Ona je moja prijateljica.Prestrah jo je komur koli povedat o tem zato bi jaz za njo vprašala kaj lahko jaz naredim in kaj ona. No in tako mi je razložla..Spoznala je enga fanta in sta si dost pisala in sta že bla skoraj skupaj in sta po premoru si spet pisala in fant ji je bil všeč in je hotela vse za njega in je tako govoril kot da jo on tud hoče in on je hotel slike(gole) in ona mu je po dolgem pogovoru poslala obljubil je da ne bo shrano slikal itd.Ampak je lagal shrano si je zdaj pa ji grozi da bo poslal celemu mestu te slike, če mu ona ne posilja novih slik njo pa je strah da bi še jih si več shranil in da tega ne bo nikoli konec.Kaj ji naj svetujem kaj naj naredi?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
To, kar se je zgodilo, tvoji prijateljici je grozno in se ji ne bi smelo zgoditi. Fant jo je zelo grdo izkoristil. Nikakor pa ni edina, ki se ji je zgodilo kaj takega. Nekateri ljudje žal niso vredni zaupanja.
Kratko pojasnilo. To, da pošlješ prostovoljno svojemu fantu svojo intimno ali razgaljeno fotografijo, če mu zaupaš in fant ni recimo precej starejši od tebe (npr. polnoleten), ni problematično. Gre za sekstanje. Drugače je, če te fant nagovarja in prepričuje, da mu pošlješ tako sliko. To pa je kaznivo. Ko fant prejme intimno, razgaljeno ali golo sliko, ki mu jo prostovoljno pošlješ, ker sta si všeč, je po zakonu (Kazenski zakonik) ne sme deliti naprej niti kazati drugim. Če to stori, je naredil kaznivo dejanje, ki ga preganja Policija. Prav tako je naredil kaznivo dejanje, če izsiljuje za nove slike in grozi, da bo fotografijo delil naprej, če dekle ne pošlje novih golih slik. Lahko gre tudi sama na policijo (lahko greš ti z njo, da si v oporo) in napravi prijavo.
Iz tega sledi moj prvi nasvet, ki ga lahko predaš svoji prijateljici. Naj o tem skuša povedati nekomu od odraslih, ki mu zaupa – idealno bi bilo staršem – in gredo skupaj na policijo in dejanja fanta prijavijo. V vsakem primeru pa naj si shrani sporočila, ki jih je fant pošiljal, ko jo je nagovarjal k pošiljanju golih posnetkov in sporočila, kjer grozi. Najbolje je, da naredi posnetke zaslonov, da fant slučajno ne bi zbrisal sporočil. Vem, da je zelo težko o tem povedati staršem, ampak žal je to najboljša pot, da se zadeva reši s čim manj posledicami.
Glede na to, da prijateljica fanta pozna, se lahko skuša s fantom pogovoriti. Pove naj mu, zakaj mu je sliko poslala in da ni pričakovala, da si jo bo shranil in kazal naprej. Reče naj mu, naj sliko izbriše. Če ne bo hotel, pa naj naredi naslednje:
·  Pošlje naj sporočilo: Zahtevam, da mojo fotografijo, ki sem ti jo poslala (datum in ura) takoj izbrišeš. Prav tako ti ne dovolim, da jo deliš ali kažeš komur koli. Če slike ne boš izbrisal, ali če jo boš kazal drugim, boš storil kaznivo dejanje, kar bom prijavila policiji.
·  Takoj po poslanem sporočilu naj prekine komunikacijo z njim. To naj striktno upošteva. Tudi če bo moledoval, prosil, grozil itd.
Fant bo lahko navodila upošteval. Če pa ne bo in bo začel sliko kazati drugim ali deliti ali ji pošiljati grožnje, pa ji žal ne preostane drugega, kot da o težavi pove nekomu od odraslih in da se naredi prijava policiji, kot sem pisal zgoraj. S tem pa naj prijateljica ne odlaša. Fanta je treba ustaviti, preden ji bo zagrenil življenje. Če gre za sošolca oz. fant hodi na isto šolo kot prijateljica, lahko veliko naredi šola. Zato je tudi možnost, da gre prijateljica do svetovalne delavke (če sta sošolki, greš lahko z njo, da si ji v oporo).
Marko, Safe.si