Zdravo, v petek se mi je zgodila 4 spolna zloraba v mojem življenju. Stara sem 15 let in to je bilo drugič v tem mesecu. Imam veliko težav sama s sabo, zelo se sramujem svojega telesa, imam anoreksijo, depresijo, anksioznost, panične napade, posttravmatsko stresno motnjo, že zaradi preteklih zlorab. V petek sem bila s prijateljico na bazenu, nisem bila izzivalno oblečena, nisem se izzivalno obnašala, bila sem shy in se brigala za sebe. Moški me je že v restavraciji ves čas opazoval, 'požiralno' me je gledal, oči ni spravil z mene. Povedala sem prijateljici, da mi je neprijetno in da naj greva. Potem me je pri ležalnikih še želel ogovoriti. Rekel je 'dober dan' in jaz sem odzdravila nazaj, ker nisem videla, kdo me pozdravlja, saj je bil za mano. Že pri njegovem opazovanju mi je bilo neprijetno, zato mi je bilo to še toliko bolj čudno. Potem grem jaz v prazen bazen in počakam prijateljico, ko se me nekdo od odzadaj začne dotikati. Obrnem se in vidim, da je prej omenjeni moški. Padem v šok in nekako zamrznem. V hipu sem mu rekla, naj odstrani roke z mene in naj odide. Ponovno me je pogledal s požiralnim pogledom, se nasmejal in odšel za svojo družino. Prijateljica je dogajanje videla, saj je bila tik pred tem, da skoči v vodo. Šle sva do njenega očeta in mu vse povedali. Mojih staršev ni bilo. Njen oče je nemudoma obvestil reševalce iz vode, naj pokličejo policijo. Z moškim bi morala biti na distanci, vednar sta se mi z ženo vseeno približala in me začela še verbalno napadati, da se lažem, kaj je z mano narobe, če sm vredu, in da naj si neham zmišljevati. Planila sem v jok, saj se mi ni to zgodilo prvič. No, tokrat pa se je prvič v to vmešala policija. Najprej smo naredili zapisnik, kjer sta se on in žena smejala meni in mojima pričama, ko smo pripovedovali zgodbo. Potem sta prišla še moja starša in povedala za moje psihične težave, in da si tega zagotovo nebi izmislila. Če nebi bilo policajev bi ta moški ostal mrtev tam. Naredili smo zapisnik in nato še podali prijavo na policijo. Zadeva ne bo šla na sodišče, ker sem že 15, če bi bila 2 meseca mlajša bi se zadeva urejala drugače. Pregledali bodo kamere in moški bo dobil 400-500€ kazni. Dogodek me je res pretresel, saj, kot sem že omenila, sem doživela že kar nekaj spolnih zlorab. Sprašujem se ZAKAJ? Zakaj ravno jaz? Zakaj se vedno meni dogajajo takšne stvari? Nisem privlačna. Ne oblačim se izzivalno. Ne obnašam se izzivalno, ravno nasprotno, sem zelo sramežljiva in zaprta vase. Moški je lahko videl moje samopoškodbe na nogah in bokih, pa se je vseeno spravil name? In še huje, imel je ženo, otroka, tudi hčerko. Res res nevem kaj bom. Že prej sem bila obupana nad sabo, imela hude samomorilne misli, sedaj po dogodku je pa to samo še bolj intenzivno. Res nevem kaj naj naredim, že tako ali tako imam veliko problemov, predvsem sama s sabo in potem še to. Obupala sem do konca. Res morda bi bilo bolje, če me nebi bilo na tem svetu in se mi take stvari nebi dogajale. Mogoče bi bilo najbolje, da kar izginem. Tega ne morem in nočem več prenašat.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se s svojo stisko obrnila na nas in nam zaupala svoje občutke. Zelo mi je žal za to, kar si doživela in da si bila zraven še tako nespoštljivo obravnavana s strani moškega, ki se je že v osnovi neprimerno vedel. Spodaj ti bom napisala nekaj nasvetov, za katere upam, da ti bodo prav prišli, da boš čimprej prišla do podpore, ki jo potrebuješ.
Verjamem ti, da nisi bila izzivalno oblečena, pa četudi bi bila, se te brez tvojega dovoljenja ne sme nihče dotakniti. V naši družbi se na žalost še vedno prepogosto osredotočamo na to, kako je bila punca ali ženska v času zlorabe oblečena, kot da bi na nek način njo krivili za zlorabo, češ da si jo je priklicala nase, namesto, da bi odgovornost pripisali enemu in edinemu dejavniku – moškemu, ki je žensko spolno zlorabil na tak ali drugačen način. V bistvu sploh ne bi smelo biti pomembno, kako je ženska oblečena in kakšno telo ima, brez privolitve se nobenega človeka (moškega ali ženske, ne glede na to, kako sta oblečena) ne sme dotakniti.
Žal mi je tudi, da vse skupaj ne bo šlo na sodišče, saj si še mladoletna in je presenetljivo, da ni nekih drugih sankcij, kljub temu, da imaš 15 let. Imaš možnost, da dobiš še kakšno drugo strokovno mnenje o tem, recimo pri kakšnem odvetniku?
Verjamem, da ti mora biti ob vsem tem zelo težko, sploh ker bi rada našla odgovore na svoja vprašanja. Čeprav ti na to ne znam odgovoriti, ti pa lahko povem, da veliko deklet doživi spolne zlorabe, a o tem ne želi nikomur povedati, ker jih je sram, hkrati pa strah, kaj bi se zgodilo, če bi kdo izvedel za to. Danes se na žalost še vedno premalo izpostavlja ta problem, saj so mlada dekleta(pa tudi odrasle ženske) velikokrat žrtev zelo neprimernega in nesprejemljivega vedenja, najbolj zato, ker se bojijo, da jim ne bodo verjeli. Zato so raje tiho in vsaka zase (podobno kot ti) verjamejo, da se to dogaja samo njim, in da je zato z njimi nekaj narobe. Pa ni. Ne s tabo, ne z njimi ni čisto nič narobe, narobe je to, kaj počnejo storilci spolnih zlorab. Kot sva zgoraj že omenili, ni pomembno, kako se oblačiš, ali si (ne)privlačna, odgovoren je tisti, ki se tega dejanja posluži in ne žrtev.
Omenjaš duševne stiske, ki jih imaš že od prej, ali si kdaj poskusila najti kakšno strokovno pomoč v zvezi s tem? Recimo kakšnega psihologa, s katerim bi se lahko osebno pogovorila in predelala svoje stiske, sploh pa travme, vezane na spolne zlorabe? Depresija in anksioznost pogosto pripeljeta človeka do tega, da ima samomorilne misli in občutke, zato se mi zdi zelo pomembno, da dobiš strokovnjaka, ki ti bo lahko stal ob strani in pomagal razrešiti te težave. Težko je živeti s takšno težo na plečih in vsemi stiskami, ki jih navajaš, ampak resnično obstaja luč na koncu tunela, sploh če najdemo pomoč, ki jo potrebujemo. Če se stiske samo nalagajo, težave pa vrstijo druga za drugo, je težko najti pot ven iz kupa vseh teh izzivov. Če pa se s pomočjo nekoga, ki nam lahko pri tem pomaga, lotimo svojih stisk, psihičnih težav in vsega, kar nas muči, pa lahko sčasoma to tudi predelamo.
Spodaj ti bom predlagala nekaj opcij, ki jih imaš pri razreševanju svojih stisk:
- Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan)
- Na voljo pa so še brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani, katera ti je najbližje – za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali:  www.posvet.org
- Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Srčno upam, da boš v zgornjih besedah in predlogih našla kaj zase, sicer pa si vedno dobrodošla, da nam še pišeš.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije