Živjo,
Razmišljam da bi imela spletno banko, da bi lahko plačevala kar preko telefona, ampak me skrbi, ker oči pravi, da je to nevarno. Pozna veliko kolegov, ki so jim vdrli v telefon in vse pobrali, zato mi tega ne pusti.
Je pametno imeti račun na telefonu ali ne? Jaz si ga ne upam imeti.
• Ar
Arči
Sama se moraš odločiti o tem. Ne bi pa preveč poslušal tvojega očija. Jaz in večina mojih kolegov ima spletno banko in doslej še nihče nobenemu ni izpraznil računa. Je zelo praktično in verjetno tudi korak s časom. Plačujem položnice, pa ni nobene provizije. Aja, telefon moraš imeti zaščiten v nasprotnem spletne banke ne moreš imeti. Ali z geslom ali s prstnim odtisom ali z očesom. potem pa je zavarovano še enkrat z geslom. Seveda pa se da vsakemu vdreti v telefon. Vendar močno dvomim, da bi nama izpraznili račun, tistih nekaj evrov ni vredno truda. Hekerji vdirajo kje drugje. Sicer pa očija vprašaj kateri so ti številni kolegi, ki so jim vdrli v telefon in jim pobrali vse z računa.
• Oči nima pojma
Oči nima pojma
Danes so standardi, kako mora biti z varnstnega vidika izvedena spletna oz. mobilna bana in če je banka vredna kaj več od pol.... no, neke srbske merice za hladno vodo...., potem je to tudi izvedeno kot se šika ni nič manj varno, kot če po svetu vandraš s kupi papirnate gotovine v žepu.
Če le nimaš muzejskega telefona, si seveda takoj enablaš vse možne zaščite, začenši z odklepanjem telefona, prijavov banko in predvsem potrjevanjem posameznih transakcij. Najbolje vse to kar s prstnimi odtisim ,morda dopolnjeno še s prepoznavo obraza in pinom. Nikakor pa naj ne bo edina zaščita "enkratno" geslo, ki ga dobiš s SMS na isti telefon! Najbrž je samoumevno, da si gesla/pine lepo zapomniš, niti pod razno pa jih ne zapisuješ na telefonsko ohišje, jih ne hraniš v/na etuiju ali v telefonskih aplikacijah za beležnice!
• Wo
Wob
Koliko je varna spletna banka saj tudi kakšne "varne" slovenske banke (nlb, nkmb, skb ..) so imele že hekerske napade, phishing napade in so hekerji pobrali denar iz bank in komitenti tistega denarja niso videli nikoli več, ker do povračila oz. odškodnine s strani banke niso upravičeni? Sama sem zaupala spletni banki, dokler nisem tega izvedela.
• Uredništvo
Klara Oraze Spasic

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
pred leti je bila nevarnost zlorab res precej večja. Danes pa banke zelo skrbno ščitijo uporabo spletnega in mobilnega bančništva z dvojno ali celo trojno avtentikacijo (preverjanjem). Naprimer uporabnika preveri z biometričnimi metodami (Touch ID-prstni odtis ali Face ID-zaznavanje obraza), identifikacijsko številko-PIN in ostalimi metodami.
Mobilna aplikacija je povezana z bančno kartico, torej če jo že imaš, si lahko nastaviš sms obveščanje za vsako plačilo, ki je s kartico opravljeno.
Predlagam tudi, da imaš poleg klasičnega računa odprt tudi brezplačni varčevalni račun, na katerem hraniš svoj denar in si na bančni račun preneseš le toliko denarja (preko mobilne aplikacije), kot ga s kartico porabiš sproti za manjše stroške. Torej če imaš na računu 10 eur, na varčevalnem računu pa 50 eur, ti lahko z zlorabo porabijo le 10 eur, ostali znesek pa ostane na varnem. S takim načinom postane morebitna zloraba precej manjša, tudi v primeru, da ti odtujijo kartico. Ob odtujitvi mobitela, pa je vdor v mobilno aplikacijo zaradi avtentikacij res malo verjeten.
Lep pozdrav,
Klara Oraze Spasic, univ. dipl. inž. teh prometa, edukantka Psihoterapije
• Wo
Wob
kaj pa glede tega da tudi kakšne znane slovenske banke so imele hekerske vdore in so pobrali denar in ga komitenti niso dobili nazaj? banke favorizirajo navadni trr, ker z varčevalnim ne moreš trošiti in je tudi nepraktično, če bi dohodke moral prenašati na varčevalni vsakič?