Lep pozdrav!
Torej naj razlozim v 1 r. sem spoznala najboljso prijateljico (ki ji bom rekla prijateljica1) imava veliko skupnega in enake dejavnosti(skavti)a v 6 r. se je nekako vse spremenilo saj sem se zdaj prijateljica z mojo prijateljico1,a je v 6 r. Bila ena punca(rekla ji bom prijateljica 2)ki je imela svobo najboljso prijateljico a sta se ful skregali in je ona ostala brez prjijateljev njena osebnost pa je nekako cudna nenavadna,ko se je zacela druzit z mojo bestiko no uciteljica ji je rekla naj ji pomaga kr je bla moja prijateljica 1 genius .In tako sta se zacele druzit,jaz nisem bila ljubusumna nisem bila taka oseba ki je svoje najblizje prijateljice nadzirala s kom se naj druzijo.In kr naenkrat sma se tudi midve postekale in je blo vse OK.
Ampak sm pa spoznala njeno osebnos kaj dela torej velikokrat je hodila za menoj pc ko smo naprimeh hodilo do razredov,ko smo zjutraj sedeli v alvli in ko je ona prisla je samo stala za menoj,ni veliko govorila do drugih vecina z mano in mojo prijateljico1.Pac hotela je za vsako biti z mano.
Enkrat sem moji prijateljici1 rekla: zakaj ona ne hodi za teboj.In mi je rekla zato kr ve da jo jom nadrla,ja vov.
No vecina razreda jo sovrazi saj je tiho???ima pa v soli tudi pomoc ali DSP.A je nekako sipka pri ucenjo saj ji ucitelji dajo vprasanje in odgovore za ustno ocenjevanje pa vseeno dobi 1.Nerazumem je nekako ceprav mi gre na zivce vcasim me zelo skrbi zanjo.
Sem pa videla ko sem bila pri njej da je njena mlajsa sestra ful prijazna in ima veliko energije in normalno se z vsemi pogovarja.Starsi so ok.
Ko pa je prijateljica 2 imela rojsbi dan smo sli v kino in nakoncu do njenega bloka kjer smo se odlocile da bi sle na vroco cokolado kavarna je bila zaprta zato smo se še malo sprehajale po trgu in odlocile da se odpravimo k bloku.ohh to je tako stresno pisati ta oddstavek :/.Ko smo bile pred vratami in calale da njena mama pac odpre vrata (blok ima zvonce in pc pozvonis pol ti pa odpreji brez da bi prisli dol)no jaz in moja prijateljica1 sma drzali kljuko in takrat sma ble cudni isma si rekle"lepe roke imas" "hvala enako ;)"ja cudno pac najono normal obnasanje in no ta prijateljica2 pa je bila za nama,jz sm pa v tem momentu ko sem to cudo ji povedla vidla nekoga v steklu jr se je videl odsev in sm si mislilabiac je stanovalec in pac caka da bi prisel domov ampak oh ni bil.Vrata so se odprla,tisti clovek je zgrabil prijateljico2 za hlace in ji rastrgav ob boku na vzdol do nogavic.
Hvala bogu da je zakricala ko so bila vrata odprta,hitro je stekla mimo naju po stopnicah jaz kisem ticno vedela kaj se je zgodilo kr sem bila predi in sem samo mislila da se je spotaknala na stopnici.Bilo je grozno bil je poskus ugrabitve.
Ko sem prisla gor do ngenega stanovanja si je ze on preoblekla hlace starsa sta pa v paniki klicala policijo.Ni imela reakcije mogoc je jla v soku ni izrazila nobenih custev ni jokala,jaz sem se skoraj tam zjokola in moja prijateljica1.
Kovsmo pozable to grozoto je bilo vse spen kot je bilo prej.I tu se tacne vse vcasih se s to prijateljico 2 nisem zmenila da grema skupaj na verouk ali pa domov samo pocakala mr je pri omarcah da sem prisla iz kosila,za to sem ji vedno dala kup izgovorvov.
In nkega dne pa sem ugotovila prijateljica 2 se je druzila tudi z eno mojo prihateljico ki ji drugac ni bila vsec.In pol od nje eem izvedela da je prijateljica 2 grdo govorila o meni.
Tajrat sem bila jezna in sem koncala to prijateljstbo ze kar 5mes se he pogovarjam vec z njo
Ampak se vedno dela isto hodi za menoj...hocem samo vedeti ali je ona v redu ce ne govori tako(ponavidi zelo hitro in tiho) in ni samozavestna kaj je narobe?
• Ma
MajaF
Kot oseba ki tezko govori z ljudmi ti loh recem da ni nc nenormalnega ce je tih al pa ucasih ne kaze custev. Mam pa tut 5 res dobrih prjatc s katerimi pa loh sam govorim pa govorim.
To kar si napisala je res ena drama, se posebi tisto z ugrabitvijo. Ko da bi knjigo brala....no ja
Neki si tut rekla da grdo govori o teb. In ne priporocam ti da se druzs tok z njo.
V zivo ne poznam situacije zato je tezko presodt. Ampak res jo probi mal bol spoznat ce se ti zdi da bi loh ble prjatce. Ce te dejansko opravlja in da si to zvedla z zanesljivim virom....beži.  Ce pa to ni res ti pa loh povem da se da zlo dobro prjatlstvo dobit z ljudmi k na zacetku zgledajo tihi in sramezljivi.
Pomoje najbol da presods sama. Sam res ne ignorirat red flagov in se preprici ce so slabe stvari k jih ljudje govorijo o njej res.
Lepo se mej.      Maja
• Mi
Misa
hvala da si mi ti kaj poriporocala,vem ful veliko drame,jz to tako sovrazim k sm simpl.No bili sma prijateljici ze 3 leta ampak ne morm vc.Res ce pogledas stramezlive ljudi je on drugacna od njih.Vcasih nevem kaj naj naredim,ampak ti ful hvala za nasvet
• Ma
MajaF
Ni kj. Pa ce te psihično izčrpava se raj kr mau distanciri (probi bit cimbl stran)  od nje. Lp M
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če prav razumem, pišeš o odnosu s svojo prijateljico, za katero praviš, da se nekoliko nenavadno vede, napisala pa si tudi, da trenutno nista več prijateljici.
Pišeš, da ti njeno vedenje kdaj ni všeč, kot na primer, da hodi za teboj, vendar praviš tudi, da te zanjo včasih skrbi. Kaj si želiš v tem odnosu? Bi morda rada, da se prijateljstvo nadaljuje? Jo želiš podpreti, a ne veš kako? V odnosih je dobro, da znamo postavljati meje, saj tako poskrbimo zase, da nekdo ne stori nečesa, kar nam ni všeč. V kolikor bi rada ta odnos nadaljevala, bi ti svetovala, da se s prijateljico iskreno pogovoriš in ji poveš, kako se počutiš. Lahko ji tudi poveš, da te skrbi zanjo, saj ji daš tako vedeti, da ti je mar. Pomembno je, da ji iskreno, a vendar spoštljivo, poveš, kaj te moti, saj je to edini način, da dosežeta nek skupen kompromis in sta lahko naprej v dobrih odnosih. Poveš ji lahko, da ti ni všeč, da želi biti konstantno v tvoji bližini, ter da ti ni všeč to, da je z drugimi prijateljicami govorila grdo o tebi. Popolnoma nič ni narobe, če v odnosu z nekom povemo, kaj so naše želje in česa si ne želimo, a zelo pomembno je, da to povemo na način, da smo do drugega spoštljivi in da poslušamo tudi njegovo plat zgodbe.
V kolikor prijateljstva ne bi želela nadaljevati, je tudi to popolnoma okej. Nikoli se ne moremo razumeti z vsemi, saj imamo z določenimi osebami več skupnega, z določenimi pa manj. Prav tako se ljudje sčasoma spreminjamo in imamo drugačne želje in interese, kar pomeni, da se od nekaterih ljudi oddaljimo, medtem ko skozi življenje spoznavamo nove ljudi in vzpostavljamo nove odnose.
No, če potegnem črto, bi ti vsekakor najprej svetovala, da pri sebi razmisliš, kako se počutiš glede te situacije in tega prijateljstva. Razmisli, ali prijateljico morda pogrešaš, ali meniš, da je bolje tako, kot je. Pomembno je, da poslušaš sama sebe in slediš temu, kar čutiš, saj boš tako najbolj pomirjena in zadovoljna s svojimi odločitvami. V kolkor ti je težko in nisi ravno prepričana, kaj bi želela, je dobro, da se morda pogovoriš z nekom drugim, ki ti lahko svetuje. Morda s katero drugo prijateljico, ali celo s starši.
V vprašanju omenjaš tudi travmatičen dogodek, ki se vam je zgodil, in je na vse tri najverjetneje vplival precej negativno. Že v tvojem zapisu je razvidno, da ti je o dogodku še vedno nekoliko neprijetno spregovoriti. Zelo dobro in pogumno je, da ste v obravnavo dogodka vključile starše ter policijo. Kako se sedaj počutiš glede celotne situacije? Ali si se o dogodku s kom pogovarjala? Morda s prijateljicama, ki sta bili poleg, ali s svojimi starši? Na takšne hude situacije se lahko odzovemo zelo različno, saj jih tudi doživljamo različno. Nekateri se lažje spoprijemajo, medtem ko imajo drugi lahko večje težave. Vsekakor se mi zdi dobro, da se z nekom pogovoriš, v kolikor te ta dogodek še vedno teži, ali če te je mogoče strah oziroma doživljaš neka neprijetna čustva.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, vsekakor pa bi želela slišati še kaj več. Predvsem o tem, kako se trenutno počutiš glede odnosa s to prijateljico in kaj trenutno razmišljaš.
Želim ti, da bi se situacija čim ugodneje razrešila, vsekakor pa bi bila vesela še kakšnega tvojega sporočilca.
Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)