Pozdravljeni !
Na vas se obračam s prošnjo o nasvetu, kako pomagati osebi, ki se že nekaj časa bori z motnjami hranjenja.
Oseba je bila v osnovni šoli res močna in je imela veliko število kg. Bila je deležna zbadanja vrstnikov. V času srednje šole se je začela ukvarjati s športom in kg so začeli izginjati. Izginjali pa so ob prisotnosti bruhanja. Oseba bruha nekje 5 let. Ne ob vsakem obroku, ampak kadar ima občutek, da poje preveč. V tem času je shujšala vsaj 30 kg. Sedaj že nekaj časa je samo "zdravo" hrano, ki jo ves čas tehta. Skoraj po vsakem obroku telovadi. Že dlje časa se izogiba druženj, kjer je prisotna hrana. Svoje obroke je večino časa v izolaciji. Teža osebe je res nizka. Pogosto pa se prenajade, sama sem mnenja, da ker mu telo sporoča, da potrebuje določene snovi, da lahko funkcionira. Ves čas zanika svoje težave in zavrača pomoč. Pravi, da ima vse izvide ok, ne zaveda pa se, da je  težava v prvi vrsti duševneg izvora in se kaže na oblikah vedenj im drugih oblikah.
Kakšna pomoč naj mu predlagam in kako pristopiti k zadevi.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Vedno je veselje prebrati sporočila zaskrbljenih prijateljev, čeprav vsebina ni vesela. Pohvalno, da želiš pomagati.
Težko je gledati, kako si nekdo, ki ga imamo radi, škoduje. Pogosto je ob tem prisoten občutek nemoči, hkrati pa močno prisotna potreba, da bi to osebo rešili. To po svoje prinese še dodatno breme za bližnjega.
Najprej slaba novica: osebe, ki noče pomoči, ne moreš rešiti. Dokler si sama ne bo želela pomoči, se lahko predvsem izčrpavamo v poskusih, da ji pomagamo. Seveda so okoliščine, kjer jo lahko prisilimo v to, da dobi pomoč (življenjska ogroženost, zlasti če je oseba mladoletna), sicer pa ni dosti možnosti, da kaj naredimo.
Kaj lahko vseeno narediš? Osebi stojiš ob strani, ko to potrebuje oz. te za ta prosi, sicer pa da zgolj ostaneš njen prijatelj. Če se oseba veliko izolira, jo večkrat kam povabi. Počnita kaj, kar ni povezano s hrano in športom. Izogibaj se opazkam in komentiranju njenega telesnega izgleda ali prehranjevanja. Če beseda slučajno nanese na težave, ki jih očitno ima, ji lahko v najboljšem primeru daš vedeti, da te skrbi zanjo in da si ji pripravljen pomagati poiskati informacije o strokovni pomoči.
Pomembno je, da se zavedaš, da reševanje težav te osebe niso tvoja odgovornost. Prepričana sem, da prej ali slej bo prišlo do situacije, ko bo oseba sama ugotovila, da jo takšen način življenja izčrpava, in takrat bo najbolj pomembno, da ima ob sebi prijatelja, ki jo je pripravljen podpreti.
Do takrat pa, kot rečeno, samo ostani. Poslušaj, ne obsojaj, pazi pa tudi nase.
Držim pesti za oba,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja