Živjo!
Jaz imam kar nekaj problemov, a izbrala sem si tega, ker je najhujši. Mi kot razred smo razdeljeni v nekakšne skupine, kar mislim, da ni nič narobe. A problem se začne s tem, da če ne sodiš v priljubljeno skupino, te žalijo. Posebaj jaz sem tarča. Vedno ko vidim sošolce in sošolke, se počutim kot smet. Vidim in slišim, kako me žalijo, zato se velikokrat ne morem zadržati da bi jokala. Razlog v tem je po mojem mnenju to, da imam boljše ocene kot nekateri. In tisti nekateri, so mi verjetno folš, ker nimajo takih ocen kot jaz. Ko sem imela septembra govorni nastop, so na primer govorili, da sem to vse naučila na pamet, imela sem meni zelo dober plakat, vendar so tudi plakat žalali. Najhujša je ena izmed punc, ki ji bom imenovala AL. Z njo sem bila v 1. razredu zelo dobra prijateljica, vendar ko je prišla v priljubljeno skupino, me je pustila samo z drugimi prijateljicami in tudi ona me je začela žaliti. Meni se zdi tako zlobna oseba, da vam ne morem povedati. Sovražim jo! Svoji razredničarki lahko povem, vendar ne bo nič drugače. Moji starši za ta problem vejo. Imate kakšen nasvet, kako bo vsaj malo boljše?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Girl in trouble,
zahvaljujem se ti za zapis in vprašanja. Verjamem, da ni lahko zbrati pogum in zapisati situacijo, ki je zate zelo naporna.
Razred je, kot veš, neka umetna tvorba, ki združuje enako stare učence, ki so nekako uravnoteženi po spolu, po, vsaj kolikor je mogoče po zmožnostih itd. Dinamika v razredu je odvisna od več dejavnikov. Učitelj, razrednik, poskuša oblikovati razredno skuponst, v kateri bodo veljala pravila in spoštovanje vseh učencev. Na oblikovanje prijateljstev v začetnih razredih lahko bolj vplivamo kot v višjih. Rangiranje učencev glede na priljubljenost se skozi leta šolanja začne razlikovati. Rezultat je lahko homogena skupina, povezana, lahko pa do tega ne pride, kljub naporom, in se kot praviš ti, oblikujejo manjše skupine, katerih člani tekmujejo za priljubljenost znotraj skupin in na ravni razreda.
Priljubljenost je mogoče graditi na več načinov, tudi skozi medvrstniško nasilje. Na to obliko vedenja žal nihče izmed nas ni imun. Tako imamo v razredu učence, nad katerimi se izvaja nasilje, tiste, ki izvajajo nasilje in tiste, ki so opazovalci. Razumem, da ti nikakor ni lahko in je zate situacija čustveno zelo obremenjujoča. Težko boš sama rešila to situacijo, saj je nedopustno kar se dogaja. Pogovor z razrednikom je vsekakor nujen, tudi s šolsko svetovalno delavko in starši. Na šoli boste skupaj oblikovali načrt kako pomagati tebi in kako razrešiti stanje v razredu, tudi dekletu, za katerega ti ocenjuješ, da izvaja nasilje kot učencem, ki to vedenje opazijo. Kaj praviš? Reševanje nastale situacije bo sicer naporno, a se splača. V procesu boš imeli priložnost okrepiti sebe - kako asertivno komunicirati, reševati probleme, se soočati s stresnimi situacijami itd.
Morda se ti po glavi plete misel - bom tožibaba, zdaj mi bodo še bolj nagajali. Ne, ravno obratno. Z razkritjem bom vplivala na zmanjšanje medvrstniškega nasilja.
Držim pesti. Verjamem, da se boš zmogla pogovoriti z razrednikom, morda kar skupaj s starši. Nikar ne bodi tiho, na tak način vzdržuješ stanje, ki ni ok.
Vesela bom tvojega ponovnega razmišljanja. Do takrat pa lep pozdrav.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja