Ne vem vec kaj naj nardim sovrazim se. Hocem umret. Srce me fizicno boli vse boli. Noben me ne mara, vsem grem na zivce tudi ko se zelo trudim vzpostavit stik z ljudmi noben noce bit moj prijatelj. Tako napetost cutim v sebi da se mi zdi da bom eksplodirala. Najrajsi se bi od bolecine cel dan jokala ampak se niti jokat vec ne morem in cutim se vecjo napetost. Res se sovrazim in nevem kaj je z mano narobe. Zakaj morem bit tak cudna in nisem tak kot ostali. Glas v moji glavi krici na mene 24/7. Tak je glasno da slisim samo to. Zmesalo se mi bo. Ne vem kaj sem nardila da se mi zdaj to dogaja. Res se sovrazim. In nic ne pomaga. Zdi se mi da me bo bolecina pokopala kmalu.
• po
pomočnica
Zdravo!
Res mi je žal, da se tako počutiš. Verjamem, da ti je težko. Na tej spletni strani lahko pod zavihkom "Poišči pomoč" najdeš vire pomoči, ki ti lahko pomagajo medtem, ko čakaš na odgovor strokovnjaka.
Morda lahko za začetek poskusiš poklicati na katero od spodnjih številk na koncu tega odgovora in se pogovoriš z nekom? Ker praviš, da te boli, bi ti morda lahko vsaj malo pomagal tudi osebni zdravnik, ki lahko preveri, ali ta bolečina izhaja iz boleznskih vzrokov. Lahko preveriš tudi priročnike na tej strani, da vidiš, ali ti koristi kakšen nasvet (https://www.tosemjaz.net/prirocniki/).
TOM telefon
Vsak dan od 12. do 20. ure.
Telefon: 116 111
Psihiatrična klinika Ljubljana - Klic v duševni stiski
Vsako noč med 19. in 7. uro.
Telefon: (01) 520 99 00
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik
24 ur na dan.
Telefon: 116 123
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala svoje težave. Iz tvojega zapisa je moč čutiti, da si v hudi stiski; mi je žal, da je tako. Si pa kljub močni stiski uspela zbrati moč in pogum, da si poiskala pomoč in se obrnila na našo svetovalnico. To, da si napisala, je izjemno pomembno – tudi če je bilo težko. Verjamem, da je lahko bolje, obstajajo različni viri pomoči, ki so na voljo.
Mi lahko poveš kaj več o tem, kdaj so se tvoje težave začele? Se je takrat kaj večjega zgodilo? Zapisala si, da čutiš močno bolečino in da se ti zdi, da te bo pokopala. To zveni zelo hudo. Te včasih preplavijo tudi misli, da bi si želela škodovati ali da ne bi več živela?
Zelo pomembno je, da o svoji stiski spregovoriš z nekom v živo – z odraslo osebo, ki ji zaupaš (mama, oče, zdravnik…). Že sam pogovor nas lahko nekoliko razbremeni stiske. Potem pa bi svetovala, da sama ali z osebo, ki ji zaupaš, poiščeš strokovno pomoč. Najlažje to narediš, da se obrneš na tebi najbližji Center za duševno zdravje v zdravstvenem domu ter se naročiš h (kliničnemu) psihologu. Tako se bosta lahko res poglobljeno pogovorila o tvojih stiskah ter pripravila načrt, kako se z njimi soočiti. Nisi sama s svojo stisko, so ljudje, ki ti lahko pri tem pomagajo.
Usmerila bi te tudi na naš priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, v katerem najdeš vaje, ki ti lahko pomagajo pri tem, da vsaj nekoliko preusmeriš svoje misli, poskusiš lahko npr. trebušno dihanje ali tehniko prizemljitve.
V primeru stiske, se lahko vedno obrneš na Tom telefon za otroke in mladostnike: 116 111, ki deluje vsak dan od 12. do 20. ure; pogovor lahko zelo pomaga ublažiti stisko. V primeru zelo hude stiske in samomorilnih mislih pa se lahko za pomoč obrneš na:
·       - Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
·       - Dežurne ambulante v okviru psihiatričnih bolnišnic:
o   Urgentna psihiatrična ambulanta (vsak dan med 8. in 15. uro),  Njegoševa 4, Ljubljana,  T: 01 434 45 17,  info@psih-klinika.si,  www.psih-klinika.si/strokovne-enote/ center-za-izvenbolnisnicnopsihiatrijo
o   Dežurna psihiatrična služba –  Center za mentalno zdravje,  (v popoldanskem in nočnem času),  Zaloška 29, Ljubljana, T: 01 5874 900
o   Univerzitetni klinični center Maribor,  oddelek za psihiatrijo (od 8. ure do 8. ure naslednjega dne),  Ob železnici 30, Maribor,  T: 02 321 11 33, www.sb-mb.si
o   Psihiatrična bolnišnica Ormož (vsak dan od 10. do 15. ure),  Ptujska cesta 33, Ormož,  T: 02 741 51 00, www.pb-ormoz.si
o   Psihiatrična bolnišnica Vojnik (vsak dan 24 ur, od 8. do 8. ure),  Celjska cesta 37, Vojnik,  T: 03 780 01 00, www.pb-vojnik.si
o   Psihiatrična bolnišnica Begunje,  Begunje 55, Begunje na Gorenjskem,  T: 04 533 52 00
o   Psihiatrična bolnišnica Idrija,  Pot sv. Antona 49, Idrija, T: 05 373 44 00
Hvaležna bom, če odgovoriš na moja vprašanja, da bova lahko nadaljevali najin pogovor.
Na koncu pa te prosim, da se zaveževa k življenju, do naslednjič, ko se ponovno slišiva. Velja?
Lep pozdrav,
Sara Seršen, mag. psihologije
• Te
Tema
Hvala vam za odgovor. Zdi se mi da sem zlomljena in tega ne gre popravit. Ker se to ze vlece tak dolgo da se sploh ne spomnim kak je blo pred tem. Mogoce bi rekla da tak izrazito od drugega letnika dalje. Ampak takrat se ni nic zgodilo in tudi sicer se mi ni nic zgodilo travmaticnega, doma se dobro razumemo pac vse je okej in mi ni jasno kaj je z mano narobe in ce se ni nic takega zgodilo potem verjetno tudi resitve ni ucinkovite. Pa vse mi gre na zivce nevem s cim sem si to zasluzla ali kaj sem nardila da je zdaj glas v moji glavi tak glasen. Vsaki dan ko se zbudim se spomnim da sem se to vedno jaz in nic nemorem nardit in nic ne pomaga in da je ze nekaj let tak in da bo verjetno tak tudi ostalo in se spet znova spomnim kak fejst se sovrazim in cutim napetost in se bi zakopala pod zemljo da me no ben nebi videl kak ogabna sem. Nevem zakaj sem taki cudna in zakaj so ostali moje starosti lahko normalni in imajo prijatelje in so veseli jaz pa se vedno tak samo pocutim. Mam eno prinateljico in sem za njo ful hvalezna in jo mam rada ampak vseeno se pocutim samo in vsi normalni majo vec prijateljev. Se bolj sem se pocutla kot en drek ko smo bli v soli in so vsi govorili kak je njihova najvecja skrb al bodo meli en predmet zakljuceno stiri ali pet jaz pa sem samo razmisljala da ne vem niti ce bom bla ziva se takrat da bi sploh mela kaj zakljuceno in se res sovrazim ker se nemorem vklopit v druzbo ker se mi zdijo take stvari vcasih pretirane in mi gre vse nazivce in pol se spomnim da sem jaz tista ki sem totalni ritard ne ostali in bi v tisti sekundi rada nehala obstajat. Sploh ne znam ubesedit nicesar ampak grozno je
• Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila. Mi je žal, da se soočaš s tako močnimi neprijetnimi občutki. Verjamem, da ti je ob tem težko.
Praviš, da se stiska vleče že kar nekaj časa. Tudi če sama trenutno ne najdeš nobenega konkretnega razloga, da se tako počutiš, to ne pomeni, da je tvoja bolečina manj resnična. Ni vedno potrebna velika travma za stisko; lahko se tudi nabirajo majhne stiske in težave, počasi, neopazno in sčasoma postanejo pretežke.
Trenutno se ne počutiš najbolje, nekaj v tvojem telesu, v tvoji duši je porušeno in to boli. Ampak to ne pomeni, da si ti kot oseba napačna ali manj vredna. Zelo veliko ljudi, tudi tvojih vrstnikov, se znajde v podobnih stiskah. Mnogi nosijo težo, o kateri ne govorijo. To, da ti je hudo, ne pomeni, da si šibka ali drugačna. Pomeni, da si človek, ki trenutno nosi več, kot bi moral sam in da si zaslužiš nežnost, razumevanje in pomoč, s katero ti bo postopoma lažje.
Ni potrebno, da si s svojo stisko sama. Mogoče je trenutno težko verjeti, da je lahko drugače, ampak obstajajo različni viri pomoči, ki ti lahko pomagajo. Poiskati pomoč odraža pogum. Dovoli si to možnost. Korak za korakom, počasi, kakšen korak mogoče ne bo lahek, ampak sčasoma bo boljše in vredno se je boriti. Verjamem, da si čudovita ženska, vredna ljubezni in sreče. Si se uspela s kom pogovoriti o svoji stiski? Si kaj razmislila o strokovni pomoči? Rabiš pri iskanju strokovne pomoči še kakšno informacijo?
Za naslednji teden bi ti predlagala en majhen korak, ki ga lahko poskusiš: Vsak dan si poskusi zapisati eno stvar – lahko je nekaj, kar si občutila ali opazila, ali eno stvar, za katero si bila hvaležna. Ni potrebno, da pišeš kaj posebnega, lahko je zelo preprosto; npr. »Danes sem čutila jezo«, »Hvaležna sem za svojo udobno posteljo«. Vaja ti lahko pomaga, da boš nežno začela poslušati sebe – ne tistega krutega glasu v glavi, ampak tiste dele sebe, ki čutijo in opazijo stvari v okolici. Če kakšen dan ne boš zmogla nič zapisati, je tudi to okej. Vesela bom, če ti naslednjič okej podeliti kakšno stvar, ki ti jo bo uspelo zapisati.
Na koncu te ponovno prosim, da se zaveževa k življenju, do naslednjič, ko se ponovno slišiva. Velja?
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije