Sploh ne vem kje naj začnem. To je bolj izpoved kot pa kaj drugega.
Zadnji dve leti sta bili pekel. Zdaj naj bi biv bolje, sem na zdravilih. Ampak se še vedno se režem, še vedno sem osamljen, otopel, žalosten, tesnoben, ..., ampak sem pa tudi še vedno "jaz", povprečen petnajst-letni trans fant. Vsi valda mislijo da sem punca, no se najde par ljudi, ki ne, ampak vseeno večina me ima za punco.
Že leta se borim z tesnobo, zadnji dve leti pa tudi z depresijo, samopoškodvanjem, samomorilnostjo, s stvarmi za katere mislim da so spolna disforija.
Letos sem večkrat resno razmišljal o samomoru, imel sem par večjih kriz. Te so zdaj za mano. Stvari naj bi se izboljšale.. ampak nekako nočem, da se. Vse je postalo preveč znano, "udobno", preveč normalno.
Hočem, da se moje telo sklada s tem kar čutim. Vem da imam dolgo pot pred sabo. Pride kakšen trenutek ko razmišljam o tem, da je bolje nad vsem obupati. Starša vesta, da sem trans, in da sem bi. Še vedno uporabljata "moje" (rojstno) ime, zaimek ona, besede povezane z ženskim spolom, ko govorita z mano/o meni. Poskušal sem ju prositi da naj poskusita manj uporabljati določene besede, in da mogoče poskusita uporabljati zaimki on. In vse kar lahko rečem je, da se ni veliko spremenilo. Naj bi dobil binder, kdo ve kdaj. Hočeta, da se pogovarjam a ne vem več o čem, vse sen jima že povedal, o tem kaj čutim, kaj bi rad.
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo!
Najprej najlepša hvala za tvoje zaupanje, da si se obrnil na svetovalnico. Iskreno mi je žal za stisko, ki jo trenutno občutiš. S tem, da si se obrnil na svetovalnico in prepoznal stvari, ki te obremenjujejo, si že naredil pomemben prvi korak in ti zato čestitam za tvoj pogum.
Pri soočanju s tovrstnimi stiskami je vedno dobrodošlo poiskati ustrezno podporo, saj se pogosto sami težko soočimo z vsem kar se nam dogaja. Tako bi te tudi v tvojem primeru toplo spodbudila, da se obrneš na LGBT prijazno_ega strokovnjaka_injo s področja duševnega zdravja. Strokovnjaki_nje imajo veliko znanja s tega področja in ti bodo verjele_i, te razumele_i in ti znale_i pomagati, pri tvoji odločitvi glede morebitne tranzicije in drugih duševnih stisk, ki jih občutiš. Na Legebitri izvajamo psihosocialno svetovanje, ki poteka v obliki osebnega, telefonskega in spletnega svetovanja, podpore in opolnomočenja. Za srečanje se lahko dogovoriš preko elektronskega naslova svetovalnica@legebitra.si
V kolikor bi ti bila bližja oblika pomoči psihoterapija te vabim, da si pogledaš seznam LGBT prijaznih psihoterapevtov_k, ki ti je dostopen na: https://legebitra.si/ponujamo/svetovanje-in-podporne-skupine/ (poglavje je na dnu strani in se imenuje Seznam LGBT prijaznih psihoterapevtk_ov). Če ti je psihoterapija nepoznana, gre za proces, v katerem v pogovoru in odnosu do psihoterapevtke_a spoznavaš lastno duševnost, vzroke za tvoja čustvovanja, razmišljanja in dejanja. Psihoterapija ni svetovanje, kjer bi te založili z nasveti ali poučevali, kako točno se moraš svojih težav lotiti. Je pa proces, kjer te psihoterapevt_ka glede na tvojo izpostavljeno težavo preko vprašanj vodi do bistva problema.
Za zaključek ti prilagam še krizne kontakte, kamor se lahko obrneš po pomoč v nujnih situacijah:
Številka za klic v sili: 112
Časovna razpoložljivost: 24/7
Urgentna psihiatrična ambulanta: deluje v okviru Centra za izvenbolnišnično psihiatrijo // 01 4750 685
Naslov: Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana
Časovna razpoložljivost: od ponedeljka do petka od 8.15 do 14.45. ure
Namenjena: hitra ocena psihičnega stanja, začetno svetovanje in uvedba zdravil, oziroma prilagajanje zdravil, če jih pacienti_ke že imajo predpisane, usmeritev v dodatne diagnostične postopke, če so le-ti potrebni ter usmeritev pacienta_ko v nadaljnjo obravnavo (ambulantno izbranemu zdravniku_ici, specialistu_ki psihiatru_inji ali specialistu_ki nepsihiatrične stroke, oziroma v bolnišnično obravnavo).
Napotnica: ni pogoj
Enota za krizne intervencije: v okviru Centra za mentalno zdravje // 01 5874 922
Naslov: Grablovičeva 44a, 1000 Ljubljana
Časovna razpoložljivost: 24/7 za hospitalizacijo, od 8.00 do 17.00 ure za ostalo
Namenjena: ljudem v hudi čustveni stiski zaradi nenadnih stresnih okoliščin, ki je sami ne morejo rešiti. Ljudem po poskusu samomora.
Napotnica: potrebna je napotitev s strani ambulantnega ali dežurni psihiatra. Za nujno hospitalizacijo napotnica ni potrebna
Klic v duševni stiski: 01 520 99 00
Časovna razpoložljivost: med 19. in 7. uro zjutraj
Namenjeno vsem uporabnikom_icam
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123
Časovna razpoložljivost: 24/7
Namenjeno vsem uporabnikom_icam
TOM, telefon otrok in mladostnikov: 116 111
Časovna razpoložljivost: vsak dan od 12. do 20. ure
SOS Telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja, 080 11 55
Časovna razpoložljivost: 24/7
Ženska svetovalnica - krizni center za ženske in otroke, žrtve nasilja: 031 233 211
Časovna razpoložljivost: 24/7
Prisluhnem ti - telefon za pomoč v čustveni stiski: 031 50 60 50
Časovna razpoložljivost: od ponedeljka do petka med 16.00 do 20.00. uro
Namenjeno vsem uporabnikom_icam
Verjamem, da je v tebi moč, da narediš naslednji korak ter poiščeš pomoč. Ni ti potrebno biti sam s temi težkimi občutki.
Eva Margon, mag. prof. soc. ped.
svetovalnica Legebitra