Jaz ubistvu že celo srednjo šolo sem deležna zafrkavanja in se počutim izključeno. In zaradi tega tudi v družbi ne govorim ko sem s prijateljicami, ker je vse kar sem doživela v srednji vplivalo name. In sem vedno sama, v razredu sedim sama in nihče me ne želi vključiti in zaradi tega tudi ne morem govoriti ko imam predstavitve, ker samo vidim tiste zbadljive nasmehe.In zaradi tega tudi težko zaupam katerikoli osebi. In želeli so izvedeti podatke o mojih prijateljicah da jih lahko širijo naprej, ampak jim nisem dala. In tudi posnele so me kako plesem in objavile na druzabna omrezja in sem bila spet deležna zafrkavanja. In tudi enkrat so me posnele kako pojem in si pošiljale med sabo in sem se grozno počutila in sem bila žalostna
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa vidim, da ti je v šoli težko. Sama si, počutiš se izključeno in zasmehovano. Zaradi tega si žalostna in se počutiš grozno.
Sklepam lahko, da moraš vsak dan vložiti veliko volje in truda v to, da se odpraviš v šolo. In zelo verjetno komaj čakaš, da pouk mine in se lahko vrneš domov. Šola zapolnjuje večji del tvojega dneva. In ta del ni prijeten. Povej, kaj pa počneš ko se vrneš domov? Poskrbiš za to, da izboljšaš svoje razpoloženje? Počneš stvari, ki te dvignejo, stvari, ki jih rada počneš, pri katerih se dobro počutiš? Se družiš (osebno) s prijatelji, ki te cenijo, te vidijo in razumejo? Dovolj je že en takšen prijatelj, na katerega se lahko obrneš. Zelo je pomembno, da imaš izven šole nekoga, s katerim se lahko družiš, pogovarjaš, zabavaš.
Na žalost ne moremo izbirati sošolcev. Lahko pa med sošolci izberemo tiste, s katerimi bi lahko bili tudi prijatelji. Ali pa vsaj dobri sošolci, ki ti posodijo zapiske, ti povedo stvari glede šole, se pogovarjajo s teboj in opazijo, če te ni. Praviš, da v družbi ne govoriš. Lahko si predstavljam, da te to ovira pri druženju z drugimi. Razumem, da je to odziv na pretekle slabe izkušnje, a če pogledava širše, ti to ne pomaga v sedanjosti. Na ta način se še bolj izključuješ od drugih. Čakaš, da bo nekdo pristopil do tebe, sama si pasivna in tako svojo moč prepuščaš ostalim. Pomisli, je v razredu morda kdo do katerega bi lahko pristopila? Na katerega se lahko obrneš, ko potrebuješ informacije glede šole ali kdo s komer bi se lahko pogovarjala? Je morda kdo iz sosednjega razreda? Ni treba, da se z njim spoprijateljiš. Gre za to, da se pogovarjaš, se vključiš. Daj vedeti, da si želiš stika, tudi preko očesnega kontakta.
Namen izkušenj v naših življenjih je to, da se iz njih nekaj tudi naučimo. Sama imaš nekaj slabih izkušenj na področju socialnih stikov in verjamem, da si se naučila kakšnim puncam zaupati, kaj povedati in kaj zadržati zase, kako se odzvati. Če o teh stvareh še nisi razmišljala, te vabim, da si vzameš čas in pregledaš te izkušnje. Kakšni so ljudje, ki so te prizadeli? Kako so pristopili do tebe? Kakšni so bili triki, s katerimi so te pretentali? Kako si se ti odzvala in kako bi bilo bolje, da bi se? Iz vsega tega znanja se lahko v prihodnosti bolje odzoveš na podobne situacije.
Po drugi strani pa moraš o psihičnem nasilju povedati odrasli osebi. Če se to dogaja v šoli, povej razredniku, učitelju, ki mu zaupaš ali svetovalni delavki. Povej staršem, da ti bodo lahko pomagali. Ne smeš biti tiho! Poišči pomoč, nisi sama!
Svetujem tudi, da zmanjšaš čas, ki ga preživiš na socialnih omrežjih. Manj kot imaš vsebine, ki jo deliš, manj možnosti je, da se bodo iz tebe norčevale. Prav tako boš več časa preživela s tistimi ljudmi ali počela tiste stvari, ki so ti všeč, namesto da se obremenjuješ s tem kar je na spletu, se primerjaš in občuduješ neresnična življenja. Raje poskrbi zase! Delaj na tem, da se boš dobro počutila, tudi če svet okrog tebe ni takšen kot bi si želela.
Tukaj smo, če boš imela še kakšno vprašanje.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Na
Najči
Pozdravljeni!
V razredu se z nikomer ne družim, ker vedno najdejo nekaj s čimer se lahko zafrkavajo. Ko pridem domov poslušam glasbo. Da treniram ples, vendar se tudi tam počutim izključeno ker se nobena ne želi pogovarjati z mano. Da imam prijateljico iz sosednjega razreda, s katero se dobro razumem. Ne žal ni nikogar do katerega bi lahko pristopila, vidim samo tiste zasmehljive poglede in vedno se tresem. Par dni nazaj pa sem šla na wc in so mi vdrle notri v wc in se norčevale. Odkar sem v srednji sem bila vedno sama na malici v razredu sem vedno sama in sem zelo introvertirana oseba in v družbi ponavadi ne govorim nič samo poslušam kar se pogovarjajo in zaradi tega sem bila cela tri leta v slabem duševnem stanju, zdaj je boljse a se vedno nimam nikogar v razredu
• Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
vesela sem, ko preberem, da imaš prijateljico in da v prostem času plešeš. Gibanje telesa je res zelo pomembno in močno vpliva na dvig razpoloženja.
Iz zapisa ponovno razberem, da si osamljena in kako pomembno to vpliva nate. Žal mi je, da se v šoli dogajajo stvari, ki si jih zapisala. Upam, da si o tem spregovorila z odraslo osebo. Predvsem z razrednikom. On je tisti, ki skrbi za razred kot socialno skupino, v kateri bi moralo biti spoštovanje drug do drugega.
Praviš, da si bila 3 leta v slabem duševnem stanju. Si poiskala kakšno pomoč? Si se obrnila na svetovalno delavko v šoli? Si svoje težave zaupala staršem? Res je pomembno, da z izzivi ne ostajaš sama! Svetovalna delavka ti lahko tudi svetuje, kam vse se lahko obrneš glede na tvoje izzive.
Glede na zapisano sklepam, da si trenutno v 4.letniku. Če sklepam prav, to pomeni, da boš kmalu končala srednjo šolo. Nato se ti odpre novo poglavje, v katerem boš imela priložnost srečati in spoznati nove ljudi, trenutne sošolke pa bodo iz tvojega življenja odšle. Upam, da boš takrat lažje zadihala.
Do takrat pa...zaupaj se prijateljici, gibaj svoje telo, delaj na svojih spretnostih, počni tisto, kar te polni, druži se z družino, posveti čas tudi učenju in uspešnemu zaključku šolskega leta.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije