Ziujo js sm letos zacela 1 letnik in pac se nismo tok povezani s sosolci in sosolkami ampk dons je moj sosolc pr pouku kjer smo se ucil o samomoru in to no sva js in moja sosolka slisale kko je on reku pac potih temu zravn kerga je sedeu da bi on rd to naredu torj pac da bi se rd ubiu ampk je tkoj reku haha ne sj se sam hecam. K smo koncal in kr pac greva js in moj sosolc v isto smer domou sva se pogovarjala in nism hotla nacet te teme lr bi blo vrjetn tko mau neprijetno njemu in pac pol k sva hodila in se pogovarjala normalno, si je zavihu rokave pulovrja in pac sm pogledala njegove roke ane pac in pol sm na notranji strani roke vidla pac neke kokr da bi blo od rezanja al neki in k je vidu sa sm pac to vidla je hitr  potegni rokave dol in pol sm pac sam tko zacela govort o nalogi k jo mamo da nebi use ratal prevec neprijetno ane ampk semi je zdeu tko mau nervozn in zdj nvm a mu napism pac ce je okej al se probam znjem pogovort al neki kr pac js sm tak tip cloveka da se na ljudi hitr navezm in u takih primerih mijih je ful zou in pac rada bi pomagala kr sm v 8razredu zgubla sosolko zrd tega in nebi da se ponovi hvala za usak odgovor.
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Sarcikaaaaaaa,
najprej bi rada pohvalila tvoj trud in dejstvo, da si se obrnila na nas. Informacije, ki si jiih zapisala v svojem sporočilu in jih nosiš s seboj niso lahke, zato občudujem tvoj pogum.
Praviš, da si skozi to, kar si slišala pri pouku in videla na poti domov s sošolcem, spoznala, da se sošolec morda samopoškoduje. Sedaj ne veš, kako postopati dalje, saj te zanj skrbi prav tako pa si v preteklosti že doživela izgubo sošolke zaradi samomora. Berem, da si se znašla v težki situaciji.
V kolikor si za, bi želela skupaj s teboj raziskati nekaj načinov na katere lahko deluješ v nadaljevanju. V kolikor bi želela se lahko poskušiš na samem pogovoriti s sošolcem glede tega kar si opazila. Se ti zdi to izvedljivo? Na kakšen način bi lahko to naredila? Skozi pogovor z njim boš morda lahko izvedela, za kaj dejansko gre, kljub temu vedi, da ne zmanjšujem tvojih sklepanj, da gre za samopoškodovanje, za katera je povsem mogoče, da so pravilna.
Kot sem že omenila pa je to kar si opazila lahko ogromno breme in odgovornost, ki je nikakor ne rabiš nositi sama. Zaupaš se lahko odrasli osebi, ki ji zaupaš. To so lahko tvoji starši ali drug družinski član, dober naslov pa je lahko tudi šolska svetovalna delavka. Predlagam, da premisliš, kdo bi lahko bila odrasla oseba, na katero se lahko tako zaneseš.
Vabim te, da se po želji odzoveš na to sporočilo. Lahko odgovoriš na vprašanja, ki sem ti jih zastavila, in skupaj poiščeva pot naprej.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
• Sa
Sarcikaaaaaaa
Zivjo hvala za odgovor. S sosolcem sva ze mela "pogovor" pac kr greva lih u isto smer domov sva se pogovarjala in sva sla na kosilo kr mamo mi popoudanski pouk al pa zaklucmo okol 16h in sva se vlik pogovarjala in pol sva se pogovarjala lih o tem pac mislm daje biu 10 septembr dan za ozavescanje o samomoru al neki tazga in sva se pogovarjala o tem pac rekla sm da je men najhujs k vidm da ljudje tko "resjo" probleme pac da u tem vidjo neko resitev.in je reku ja se strinjam sam jim je tezko in sm rekla oac da ja da vrjamm kr sr je moja sosolka ubila 2 leti nzaj in je blo res grozn in je reku da pac da vrjetn semi bo to kar mi bo reku zdel cudn in daje on zmesan in mije pac povedu da je tud on sam meu parkrat samomorilne misli in pac pol sva se pogovarjala o teh problemih in pol sm pac mu rekla da sm zadnic vidla da ma neki na rokah kokr od rezanja in da ce je to pac da se reze da mu bom zmer stala ob strani in da mu bom pomagala usakic k bo rabu pomoc in pol mije ja pac povedu to da se je rezu in povedu razloge dons zjutri mi je pa napisu da mu je ful zou da mi je to zadnic govoru kr pac js sm pol jokala tist dan ful kr mene je strah da bi se res ubiu in sm rekla da ne da je okej da pac me je sam ta strah prjeu in pol je dons ena sosolka med likouno vidla pac na njegovih rokah in se zacela zafrkavat kao da je puncka da fantje nebi smel met takih custeu pa take gluposti in pol je pac sou domou in mi napise par urc nazaj da se ne pocut dobr da bi rd koncou to trpljenje in ja zdj mu probam pomagat da gre cez to in da vid da pac mi loh zaupa in da mu bom pomagala da se "znebi" takih misli in pocetij
• Uredništvo
Nina Šajt Duh
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
hvala za tvoj odgovor, tako lažje razumem v kakšni situaciji si trenutno. Žal mi je, da se sošolec sooča s takšno stisko in da ti je ob tem tako hudo.
Kot sem zapisala že v prejšnjem sporočilu je lepo, da te za sošolca skrbi in si mu pripravljena stati ob strani. Kljub temu pa je zelo pomembno, da se zavedaš, da odgovornost za njegovo zdravje in dobrobit ni na tebi. Ponovno te močno spodbujam, da kar se dogaja s tvojim sošolcem zaupaš odrasli osebi, ki mu bo lahko pomagala. Dober naslov je lahko šolska psihologinja ali drug zaposleni na šoli - na primer razredničarka ali učitelj, ki poučuje kak drug predmet. Lahko se seveda zaupaš tudi staršem in jih prosiš, da oni postopajo dalje.
To pa ne pomeni, da sošolcu ne smeš stati ob strani in ga ob tem podpirati. Le ne pozabi nase v tem procesu. Verjamem, da je tudi zaradi tvojih preteklih izkušenj, ta situacija zate zelo težka. V kolikor čutiš, da bi to potrebovala, se lahko tudi ti pogovoriš s šolsko psihologinjo. Ta te lahko po potrebi in želji usmeri tudi h kakšnemu drugemu strokovnjaku na področju podpore duševnega zdravja.
V kolikor imaš še kakšna vprašanja ali skrbi, sem ti na voljo,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)