Dober dan imam probleme s sosolci ki mi vsak dan govorijo da ko bom umrl da bom prodaju kebab in da sem grd bosanc.PROSIM POMAGAJTE
Lep pozdrav
• Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
pišeš, da imaš vsakodnevne probleme s sošolci, saj te žalijo in zbadajo, kar pa te spravlja v stisko in ti povzroča neprijetne občutke. Glede na opisano situacijo ti bom s svojim odgovorom skušala pomagati po svojih najboljših močeh oz. ti bom pomagala poiskati ustrezne vire pomoči (z drugimi besedami – kam se lahko obrneš po pomoč). Dandanes je na žalost na šolah vedno več primerov medvrstniškega nasilja, tako da vedi, da nisi sam v tem in da je to, da si nam pisal, od tebe zahtevalo veliko poguma.
Preden se lotiva opisanega problema, bi ti najprej povedala, da kakršnokoli poniževanje, ustrahovanje ali uporaba besed, ki drugo osebo ponižajo, prestrašijo in ji škodujejo, predstavljajo verbalno nasilje. Verbalno nasilje je torej, prav tako kot tudi fizično nasilje, ena izmed oblik nasilja, pri čemer gre za kršenje človekovih krivic in moramo ukrepati takoj, ko se pojavi.
Glede na to, da nimam informacije, če si se morda s kom o tem že pogovoril, bi ti najprej predlagala ravno to – torej, da se z osebo, ki ti je blizu in ji zaupaš pogovoriš. Lahko so to starši, sorojenci, učitelji ali pa svetovalna delavka na šoli. Glede na to, da se ti to vsakodnevno pojavlja in da se to nasilje pojavlja predvsem v šoli, bi predlagala, da se obrneš na razredničarko/razredničarja ter na svetovalno delavko. Zakaj bi bilo to dobro? Zato, ker so že vpeti v samo šolsko kulturo ter dinamiko in ti bodo lahko tudi v živo pomagali pri tem, da ne boš več deležen žaljenja s strani sošolcev. Kakšni se ti zdijo te predlogi? Misliš, da bi lahko to povedal komu v svojem domačem ali šolskem okolju?
To, kar ti govorijo sošolci je pravzaprav res otročje in je samo odraz tega, da niso zreli za svoja leta. Ljudje si velikokrat kar vzamejo pravico, da zaradi takšnih in drugačnih razlogov komentirajo naš videz, dejanja, narodnost…a to ni zrelo obnašanje. Živimo v državi, kjer si prizadevamo za vključenost vseh ljudi in pripadnikov različnih skupin v našo družbo, zato nasilja absolutno ne odobravamo. Ti se moraš zavedati tega, da si edinstven ravno takšen, kakršen si in imaš svoje kvalitete, ki te ločijo od drugih. Tvoja edinstvenost je tvoja moč, ki ti omogoča, da prispevaš nekaj posebnega v svet!:)
Nasilje se da preprečiti, vendar le, če žrtve nasilja poiščejo pomoč – tem prej, tem bolje, saj se nasilje MORA ustaviti. Z ustrahovanjem in nasiljem se nihče ne more spopasti sam, zato je potrebna podpora odraslih, se ti zdi, da boš lahko komu o tem povedal?
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)