Pozdravljeni!
Skrijte vsebino, prosim. Hvala.
Imam nekakšni majhni težavi. V glavnem prva je, da ne vem, če sem zaljubljena. Kako naj sploh vem, da sem? Pač on je v mene, jaz imam pa mešane občutke, ker vem, da ne bi smela biti v njega. Da je starejši od mene me ne moti, ampak so razlogi, zakaj ne bi smela. Teh ne želim navesti. Drugi problem pa je, da si že nekaj časa želim imeti spolni odnos. Tu pa pride težava, ker ne želim, da kdo izve. Saj mu zaupam pa vse. Ampak, a mu naj zaupam toliko? Saj drugače sva se že pogovarjala o tem. Rekla sem, da naj počaka, da bom polnoletna. Nekako imam občutek, da moram biti polnoletna. Saj me ni strah, da bi imela spolni odnos, ker si ga res zelo zelo želim. Ampak me skrbi malo. Sploh ne vem, kaj se dogaja pri spolnem odnosu in, ali je fajn? Ali je res, da prvič boli in, da prvič pride do krvavitve? Saj vem, s kom bi ga imela. Pač z njim sem tudi se poljubila že in ta poljub je bil nekaj najlepšega, kar se mi je kadarkoli zgodilo. Čeprav tega ne bi smela nikomur povedati. Saj nisem, samo vam sem zaupala, ker se mi zdi, da vam gre za zaupati, ker bote res znali pomagati. A mu naj dam možnost?
Hvaležna bom za vsak odgovor in pomoč.
lp, Ana -
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ana
Vesela sem, da si se obrnila name in oprosti za pozen odgovor. Sprašuješ, kako naj veš, da si zaljubljena ... Nekaj glavnih znakov: ne moreš nehati razmišljati o drugi osebi, v njegovi družbi se počutiš zelo posebno in drugače kot z drugimi ljudmi, morda čutiš kaj v trebuhu ali pa ti srce močneje bije, se potiš, ko se ti zgodi kaj prijetnega ali neprijetnega, najprej pomisliš, da bi to rada zaupala tej osebi ... Skratka, čutiš, da se tvori nek poseben odnos in da bi rada čim več časa preživela s to osebo.
Vem, da si zapisala, da nočeš razlagati, zakaj imaš občutek, da ne bi smela biti zaljubljena v tega fanta oziroma moškega, vendar me vseeno zanimajo. Včasih si stvari, ki si jih prepovedujemo, najbolj želimo, kar se verjetno dogaja pri tebi. Skrbi me tvoj pomislek, da ne bi smela biti zaljubljena v to osebo, da ne bi želela nikomur povedati za spolni odnos in da te je strah, da bi kdo izvedel. Za prvi spolni odnos se odloči, ko boš prepričana, da si ga želiš in s točno določeno osebo. To, da imaš pomisleke, ni dober znak, velikokrat se pomisleki izkažejo za pravilne, še posebej, ko gre za tako pomembno izkušnjo, kot je prvi spolni odnos. Prvi spolni odnos bo izoblikoval, kako gledaš na spolnost, kako jo dojemaš in kakšen odnos imaš z njo. Če je prvi spolni odnos slaba izkušnja, je potrebnih več let dela, da s spolnostjo izgradimo dober odnos. Zaradi tvojih pomislekov (občutka, da moraš biti polnoletna, da nočeš, da bi kdo izvedel ...) ti spolni odnos s to osebo vsaj zaenkrat še odsvetujem.
Je pa sicer res, da je prvi spolni odnos za ženske največkrat boleč in prav zato je tako pomembno, da ga doživimo s partnerjem, ki mu 100 % zaupamo ter da lahko izkušnjo potem delimo s kakšno prijateljico, morda celo sestro ali mamo. Prvič lahko pride tudi do krvavitve. Če ne veš, kaj se med spolnim odnosom dogaja, najprej to razišči, brez tega nanj zagotovo nisi pripravljena.
Ker si želim, da bi bila tvoja prva spolna izkušnja prijetna, upam, da boš s spolnim odnosom še počakala. Za prvi spolni odnos ni nikoli prepozno, lahko pa je prehitro, in to največkrat zelo negativno vpliva na odnos. Ne skrbi, nič ti ne bo ušlo, in čez nekaj let bo lahko ta spolni odnos še veliko lepši in bolj prijeten kot bi bil zdaj.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije