začetek lahko obrneš na nekoga, ki vam je organizacijsko nadrejen (torej tudi njemu), po možnosti ženskega spola.
In znova te spodbujam, da se obrneš na Združenje Za moč. So specializirani prav za takšne stiske in ti bodo znali najbolje svetovati.
Vse dobro ti želim in če kaj šteje - jaz sem s tabo!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• so
sofi
Najlepša hvala za odgovor, hvala da me razumete, on je žal idejni vodja tabora, ustanovitelj  celotnega progama.
Bom kontaktirala tudi združenje za moč. Najolj pa bi si želela kakšno prijateljico, ki bi bila dost pogumna in povedala tudi svojo izkušnjo z njim, oz. šla vsaj z mano na policijo.
• so
sofi
Me je pa najbolj skrbelo, da bi tabor, razpadel, ob prijavi
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Hvala, Sofi,
sedaj še lažje razumem, kako velik pritisk občutiš. In te samo še bolj spodbujam, da se obrneš za Združenje Za MOČ.
Še enkrat, za ljubljansko enoto lahko posredujem okvirne informacije o tvoji situaciji vnaprej, če bi potrebovala oz. bi ti bilo lažje. V tem primeru te prosim, da mi pišeš na mail uredništva (urednistvo@tosemjaz.net).
Želim ti tudi, da si najdeš prijateljico izven tega kroga.
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• So
Sofi
Pozdravljeni,
najlepša hvala za vso pomoč in informacije.
Pišem, ker ne letos močno vleče na tabor nazaj kljub vsemu kar je bilo. S terapevtko sva se pogovarjali da je to zelo tvegano, zato mi je res žal, da bom zgubila to pripadnost k skupini on pa pri tem ne doživlja nobenih posledic.
Nekako imam v sebi željo po maščevanju, čeprav se probaj zavedati, da ni to rešitev.
Pišem pa sem, ker je do naslednje seanse zame še veliko časa.
Hvala za odgovor v naprej.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Sofi, pozdravljena nazaj. :)
Če prav razumem, je tvoje vprašanje sledeče: kaj storiti s to dilemo, iti na tabor in tvegati - ali ne iti ter se odreči pozitivni plati udeležbe?
Se strinjam, dilema ni lahka in predvsem - ni enoznačna. Po eni strani res ni fer, da bi se morala ti odreči taboru zaradi osebe, ki ogroža varnost drugih, in ne ta oseba. Po drugi strani pa te skrbi, da se situacija od lani ni nič izboljšala in da te čaka podobna grožnja: spolno nadlegovanje brez posledic za povzročitelja.
Glede na to, kako je nate vplival zadnji tabor, se strinjam s tvojo terapevtko. Tveganje zate je veliko.
Seveda pa ni nujno, da bo tokrat povsem enako. Kaj je lahko drugače (omenjam samo najbolj verjetne možnosti - izpuščam drobceno možnost, da se je ta oseba spremenila): ker imaš že izkušnjo, letos lahko odideš na tabor bolje psihično pripravljena. Imaš tudi več informacij o njem, več informacij o tem, kaj je nadlegovanje in kako ukrepati, kot tudi o tem, na koga se imaš pravico obrniti, kadar tvoja zavrnitev te osebe ne deluje.
Na taboru lahko zbereš nove informacije o njegovem vedenju, morda tudi dokaze. Če se dogajajo zlorabe, je včasih - na žalost! - potrebno veliko časa, da stvari "dozorijo", predvsem v smislu, da mnoge žrtve potrebujejo dolgo časa, da zlorabo najprej priznajo same sebi, in potem še nekaj časa, da so jo zmožne prijaviti drugim. Šele po tem lahko sledi zbiranje dokazov in informacij, s katerimi ima žrtev več možnosti, da čim prej doseže pravico zase.
V vsakem primeru pa velja: več kot je prijav in prej, kot se začnejo, večja je verjetnost, da se kaj spremeni. Ni fer, da je toliko odgovornosti za to na samih žrtvah, ampak na žalost do danes še nismo izumili "formule", ki bi vsem ljudem hkrati dovolj odprla oči, da bi takoj prepoznali zlorabe, in jim tudi dala moč, da se nanje takoj odzovejo. Včasih so zlorabe tudi dejansko zelo skrite.
Razumem, da te mika maščevanje, a žrtvam se močno odsvetuje vsakršno prevzemanje pravice v svoje roke. Na dolgi rok ti bo to škodilo samo še bolj. Za to imamo institucije in organe, ti pa, če se odločiš, raje pojdi na tabor zaradi ljudi, ki jih imaš tam rada, pripadnosti, ki ti veliko pomeni, in čim več novih izkušenj. Ne privoščim ti, da greš na tabor igrat detektivko.
Imam eno idejo, kako lahko "prineseš" na tabor več varnosti: z delavnico o preprečevanju spolnega nasilja (posebej za dekleta in posebej za fante). Morda tako, da jo pride izpeljat predstavnik katere od nevladnih organizacij, ki delujejo na tem področju? Mogoče prav Združenje za MOČ? Ali kar kdo s Policije, ki dela posebej z mladimi?
To je lahko eden od varnih, a učinkovitih načinov, kako "sporočiti" tej osebi - in drugim potencialnim posnemovalcem v isti skupnosti, da njihovo vedenje ni zaželeno, in da če se bo nadaljevalo, bodo sledile pravne posledice. Hkrati take delavnice opolnomočijo mlade, ki pridejo na vaše tabore, da pridobijo dodatne življenjske veščine. Morda postanejo stalnica. S tem na dolgo rok zmanjšujemo možnost, da bi se podobni dogodki ponavljali.
Če si se v čem od napisanega prepoznala, upam, da ti vsaj malo pomaga pri odločitvi. V prvi vrsti pa najprej preveri sama s seboj, ali se počutiš dovolj varno v sebi. Če ne, se ne bo podrl svet, če eno leto tabor izpustiš. Morda se do drugega leta spremeni še kaj, kar ti bo takrat bistveno olajšalo dilemo.
Puščam ti še nekaj koristnih virov, da si jih pogledaš:
Brošura o spolnem nasilju
Nasveti za žrtve in očividce
Spolno nadlegovanje
Bom vesela, če poročaš, kako se bodo stvari odvile. :)
Pa srečno!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• so
sofi
Pozdravljeni,
najlepša hvala za odgovor in da me razumete. Sem se pa ta teden zares zaciklala v te misli in misli o tem da bi si želela nastopat v filmu, ki sem ga videla. Dogajanje filma me je zelo spominjalo na prostor kjer se je dogajalo nadlegovanje s strani tega organizatorja, le da so v filmu, ki sem ga gledala punce držale skupaj in si med sabo pomagale s erazumela, zelo težko se prebijem skozi te misli, saj na eni strani me nakoko tolažijo in si ne želim prenehat razmišljat o tem po drugi me pa zelo stresirajo, opažam, da zelo bežim od teh misli, zato se res bojim vikenda, ko bom čisto sama v Lj, brez prijateljic.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Živjo, Sofi,
verjamem ti. Predlagam, da se s temi mislimi ne boriš. Navznoter predeluješ svojo izkušnjo in vse, kar še ni rešeno v zvezi s tem. In to je povsem okej. Seveda pa postane prenaporno, če se v tem krogu misli vrtiš non-stop. Takrat lahko pomaga, da se zamotiš s čim drugim.
Ljubljana res ponuja veliko opcij tudi za čas, ko smo sami. Povabi se v Kinodvor ali v kakšno galerijo, lahko pa se tudi potopiš v kakšno fajn knjigo. Če je lepo vreme, je dobra ideja tudi pohod na Šmarno goro ali Rožnik. V Tivoli greš lahko drsat, morda se naročiš na masažo. Pelji se na torto. :) Pocrkljaj se, deklič!
Topel pozdrav,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja