Včeraj sem postal žrtev spolnega nedlogovanja. Prek portala Instagram se je vse začelo, nato je sledilo do Snapchat in tam se je tudi končalo. Ta oseba iz tujine ima moje gole fotografije in posnetke. Sedaj mi grozi da bo to poslala vsem, s materimi sem prijatelj na portalu Instagram. Poslala mi je sliko kot dokaz da ima res vse te posnetke shranjene in tudi, da ima slikano s kom vse sem prijatelj na teh portalih.
Kaj lahko naredim ???? Želi, da mu plačam 300€
Uredništvo
Marko, Safe.si

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Zgodilo se ti je, da si se zapletel v mrežo izsiljevalcev z golimi posnetki. To običajno poteka tako, da z žrtvijo vzpostavijo stik, pridobijo njeno zaupanje in jo spodbudijo k temu, da jim pošlje gole posnetke. Gre za kaznivo dejanje, katerega žrtev si (reče se mu tudi sextortion), zato bi bilo nujno zadevo prijaviti Policiji in se potem ravnati po njenih navodilih. Preden kakorkoli ukrepaš, je ključno, da shraniš dokaze ali kot posnetke zaslonov pogovorov, ali pa jih kar natisneš in to tudi odneseš s seboj na Policijo.
Vsekakor svetujem, da prekineš komunikacijo z izsiljevalci in NE plačaš zahtevanega zneska. Če boš plačal, se izsiljevanje ne bo končalo, temveč se bo nadaljevalo, dokler boš nakazoval denar. Žal je tako, da bodo izsiljevalci verjetno uresničili svojo grožnjo in se bo tvoj posnetek pojavil na IG ali delil preko Snapchata ali ga bodo poslali tvojim prijateljem, ne glede na to, ali boš plačal ali ne. Zato je pomembno, da se na to pripraviš. Poiskati psihološko pomoč v tem primeru ali nekoga, ki mu zaupaš in se lahko z njim pogovoriš o tem, bi bilo priporočljivo. To so resnično zelo težke zadeve in prepričan sem, da si se znašel v hudi stiski.
Predlagam, da si prebereš nasvete Varni na internetu, ki obravnavajo ravno tvojo težavo: https://www.varninainternetu.si/izsiljevanje-z-intimnimi-fotografijami/
Če se bodo posnetki pojavili na spletu ali družbenih omrežjih, predlagam, da uporabiš naslednjo storitev: https://stopncii.org/
Marko, Safe.si