Sem v 9.razredu in kmalu se bom morala odločiti za srednjo šolo. Trenutno se odločam med ekonomsko gimnazijo in splošno gimnazijo. Po srednji šoli imam namen študirati in postati učiteljica angleščine, pravnica, podjetnica ali pa zgodovinarka. Obe šoli imata svoje pluse in minuse. Ekonomska je bližje mojemu domu in naj bi bila lažja, a se bojim da če jo izberem bom to obžalovala. Isto pa velja za splošno. Zelo me je strah tega obžalovanja a res ne vem kaj naj naredim. Prav tako se bojim tega kako bom pridobivala prijatelje na šoli in strah me je tega da se ne bom vključila.
Ekonomska šola v tem primeru je manjša, kar mi je všeč saj ne maram gneče a ne vem če je to dejstvo vredno moje izbire. Zavedam se da je splošna mogoče boljša izbira saj mi res ponudi vse znanje brez strokovnih predmetov a se res bojim neuspeha in ker naj bi bila ekonomska rahlo lažja razmišljam o tem. Sicer imam zelo dobre ocene, same 5 in 4 z izjemo nekaj 3 iz letošnjega leta.
Počutim se neumno ker me tako skrbi ta izbira saj so vsi moji prijatelji okoli mene zelo pomirjeni. Verjetno sem dramatična a ta odločitev me zelo skrbi.
Kaj lahko naredim, da bi mi bila odločitev lažja?
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalca:
Draga Memm,
kot si dejala sama, imata verjetno obe možnosti, med katerima izbiraš, svoje pluse in minuse. Odločanja se morda lahko lotiš tako, da na list papirja napišeš pluse in minuse obeh šol, nato pa pretehtaš, kateri plusi so ti pomembnejši.
Če ti poskušam pomagati pri razmišljanju, pa bi dejala takole. Če je ekonomija veda, ki te zanima in se nekoč vidiš v teh vodah, potem je primerna izbira. Če pa jo izbiraš predvsem zato, ker naj bi bila lažja, se mi to ne zdi pametno. Zakaj ne? Prvič zato, ker, kot si napisala sama, zaradi ur, namenjenih strokovnim predmetom dobiš nekoliko manj znanja pri predmetih, ki jih je manj ali pa jih na predmetniku ni (v primerjavi s splošno gimnazijo). Drugič pa zato, ker verjamem, da strah ni dobro vodilo pri izbiri česar koli – v mislih imam tvoj zapis, da te je strah, da bi ti bila splošna gimnazija pretežka. Ob rečenem pa se je treba zavedati tudi nečesa, kar morda kakšen dijak malce pozabi, ko se odloča med strokovno in splošno gimnazijo. Namreč, strokovne gimnazije naj bi bile v temeljnih predmetih enake splošnim gimnazijam, a na račun nekaterih splošno izobraževalnih predmetov na predmetnik uvrščajo strokovne predmete. Na koncu obeh programov pa dijaka čaka enaka matura in torej mora osvojiti enaka znanja in zadostiti enakim kriterijem, da lahko zaključi izobraževanje. In sem znova na začetku, pri mnenju, da je strokovna gimnazija primerna odločitev takrat, ko nekoga strokovni predmeti oz. usmeritev gimnazije veselijo in se v njih vidi tudi v prihodnje.
Naj zaključim takole: gotovo si si po informativnih dnevih oblikovala še nekoliko trdnejše mnenje, katera izmed obeh šol je bolj 'tvoja' – bolj tebi pisana na kožo, bolj 'vibrira' s tvojo energijo. Naj strah ne bo vodilo tvoje odločitve, pač pa zaupaj vase in v to, da boš prav izbrala, ne glede na to, za katero šolo se boš odločila. Če pa bi na koncu vendarle ugotovila, da izbira ni bila v redu, se lahko kasneje preusmeriš.
Želim ti pogumno odločitev, ki naj bo predvsem – tvoja.
Prijazen pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja