Kdaj hoditi spat da bom naspana? Ce imam prvo uro recimo v soli. Kaksni so nasveti za spanje? Moti me recimo hrup od sosedov ki ze navsezgodaj vstajajo. Kaksna je temperatura v sobi?
• ko
kokoko
če greš s kuram spat, boš zjutri ziher naspana... :-)))
• Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Super je, da razmišljaš o spanju, saj ima res velik vpliv na to, kako se počutimo čez dan, ali imamo dovolj energije, se lahko zberemo pri učenju, kako smo razpoloženi itn.
Vprašala si, kdaj je najbolje iti spat, če imaš prvo uro v šoli. Težko ti dam enoznačen odgovor, saj ne vem, koliko si stara in kdaj začenjaš s poukom. Vendar pa večina ljudi (še posebej v obdobju odraščanja) potrebuje približno 8–10 ur spanja na noč, da se dobro naspi in spočije. Če moraš vstati okoli 6.30, bi to pomenilo, da je dobro zaspati nekje med 21.30 in 22.30. Vendar nismo vsi enaki. Predlagam, da malo opazuješ sebe: Kdaj se zbudiš bolj spočita? Kdaj lažje zaspiš? Koliko ur spanja potrebuješ, da se spočiješ?
Zapisala si tudi, da te moti hrup sosedov. To zna biti res nadležno, posebej, če bi rada še malo spala. Si mogoče že kaj poskusila, kar bi ti lahko pomagalo? Na primer ušesni čepki, aplikacije z naravnimi zvoki (kot so dež, šumenje listja), ali tiha, umirjena glasba v ozadju… Nekateri si pomagajo tudi z "white noise" napravami, ki prikrijejo moteče zvoke iz okolice. Včasih pomaga tudi ureditev prostora, npr.z zavesami, ki blažijo zvok, premikom postelje stran od stene, ki meji na soseda. Pogosto pomaga tudi, da je temperatura v sobi med 17 in 19 °C, da je prostor dobro prezračen in temen. Če te moti svetloba, lahko pomaga maska za oči ali temnejše zavese.
Morda si lahko zvečer pred spanjem vzameš nekaj trenutkov zase, brez ekrana. Lahko je to topel tuš, umirjena glasba, tiho branje, sproščanje, pisanje dnevnika … Vse to lahko tvojemu telesu pomaga, da se umiri in pripravi na spanje.
Upam, da ti bo kateri od predlogov pomagal in da boš lahko bolje spala. Želim ti čim več mirnih noči ter uspešno šolsko leto.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)