Sem punca stara 18 let in sem v preteklih letih zelo uživala v spolnosti in spolnih odnosih.sem tudi na ko tracepcijskih tabletah in imam enega partnerja že 10 mesecev. V zadnjih mesecih mi je žeja do spolnih odnosov močno padla. V njih uživam a mi ni do tega da bi začela z vsem skupaj. Nimam problemov s telesom imam pa zadnje čase probleme s samopodobo. Zanima me če lahko karkoli naredim da mi pomaga s samopodobo in posledično tudi da bi dobila nazaj voljo do spolnih odnosov. Skrbi me da je kaj narobe z mano ker sem včasih res rada to delala sedaj mi pa samo ni več do tega in ne najdem razloga zakaj.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala. Upad spolne želje je pravzaprav zelo pogost pri ženskah na kontracepcijskih tabletkah, padec libida je namreč eden izmed najpogostejših stranskih učinkov. Najprej preveri v navodilih za uporabo, kaj so stranski učinki kontracepcije, ki jo jemlješ, bi lahko bila manjša želja po spolnosti posledica le-teh? Če oceniš, da ja, se lahko naročiš pri ginekologinji, ji zaupaš svojo težavo ter prosiš, da poskusita še kakšne druge kontracepcijske tabletke ali metode.
Kar se tiče samopodobe, pa lahko naštejem nekaj stvari, na katere bodi pozorna v prihodnje.
- Kako se pogovarjaš s sabo: opazi negativni samogovor (npr. kako sem čudna, joj, kako sem nerodna, zakaj sem to rekla, zakaj sem to naredila, zagotovo drugi mislijo, da je nekaj narobe z mano ...) in ga ustavi. Zamenjaj ga s pozitivnim samogovorom, npr. saj zmorem to, vem, da mi bo uspelo, pripravljena sem, všeč mi je, kako izgledam, prijazna sem itd.
- Pohvali druge: raziskave so pokazale, da se dobro počutimo o sebi tudi, ko damo kompliment drugim. Morda ti je všeč majica tvoje prijateljice, morda ti je neka lastnost pri mami, prijatelju zelo všeč, povej to na glas. :)
- Nehaj se pretirano samoanalizirati: včasih še dolgo premišljujemo o tem, kaj smo rekli, približujemo fotografije, na katerih smo, da bi preučili vsako svojo podrobnost, razmišljamo, kako bi se lahko drugače odzvali ... Vedno lahko najdemo kakšno pomanjkljivost, vedno večja umetnost pa je bili zadovoljen s sabo. Poskusi si reči: "v redu sem".
- Bodi hvaležna sebi: najdi vsak večer vsaj eno stvar, za katero si si tisti dan hvaležna in jo zapiši v zvezek. Največkrat gre prav za tiste majhne stvari, npr. skuhala sem si dobro kosilo, peš sem šla v šolo, prijateljico sem povabila na kavo, pohvalila sem prijateljev smisel za modo ... Nekatere večere bo to morda težje, druge lažje.
- Poskusi slišati, kaj o tebi menijo drugi. Nauči se sprejeti kompliment (včasih je to zelo težko), ga slišati in si ga zapomniti. Vedno smo sam svoj največji kritik, drugi nas pa večinoma vidijo v lepši luči kot se sami.
Zelo možno je, da morda v spolnosti ne uživaš kot si prej prav zaradi bolj negativne samopodobe, zato je vredno v izgradnjo pozitivne samopodobe vložiti čas in trud. Upam, da ti čim prej uspe, izgledaš pripravljena na spremembo, kar je vedno prvi korak na poti do uspeha.
Želim ti vse dobro.
Ajda Novak, mag. psihologije