Sem dijak srednje strokovne šole. Pri enem izmed predmetov pri teoriji in praksi izdelujemo izdelke. Prakso imamo 1x na 2 tedna 4 ure. Profesorjev način dela je, da pošlje dokument, ki ga večina ne razume, nato nas pošlje iz učilnice, on si nadane slušalke in gleda vsebine na računalniku mi pa smo zunaj razreda in zaradi drsnih vrat ne moremo v razred. Učitelj kljub željam in prošnjam po razlagi ni pripravljen nanjo, sklicuje se na to da nas on ne bo učil ampak se bomo učili sami, če kaj ne vemo pa naj vprašamo umetno inteligenco (učitelj jo tako pri teoriji kot praksi vedno omenja in jo ima za način prihodnosti, uvaja jo za uporabo pri pouku). Pridemo pa do bistva oddati smo morali izdelke, nekje 2 tedna čakamo da izvemo ocene. Ko pa smo se pogovarjali s profesorjem pred ocenjevanjem je povedal, da on izdelkov sploh ne bo gledal, oz. si ga bo ogledoval 10 sekund (ogledovati si ima za nekje 3 minute materiala). Ob prvi napaki, da negativno oceno in popravni izpit, saj je predmet samo v 1. konferenci, ki pa se zaključi čez 10 dni. Zagrozil nam je, da če bo kdo želel, da pogleda njegov izdelek do konca pa to pomeni: če je izdelek brez napake dobi dijak 5, če ima najmanj 1 napako pa dobi popravni izpit in tega ne bo naredil je rekel.
Zadnje tedne sem res pod stresom in stalno razmišljam o tem. Je vse skupaj sploh v skladu s pravilniki o ocenjevanju? Zakonom o srednjih strokovnih šolah? Res se bojim negativne ocene pri tem predmetu. Potreboval bi kakšen nasvet, kako ukrepati.
Hvala!
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Občutek, da "nekaj ne štima", je čisto upravičen. Težko je govoriti o dobrem pouku, če v času pouka nimate jasnih razlag in navodil, učitelj pa ni z vami v razredu.
Čeprav je zdaj že malo pozno opozarjati na način dela, to še ne pomeni, da je treba biti tiho. Tak način poučevanja je lahko problem tudi za naprej, zato je prav, da se o tem obvesti vodstvo šole. Dobro bi bilo, da predsednik razreda v imenu razreda mirno pove, kaj ne deluje.
V prihodnje se je smiselno najprej pogovoriti s profesorjem in prositi za jasna navodila. Če te je tega pogovora strah ali če odgovori ne pomagajo, se lahko brez slabe vesti obrneš na razrednika ali svetovalno delavko.
Imate tudi pravico do pritožbe na oceno – kriteriji ocenjevanja morajo biti jasni, vnaprej znani in enaki za vse. Če temu ni bilo tako, se lahko v postopek vključijo tudi starši, ki s konkretnimi dejstvi (način podajanja snovi, navodila, potek pouka) pomagajo razjasniti situacijo.
Pomembno je tudi vedeti, da imate pravico do pritožbe na oceno. Kriteriji morajo biti jasni in enaki za vse. Če temu ni bilo tako, se lahko v pogovor vključijo tudi starši.
Škoda, da se na to ni opozorilo že prej, vendar še vedno ni prepozno, da se o tem pogovorite in poiščete rešitve.
Vse dobro želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike