Živjo, pred 2 mescema smo v šoli začeli s plesnimi vajami za maturantski ples in ker nisem našla za ples nikogar iz moje generacije, sem prosila za uslugo prijatelja, ki je leto mlajši in hodi na drugo šolo. S fanti se ne družim veliko, zato nisem imela veliko izbire, koga vprašati. Na začetku sem bila zelo zadovoljna, ker sva se dobro ujela, potem pa je začelo postajati zelo očitno, da ima on do mene neka čustva, medtem ko ga jaz vidim le kot prijatelja. To kaže tako, da med vajami zelo očitno poseže v moj osebni prostor npr. da me stiska k sebi v plesni drži, čeprav takrat sploh ne plešemo ali se me dotika s prsti, medtem ko čakamo na začetek plesa. Meni je ob tem zelo neprijetno in povsem otrpnem. Izven plesnih se vidiva le na neki popoldanski dejavnosti, od koder se tudi poznava, drugače pa sploh nimava stika (niti prek telefona). Zato ne vem, kako naj mu povem, da mi to ni všeč, ker v bistvu sploh nimava nobenega kontakta. Bi mi znali svetovati, kaj naj storim?
Hvala in lp
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če te prav razumem, se ob vedenju svojega soplesalca počutiš neprijetno. Praviš, da pogosto poseže v tvoj osebni prostor in izkoristi vsako priložnost, da bi se te dotaknil. Ker se izven plesnih vaj ne družita in drugače nimata stika, ne veš kako bi mu povedala, da ti njegovo dotikanje ni všeč.
Razumljivo je, da ti plesalčevo dotikanje ni všeč in vso pravico imaš reči ne in mu jasno postaviti meje. Slišati je, da si to, da ti je ob soplesalcu neprijetno, zaenkrat zadržala zase in neprijetnost ob njegovem dotikanju tiho prenašala. Dobro je, da se postaviš zase na spoštljiv način, sploh ker se fant mogoče ne zaveda neprimernosti svojega vedenja. Glede na to, da s tem fantom nimata stika drugje kot na plesnih vajah, je najbolje, če to, da ti dotikanje in poseganje v osebni prostor ni všeč, izraziš takrat, ko se le-to zgodi. Ko se te recimo dotakne, mu npr. spoštljivo vendar jasno povej, da se ne želiš držati za roke.
Verjamem pa, da je to težko storiti ob prisotnosti drugih na vajah. Če drugače nimata možnosti biti sama, mu lahko poskusiš to povedati po plesnih vajah, ko se bosta o tem lažje pogovarjala sama. Če bi soplesalcu rada sporočila, da te vedenje moti nekaj časa po tem, ko se le-to zgodi, ob tem navedi specifično vedenje, ki ti ni všeč. Odsvetujem ti, da si preveč splošna, saj lahko vodi v nesporazume, prav tako bo svoje vedenje soplesalec tudi lažje popravil, če bo vedel, kaj točno te moti.
V primeru, da soplesalec tvojih želja ne bi spoštoval in spremenil svojega vedenja, pa bi bilo dobro razmisliti, ali bi plesanje z njim še želela nadaljevati, ali pa bi si raje našla drugega soplesalca.
Držim pesti zate in ti želim, da bi se pri plesnih vajah lahko dobro počutila.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije