Pozdravljeni,
Skoraj Eno Leto nazaj se mi je zgodilo ponovna zloraba. Prva se je dogajala, ko sem bila otrok do 14 leta takrat je zlorabljal dosed. Sedaj pa se je zgodilo nadlegovanje s strani zenske sodelavke, ki me je otipavala, se vsedla tako da me je potisnila v kot in nadlegovala. Ze od prej ampak najbolj sedaj Po zlorabi opazam da se ne morem pogovarjati z zenskami, ki so v croptopih, dekoltejih bojim se da bi tudi Jaz njih neprimerno pogledala, oz prav ustrasim se gole koze mi je neprijetno, ugabno
Pravtako pa mi je pri mozkih neprijetno ko me pohvalijo, se bojim da bodo zeleli Kaj od mene, dva dni nazaj me je sodelavce od mene full starejsi spet prijel po intimnem delu.
Bojim se Kaj se dogaja z mano, oz da je z mano nekaj full narobe .....
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Na kratko opišeš svoje doživljanje po spolnih zlorabah oziroma spolnem nadlegovanju in se bojiš, kaj se dogaja s tabo, da je s tabo nekaj hudo narobe. Za spolno zlorabo, ki si jo doživljala od soseda, ko še nisi bila stara 14 let, sicer ne poveš, za kaj je pravzaprav šlo, vendar to niti ni pomembno. Doživljala si spolno zlorabo, ki je pri tebi pustila negativne posledice.
O spolni zlorabi otroka govorimo takrat, ko odrasla oseba uporabi dečka ali deklico za zadovoljevanje svojih spolnih potreb. Spolna zloraba ni samo spolni odnos. Je tudi otipavanje otrokovih spolnih organov, siljenje otroka, da se dotika spolnih organov odraslega, samozadovoljevanje pred otrokom, siljenje otroka, da gleda pornografske filme ali slike, da je navzoč pri spolnem odnosu odraslih, otroška prostitucija in drugo. Spolni napad oz. spolna zloraba je že tudi, če storilec kako drugače prizadene spolno nedotakljivost otroka (npr. nagovarjanje k spolnosti, opolzko govorjenje in nadlegovanje in podobno.).
Spolne zlorabe, še posebno otrok, imajo na žrtev praviloma zelo hude daljnosežne negativne posledice. Travmatični spomini žrtve, četudi potlačeni v podzavest in navidezno pozabljeni, prihajajo na dan v različnih situacijah, predvsem pa takrat, ko je to najbolj moteče in izrazito negativno vplivajo na odnose do nasprotnega spola, do partnerja, na doživljanje spolnosti, do svoje samopodobe.
S svojimi travmami se je treba soočiti, o njih spregovoriti, pripovedovati, dati svoje bolečine iz sebe, svoje travme je treba ne le razumsko, ampak predvsem čustveno predelati in preseči! Strokovna pomoč ustreznega terapevta (psihologa, psihiatra) s posebnimi metodami žrtvi pomaga, da čustveno predela in zaključi svoje travmatične izkušnje iz preteklosti in da s tem neobremenjena gre naprej v svojem življenju.
Najbolje TOREJ je, da se takšna oseba zaupa strokovnjaku, ki bi jo razumel in bi ji znal pomagati, zelo priporočljivi pa so tudi pogovori z ženskami, ki so imele podobne izkušnje, ki so torej doživele spolno zlorabo. Kakšne drugačne učinkovite pomoči pravzaprav ni.
Pomoč ustreznega strokovnjaka (psihiatra, psihologa, psihoterapevta) lahko poiščeš med zasebniki, lahko pa tudi v kakšni svetovalnici ali dispanzerju. Za obisk npr. psihiatričnega dispanzerja v katerem od zdravstvenih domov posebne napotnice svojega zdravnika ne potrebuješ, storitev je tudi brezplačna oz. sodi v okvir obveznega zdravstvenega zavarovanja. Dovolj je, da dispanzer pokličeš po telefonu in se dogovoriš za datum in uro obiska. S takšno pomočjo pa se ukvarjajo tudi različne druge institucije, društva, različni telefoni za pomoč idr.
Odloči se in poišči ustrezno pomoč! Naj bo tvoje pisanje v našo spletno svetovalnico tvoj prvi korak, ki si ga storila in želim ti, da uspešno nadaljuješ z razreševanjem svojih stisk in težav, ki te mučijo.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Ja
Jaz
Pozdravljeni,
Najlepsa hvala, za odgovor. Hvala, da razumete moje dozivljanje.  Evo sem si bom poiskala pomoc. Se mi je pa Danes ponovno zgodilo to da se je tip na zeleznici pred mano samozadovoljeval, kazal spolni organ.... Takrat sem se odzvala zeloo prestraseno, nekaj casa sploh nisem mogla govoriti. Sla sem do sprevodnika, ki mi je povedal da se to pac dogaja in mi s tem ni naredil nic takega. Poklicala sem na policijo, ko sem prisla domov in rekli so mi, da moram drugic takoj klicati. Slabo mi je se sedaj gre mi na bruhanje in me je sram, zakaj se to skos dogaja meni, zakaj skos mene najsejo, vedno jaz, zakaj se jim ne znam opreti...
• ru
rumio
Pozdravljeni,
Neverjetno kaj se dogaja po sloveniji, ti pa tudi nimaš sreče s temi tipi. Zgleda, da si pač privlačna pa lepa ampak lahko je še tudi to, da imaš mogoče tak stil oblačenja pač spodaj oprijeto mislim na tiste legice... Na žalost imaš take ljudi ko nimajo kontrole potem pa se tako zgodi, upam, da imaš vsaj solzivec sabo al pa šoker, tako, če te začne še kdo grabit ti da to šanso, da lahko pobegneš.
• Ja
Jaz
Mislim, da bom morala, razmisljat o tem, se posebaj zdaj ko se bom selila in hodim na faks zvecer bom pa imela vsaj 10 min hoje Po temi res ne vem kako bom to zadrzala, saj me je full prevec strah teme postalo sedaj saj teme sem se ze od prej bala. . Saj ko sem bila mlajsa sem nekako samozavest glih Ven oz tega jemala. V soli so se iz mene norcevali, on -sosed pa mi je govorila da sem lepa.
Se mi pa ne zdi to glih kriterij pomojem se spravljajo na vsako zpunco, ki se Jim zdi taka da se Jim ne bo znala opret
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle.
Oglejva si malce pobližje ekshibicionizem, o katerem pišeš. O ekshibicionizmu govorimo, ko posameznik v javnosti razkazuje svoje spolne organe, lahko pri tem tudi masturbira in pri tem početju uživa in se spolno zadovoljuje. Pri tem pa moram dodati, da takšne osebe pri tem početju praviloma niso nevarne za druge osebe, pred katerimi to počnejo, ampak uživajo že pri opazovanju reakcij teh ljudi, predvsem žensk, ki reagirajo s strahom. Ravno obratno je, na odločno reakcijo okolja reagirajo s strahom in pobegnejo.
Spomnim se konkretnega primera, ko je ženska šla po parku, pred njo je izza grma stopil ekshibicionist z razgaljenim spolnim organom. Ženska se ni prestrašila, ampak je segla v svojo torbico in glasno rekla, kje je moj nož, da ti ga odrežem. Moški jo je jadrno ucvrl.
Ekshibicionizem in masturbacija odrasle osebe pred otroki se šteje za kaznivo dejanje spolnega nasilja oziroma spolne zlorabe otroka do 15. leta starosti. Zanimivo pa je, da se takšno dejanje v prisotnosti odraslih oseb ne šteje kot kaznivo dejanje spolne zlorabe, ampak kot prekršek zoper javni red in mir.
Med prekrški zoper javni red in mir Zakon o varstvu javnega reda in miru opredeljuje v 7. členu nedostojno vedenje, kjer v 3. odstavku določa:
(3) Kdor na javnem kraju spolno občuje, razkazuje spolne organe ali na vsiljiv način ponuja spolne usluge in s tem koga moti, povzroči vznemirjenje ali zgražanje ljudi, se kaznuje z globo.
Takšno dejanje samo po sebi torej ni prekršek, ampak je prekršek v primeru, če to koga moti, povzroči vznemirjenje ali zgražanje ljudi.
Zelo pa imaš prav, ko si nasprotovala temu, da bi naj bila ženska s svojo privlačnostjo in načinom oblačenja (so)kriva za spolno nadlegovanje oz. nasilje, češ da ga s tem izziva. V vsakem primeru je krivda na strani storilca.
Če boš imela v torbici solzivec, ki bi ga uporabila v primeru nasilja, bo to vsekakor prispevalo k tvojemu občutku varnosti, morda pa ti bo kdaj celo prišel prav. Odsvetoval pa bi ti »šoker«, saj so posledice njegove uporabe lahko zelo nepredvidljive.
Brane But, univ. dipl. psiholog