Pozdravljeni!
Jaz imam eno vprašanje o spolni usmerjenosti. O tem sem začel razmišljati že pred nekaj leti. Najprej sem mislil, nekje pri 13 letih, da sem bisexual. Nisem prepričan ampak mislim da mi je morda bil pri nekje 11 letih všeč en fant, čeprav sem takrat govoril, da nebi želel nikoli res biti z njim. Kasneje sem se začel identificirati kot lesbian, ker sem si lahko predstavljal biti v kakršnemkoli razmerju samo z puncami.
Potem pa sem malo pred 15. rojstnim dnevom ugotovil, da sem nebinaren. Takrat sem se identificiral kot spolno fluidna oseba, ampak sebe nisem dojemal tako masculine, kot se zdaj. Mislil sem, da se vseeno večino časa počutim kot punca, zato sem se še naprej identificiral kot lesbian.
Čez čas sem ugotovil, da imam veliko več spolne disforije kot sem mislil in da je moj spol bolj na masculine delu spektra spola. Zato sebe ne dojemam več kot lesbian in sem zdaj nekaj časa svojo spolno usmerjenost opisoval samo kot queer (včasih gay), kar me ni motilo, ker sem vseeno vedel, kaj to zame pomeni (punce in nebinarne osebe, ne pa fantje).
Rad bi dodal, da sem tudi asexual. Ne doživljam spolne privlačnosti do ljudi (ali pa je vsaj do zdaj še nisem). Sem pa tudi na aromantčnem spektru, tako da nimam ravno nobenih izkušenj na katere bi se lahko ''zanašal''. Razen tistega (mogoče) fanta, sta mi, obe v zadnjih dveh letih, bile le všeč še dve punci s katerimi pa se nikoli nisem pogovarjal, tako da ne vem, če bi to res kam vodilo. Še vedno sem prerpičan, da so mi všeč punce in nebinarne osebe, ampak sem se začel spraševati, če obstaja možnost, da bi mi kdaj bil všeč tudi kak fant.
Upam, da se ne bom narobe izrazil, ker ne želim, da je moje vprašanje narobe razumljeno.
Če razmišljam o možnosti, da bi bil s katerokoli punco, se včasih počutim disforično, ker se z nekega razloga zaradi te misli počutim bolj feminino, kot bi želel biti, tako da moja disforija ni le povezana z razmerji z fanti. Če si poskusim predstavljati, da bi bil v kakršnemkoli neprijateljskem odnosu (romantic ali queerplatonic…) s trans fantom, je to verjetno edina situacija ko poleg tega ne razmišljam o svojem spolu. Prav tako se mi zdi da mi je ta ideja všeč. Ampak če si poskušam predstavljati, da bi bil v takem odnosu z cisspolnim fantom se počutim zelo disforično in neprijetno.
Nekaj časa me je bilo strah tudi da je ta razlika med tem kako vidim razmerja z trans ali cis fanti transfobična? Ampak vem da je to v glavnem zato ker se nasplošno ob cis fantih počutim zelo feminino in ''kot punca''.
Kako naj vem ali so mi všeč tudi fantje in je moj ''odpor'' do razmerij z njimi povezan samo z disforijo. Ali to, da ne bi bil z cis fantom pomeni, da mi fantje pač niso všeč? Zdi se mi da bi bilo zelo invalidating (ne poznam slovenskega izraza), če bi rekel, da bi bil z puncami in nebinarnimi osebami, ter z fanti dokler niso cisspolni.
Prebral sem že tudi ko je kdo na internetu nekomu svetoval, da pomisli, ali bi bil z nekom tudi po tranziciji, ampak v romantičnih (ali drugih neprijateljskih) odnosih se mi zdi da mi videz ni pretirano pomemben, spol osebe pa tako ostane isti pred in po tranziciji, tako da mi to tu ne pomaga dosti. Spolnih odnosov pa ne vem če si sploh želim (in se z tem vprašanjem na njih ne želim osredotočati).
Se opravičujem za tako dolgo sporočilo. Hvala za vašo pomoč. Upam, da to vprašanje ni offensive na kakeršenkoli način, če pa je pa bom v bistvu zelo vesel če mi to povete, ker me je zelo strah, da je način kako razmišljam o tem narobe.
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
Najprej hvala za tvoje sporočilo in zaupanje.
Tako spolna usmerjenost kot identiteta sta lahko zelo fluidni in se čez čas spreminjata, zato se je včasih težko »popredalčkati« v eno od kategorij. Kljub temu razumem, da imaš željo oziroma potrebo po definiranju. Definiranje nam daje občutke varnosti in predvidljivosti, vendar se mi zdi pomembno, da se z definicijami ne omejuješ in si pustiš dovolj prostora in časa ter slediš sebi in svojim občutkom.
Seveda s tvojim razmislekom ni narobe čisto nič :) Verjamem, da te ta spremenljivost skozi čas lahko pusti polnega vprašanj in negotovosti. Predlagala bi, da te »nalepke« glede identitete in usmerjenosti razumeš bolj ohlapno in neobvezujoče, ali kot nekakšen kompas, ki kaže v različne smeri. To, da želimo zase najti pravi predalček lahko povzroča stisko, saj od sebe zahtevamo, da nekatere stvari že vemo, čeprav smo morda v procesu raziskovanja. Pomembno se mi zdi, da slediš sebi in raziskuješ kdaj se v sebi dobro počutiš in kdaj se počutiš dobro ob drugih ljudeh.
Pomembno se mi zdi tudi, da se poslušaš glede občutkov do drugih oseb in v tem slediš sebi. Nekatere osebe nas lahko privlačijo romantično, druge telesno, do nekaterih pa ne čutimo nobene privlačnosti, ne glede na spol osebe in to je okej. Sprašuješ se ali je razlika med tem kako vidiš razmerja s trans ali cis fanti transfobna. Spolna usmerjenost ne pomeni nestrpnosti do tega kar nas ne privlači, ampak je osebna preferenca. Skratka, to da te trans ali cis fantje ne privlačijo še ne pomeni, da si transfoben in lahko slediš temu kar čutiš in si zaupaš.
Te teme so za nas zelo intimne in pomembne, zato si zanje lahko vzameš čas in greš v svojem ritmu. Če imaš še kakšno vprašanje pa seveda lahko nadaljujeva pogovor.
Topel pozdrav,
Eva Mulej, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra