Pozdravljeni,
že dolgo časa nemorem spati. Sploh mi ne pride kot prej, da se mi oči zapirajo a čutim, da moje telo trpi. Ko grem v posteljo poskušam zaspati pa ne gre. Cele noči počivam a ne spim. To ni miren počitek med tem gledam različne prizore (ne bom rekla sanjam, ker ne). So trenutki ko mi ta počitek gre na živce in se samo nerviram, zato je bolje, da delam neki drugega kot to. To traja že dolgo časa in sem zelo utrujena in zaskrbljena. Zelo pogrešam moj globok spanec. Drugače imam lažjo astmo in uporabljam inhalator vendar menim da mi to ne predstavlja problem, ker sem prej lahko zaspala. Poskusila sem različne načine. Se umirajm, berem knjige, sedim pozno v noč z namenom da lažje zaspim, sem fizično aktivna pa nic. Res nevem kaj se dogaja z mano. Nejprej sem mislila da je to stres pa nevem če je ravno to, ker ko sem pod stresom slišim kako mi bije srce med spanjem a zdej tega ni sem povsem umirjena a žal spanca ni.
Prosim za odgovor. -
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da slišim za tvoje težave s spanjem, ki trajajo že dlje časa. Opisala si, da ne moreš zaspati in da se zaradi tega mučiš, saj ni globokega spanca, kot si ga bila vajena. Videti je, da si preizkusila že različne načine uspavanja ter umirjanja, ki pa nekako zdaj ne pomagajo. Morda bi bilo dobro, da bi se oglasila pri osebnem zdravniku, ki bi te lahko poslal na preiskave krvi ter dal pogledati še ščitnico in druge hormone, ki bi lahko vplivali na slabše spanje. Tako bi se v telesu pokazalo, če katerih snovi morda primanjkuje in bi si tako lažje spanje uredila.
Vsekakor pa pred spanjem ni dobro uporabljati naprav z modro svetlobo. Prav tako je priporočeno iti spat vsak dan ob približno isti uri, imeti neko stalno temperaturo v sobi, morda lahko pomaga tudi kakšen čaj za lažje spanje.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč in vse dobro,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije