Dober večer.Tukaj ML12 ene sosošolke mam pun kufer.Nasilna ne ,o meni si izmišljuje čudne stvari ,pač ke je lahko najbolj groznega ona bo to pač naredila.Njena mama je pa pod ravnateljica........(Eh ,brez veze...)No vglavnem skoz si neke izmisljuje ,se sem vam napisala no.Zdaj pred počitnicami si je pa zmisla da sem zaljubljena v svojega BFF.In zaradi nje sem izgubila najboljšega prijatelja.PA JAS NEVEM ČE JE NORA ALI KAJ!!!!!(Pun kufer je mam res....JoJ.In kaj naj storim zej se pa vsi norčujejo iz mene zaradi tega.Pa to še ni vse. Ona me odnegdaj mrzi zato ker mam sladkorno bolezen tipa 1.Pa ker me ma uc.za glasbo rejsi ker mam baje lepi glas in pojem v šolskem bendi.In ona ma pač svoje ne....Mi lahko prosim pomagate?Res je nebom vec dolgo prenasala...Hvala vam.Lep pozdrav...ML12  (Najboljsi frend mi pa neverjame )
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, ML12!
Zelo mi je žal, da doživljaš vse to – razumem, kako težko je, ko nekdo širi laži o tebi in te poskuša osamiti, še posebej, ko gre za sošolko, ki ima morda tudi določene prednosti zaradi svoje mame na šoli. V takšnih situacijah se lahko počutiš ujeto, ker se zdi, da nimaš moči, da bi spremenila stvari. In razumljivo je, da te ob tem preplavi jeza in žalost, saj gre tu za tvojega najboljšega prijatelja, ki ti je veliko pomenil, zdaj pa se zaradi njenih besed obnaša drugače do tebe.
Občutek nemoči, ko ti nekdo izkrivlja resnico in obrača ljudi proti tebi, je grozen. Prav je, da se o tem pogovarjaš, ker je težko vse držati v sebi. Pomisli, ali bi se morda lahko pogovorila z nekom od odraslih, ki jim zaupaš, na primer z učiteljico za glasbo ali kakšno drugo odraslo osebo na šoli, ki ni povezana s to punco. Če kdo od odraslih pozna tvojo zgodbo in vidi, da te situacija boli, ti bodo lahko ponudili podporo in se potrudili, da zaščitijo tvoje ime.
Kar se tiče najboljšega prijatelja – vem, da mora biti boleče, ker ti zdaj ne verjame. A če je res pravi prijatelj, mu lahko skušaš razložiti, kaj se dogaja, in kako te njene besede ranijo. Morda ga spomni na lepe stvari, ki vaju povezujejo, in kako te to boli, ker si želiš, da ostaneta prijatelja. Čas bo pokazal, ali je pripravljen razumeti tvojo plat zgodbe.
Glede norčevanja – to je resnično težko prenesti, še posebej, ko se počutiš, kot da si sama proti vsem. Vedno si zapomni, da tvoja vrednost ne temelji na tem, kar pravijo drugi, ampak na tem, kakšna oseba si ti sama. Imaš svoj talent, svoj glas, svoje dosežke in to, da se pogumno soočaš z boleznijo. Vse to je tisto, kar si – in nikomur ne dovoli, da ti vzame to moč.
Ne pozabi, da nisi sama in da obstajajo ljudje, ki jim je mar zate, četudi zdaj vse izgleda temno. Lahko pa tudi s kom od prijateljev iz šolskega benda poskušaš najti oporo, saj se z njimi povezuješ skozi glasbo. Morda te bodo razumeli bolje kot kdo drug in ti dali občutek pripadnosti.
Če se situacija ne izboljša in čutiš, da te preveč obremenjuje, ti res svetujem, da se posvetuješ s kakšnim svetovalcem ali psihologom na šoli, ki ti lahko pomaga poiskati načine za spopadanje s tem pritiskom. Zaslužiš si mir in varnost ter ljudi, ki te spoštujejo.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije
• ML
ML12
Dober vecer,Res vam hvala zelo ste mi pomagali.No ,prijatelj mi je povedal da mu je zal da mi ni verjel.Ampak se vedno je malo jezen.Sčasoma bo verjetno bolje...Res se 1-krat,hvala vam.Lp.ML12
• Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo sem vesela, da se je situacija nekoliko izboljšala in da se tvoj prijatelj počasi vrača k tebi. Pogosto je tako, da ljudje potrebujejo čas, da premislijo stvari – zate pa je pomembno, da veš, kako pogumna si bila, ko si se spoprijela s to situacijo.
Če še kdaj potrebuješ pogovor ali podporo, se vedno lahko obrneš name. Veseli me, da sem ti lahko pomagala in ti želim, da bi še naprej gradila odnose z ljudmi, ki te spoštujejo in podpirajo.
Želim ti vse lepo,
Živa Pirc, mag. psihologije