Pozdravljeni, zanima me ali imata fant in punca spolni odnos pred 15 letom. Vem, da je kaznivo, ampak kaj če si oba želita? In.... Ali je tudi to kaznivo, da je fant star 13 punca pa 16 in sta skupaj in imata spolni odnos.?? Je to sploh primerno? Npr... On je 7. Razred, ona pa 1. Letnik. Ko bo on sel komaj v srednjo, bo ona končala srednjo. Vem, da se v starejših letih je vidi tako zelo..ampak vseeno. In glede na to, da so fantje v zaostanku glede na punce. Res me zanima.
Ali je kaznivo tudi to, da je ona 18-19 on pa 15-16?
Hvala vam za odgovor
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
V Sloveniji je spolni odnos dovoljen šele po dopolnjenem 15. letu. Če sta oba mlajša od 15 let, je to kaznivo, ne glede na obojestransko željo. Tudi razmerje med 13-letnikom in 16-letnico je pravno sporno, saj mlajši partner še ne more zakonito privoliti. Ko je eden starejši od 18 let, drugi pa mlajši od 16, je razmerje sicer zakonito, a psihološko lahko neprimerno – zaradi razlik v razvoju, čustveni zrelosti in moči v odnosu. Fantje se pogosto razvijajo počasneje, zato je pomembno, da se odnosi gradijo na spoštovanju, zaupanju in razumevanju.
Spolnost naj bo del partnerskega odnosa, ki temelji na varnosti in čustveni pripravljenosti, ne le na radovednosti ali pritisku. Pripravljenost za spolni odnos tako ni odvisna samo od starosti, ampak predvsem od čustvene pripravljenosti in pa tudi od situacije, ali je oseba v varnem in stabilnem partnerskem odnosu. Če eden od partnerjev ni prepričan, ali je pripravljen za spolni odnos, je bolje počakati, saj pri spolnosti velja, da zanjo nikoli ni prepozno, lahko pa je prehitro. Če prvo spolno izkušnjo doživimo, ko nanjo še nismo pripravljeni, lahko ta negativno vpliva na nadaljnji spolni in čustveni razvoj posameznika ter vrže temno luč na prihodnje partnerske odnose.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
Ar
Arči
Da Mujceku poskušam delno odgovoriti na vprašanje:
Kazenski zakonik določa, da je kaznivo dejanje samo, če se spolno občuje z osebo mlajšo od 15 let (še ne tako dolgo nazaj je bila ta meja 14 let, Japonci pa so jo dvignili na 16 let, ponekod po svetu pa je ta meja precej nižja). Tako, n. pr. ni kaznivo, če oseba stara 50 let seksa z osebo staro 15 let. Pri tem ni pomembno kdo je starejši. Ni tako redko, da je starejša ženska.
Poznavalci kazenskega prava mi bodo pritrdili, da tožilec ne bo nikoli preganjal dveh oseb primerljive starosti (n. pr. 14 in 15 let) in sta imeli spolni odnos.
Če pa seksata dve osebi mlajši od 14 let pa ju sploh kazensko ni mogoče preganjati. Osebe mlajše od 14 let namreč kazensko niso odgovorne. To velja za vsa kazniva dejanja. Spomnite se samo streljanja v Srbiji, storilca niso kazensko preganjali, ker je bil mlajši od 14 let. So pa kazensko odgovarjali starši. Vendar je to že druga tema.
Mogoče še samo kako strokovnjaki gledajo na največjo priporočeno starostno razliko. Ta bi naj bila starost osebe deljeno z dva in prišteto 7 (če je oseba stara 20 let bi bila partnerjeva starost 20: 2 = 10 + 7 je 17, torej 17 let ).