Zdravo.
Moja mami se čudi, da na šole hodijo predavati zasebniki torej psihologi ali zdravniki (zobarji tudi). Seveda je predavanje najprej brezplačno, potem če želiš postati pacient njihov, pa je treba plačati iz svojega žepa. In to kar precej denarja in pametrujejo kako sploh to ni drago, če se odpoveš šopingu za oblačila, saj na šole hodijo ravno najdražji.pa tudi v intervjuji priznavajo, da so šli privat ravno zaradi denarja, ker nočejo biti na javni plači. Eni učenci in dijaki sicer protestirajo, da kako pričakujejo da bo starš na javni plači plačeval za to?! Kaj ni pravilo, da tisti ki so najdražji se najbolj mečejo v ospredje? Zdaj ali je to sploh dovoljenjo oz. najprej so na šole hodile samo med.sestre iz javnega zdravstvenega doma predavat o zdravju? Ali ni to saamo marketing oz. kako dobiti denar od staršev, ker na šolah je masa učencev oz. dijakov pač?
Še ena stvar je, zdravniki in zobarji (tudi zasebniki) imajo enako izobrazbo in specializacijo, kajne? Medtem ko za psihologe je lahko izobrazba različna, lahko so psihologijo študirali, lahko pedagogiko, lahko so na nekajurnih tečajih bili samo, lahko psihoterapiji, lahko pri nas ali v tujini ...?
šola naj bi manjšala ekonomske razlike med učenci in dijaki ker je javna, i guess je to povezano s tem, da zdaj vsi stavkajo in hočejo višje plače?
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
da bi lažje odgovorila na tvoja vprašanja, bi potrebovala še nekaj informacij: za kakšna predavanja gre? Ali so obvezna? Kakšni profili izvajajo ta predavanja in kakšni so naslovi njihovih predavanj?
V šolah res izvajajo predavanja v okviru Vzgoje za zdravje diplomirane medicinske sestre iz zdravstvenih domov. To so teme, ki so vnaprej določene na nacionalnem nivoju. Pogosto pa šole v popoldanskem času na predavanja za starše ali dijake vabijo tudi druge strokovnjake - vsebina predavanj naj bi bila povezana s temami, ki so v tistem času aktualne ter so v skladu z izobraževalnimi cilji šole. Sama še nisem slišala, da bi na šolah ponujali predavanja zdravnikov ali zobozdravnikov, ki bi potem ponujali samoplačniške storitve - to ne spada v šolski prostor. Je pa tudi res, da v kolikor to ponudijo po koncu predavanja, to ni obvezno in vas nihče ne more prisiliti v kakršno koli plačilo.
Zdravniki in zobozdravniki imajo začetek izobrazbe enak, nato pa se tekom študija odločijo za smer dentalna medicina ali medicina. Po zaključenem študiju jih čaka še specializacija glede na področje dela, ki ga izberejo.
Psihologi v nasprotju z zdravniki in zobozdravniki pogosto izvajajo različna predavanja na šolah, saj so teme predavanj povezane s problemi, s katerimi se srečujete dijaki (stiske, medvrstniško nasilje, motivacija in podobno). Psihologi morajo imeti pridobljeno ustrezno izobrazbo, lahko pa ima nekdo pridobljena znanja iz določenega področja, ki jih je pridobil na drugi stopnji študija - tudi te osebe so popolnoma usposobljene in ustrezno kvalificirane za opravljanje takšnega dela.
Naloga javnih šol je zagotoviti enak dostop izobraževanja za vse učence in dijake, ne glede na njihove ekonomske razmere. Vprašanje glede stavk se verjetno nanaša na trenutno stavkanje zdravnikov?
Če mi boš odgovoril na podvprašanja, ti bom lažje odgovorila na ostala zastavljena vprašanja.
Želim ti lep dan,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
Va
Vanka
En psiholog ima dejanksko doktorat iz psihologije iz Ljubljane in je privat psiholog, ena privat psihologinja pa sploh ni psihologinja ampak ima končano zgolj srednjo ekonomsko šolo in neke privat tečaje narejene potem iz psihologije. So pa predavanja ena za otroke na šoli v času pouka (obvezne izbirne vsebine?) in tam dajejo možnosti da otroci dajejo maile staršev da jim pošiljajo oglasna sporočila za samoplačniška predavanja in ena predavanja za starše popoldne na šoli. Na našo šolo so prišli drugače. To so pa med dražjimi psihologi v Sloveniji. Niso najdražji, ampak med dražjimi. Nekateri so rekli da je takšen način oglaševanja, češ starši si lahko privoščijo šoping za oblačila in hrano in saj vse stane, psihologa privat pa ne morejo plačati otroku nesprejemljiv? Ja, stavkanje zdravnikov je mišljeno. Ja, kao moji doma mislijo, da še vedno naaj bi bil dostop do psihologov za mlade zagotovljen v okviru javnega zdravstva in ne samoplačniško?
pu
punca
Ja, omenili ste stavkanje zdravnikov. Moj oči je zdravnik in pravi, da je stavkanje zdravnikov zato, ker je preveč pacientov in ker sistem razpada. Dobra plača pa seveda tudi mora biti, zakaj drugače pa naj bi zdravniki hodili v službo, prostovoljno mogoče? Sistem razpada, zdravniki pa se maksimalno trudijo po svojih najboljših močeh. Nekateri da ne rečem kaj, mislijo, da so zdravniki njihovi sužnji. Ne, niso, to je samo njihova služba. Nekateri retardi, kot je tisti možakar z dojenčkom, pa mislijo, da so sami na svetu! Tudi na mojega očija se je nekdo spravil in je oči napisal izjavo, da ga bodo lahko oglobili. Koristilo bi, da bi take retarde dali v ambulanto, pa naj se oni cel dan trudijo pomagati in ugoditi množici, ki nima pojma in ki kar nekaj laikovsko nori. Groza kakšni so te ljudje, treba bi jih bilo ovaditi in spraviti v zapor, množice pa to kar dopuščajo. Sram jih bodi!
Va
Vanka
Moj oči je učitelj. Tudi učitelji hodijo v službo zaradi denarja. In plača učiteljev tudi ni visoka. začetna je 900 neto če se ne motim. So pa tudi oni javni uslužbenci. In imajo tudi oni faks 3+2 torej magistersko nalogo za napisat je obvezna za učit. in še praksa in strokovni izpit iz šolstva. Tudi na učitelje se lahko vsak starš že spravi in se dela pametno, nimajo več avtoritete učitelji. Tudi zato je pomankanje učiteljev, prenizka plača in prezahtevno delo. Nimam sicer nobenega v zdravstvu, zato mogoče pristransko mnenje. Vem, pa da imajo zdravniki še specializacijo in to.
Uredništvo
Urška Stepišnik
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena.
Res je, šole imajo svobodo izbire predavanj v okviru obveznih izbirnih vsebin, in možnost dijakov, da sami napišejo e-naslove staršev, je prostovoljna. Razumem tvojo skrb glede dostopnosti psihološke pomoči za mlade v okviru javnega zdravstva. Veliko ljudi je mnenja, da bi morala biti ta pomoč brezplačno dostopna vsem, ne glede na finančne zmožnosti. Vendar pa se soočamo s porastom psiholoških težav, kar vpliva na čakalne dobe v javnem zdravstvu. To postavlja pomembno družbeno vprašanje, ki presega najin pogovor. Zato je ključno, da mladi vedo, kje še lahko poiščejo pomoč in informacije, kot na primer na tem forumu.
Želim ti lep dan