Pozdravljeni,
stara sem 16 (letos bom dopolnila 17 let), ze kar nekaj let me zanima delo kriminalne/forenzicne psihologije.... predvsem pa delo forenzika. Trenutno sem na srednji zdravstveni soli. In me zanima ali je moznost da po tej soli nadaljujem solanje za forenzika ali kaj podobnega temu poklicu?
Rada imam kriminalna dejanja (resevanje in raziskovanje teh).
Zelo bi bla srecna povratne informacije.
hvala, lp
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da si trenutno dijakinja srednje zdravstvene šole in da si po končanem programu želiš delati na področju forenzične psihologije ali kriminologije. Zanima te, kakšne so tvoje nadaljnje možnosti, glede na to, da obiskuješ program srednjega strokovnega izobraževanja.
Iz tvojega zapisa ne morem vedeti, ali si dijakinja triletnega ali štiriletnega programa, kakšen je tvoj učni uspeh in kaj veš o nadaljevanju izobraževanja. V kolikor si dijakinja triletnega programa na srednji zdravstveni šoli in si želiš izobraževanje nekoč nadaljevati na tretji stopnji, se lahko po končanem programu vpišeš na poklicno-tehnični tečaj. Po opravljenih dveh letih bi lahko opravljala poklicno maturo.
V kolikor si dijakinja štiriletnega srednjega strokovnega izobraževanja, boš po končanih štirih letih opravljala prav tako poklicno maturo. Poklicna matura je sestavljena iz splošnega in izbirnega dela, splošnih in strokovnih predmetov. Uspešno opravljena ti omogoča nadaljevanje izobraževanja na višješolskih in visokošolskih programih. Poleg poklicne mature lahko opravljaš tudi splošno maturo iz dodatnega predmeta. Opravljen dodatni predmet iz splošne mature ti odpre vrata na posamezne univerzitetne študijske programe. Imaš pa še eno možnost po opravljeni poklicni maturi, in sicer maturitetni tečaj. Gre za enoletni tečaj, v sklopu katerega se pripravljaš na opravljanje splošne mature v celoti. V kolikor splošno maturo uspešno opraviš, imaš vse možnosti, da se vpišeš na katerikoli študijski program. V kolikor želiš več informacij o dodatnem predmetu na poklicni maturi ali pa opravljanju maturitetnega tečaja in splošne mature, lahko več informacij pridobiš na sledečih povezavah:
V sporočilu si omenila, da te zanimata kriminologija in forenzična psihologija. Z omenjenimi področji se ukvarjajo različne varnostne vede, psihologija in pravo. Delo forenzikov pa se veže na fiziko, biologijo in kemijo. Strokovnjaki, zaposleni na Nacionalnem forenzičnem laboratoriju, se dodatno izobražujejo na mednarodnih programih. Kolikor vem, ni specifičnega programa, po katerem bi lahko opravljala delo forenzika. Več o poklicu pa si lahko prebereš na tej povezavi Policije.
Glede na to, da si izpostavila tudi forenzično psihologijo, ti želim predstaviti pogoje za vpis na študij psihologije. Tako na Univerzi  v Ljubljani kot na Univerzi v Mariboru se izvaja univerzitetni študijski program Psihologija, v katerega se lahko vpiše, kdor je opravil splošno maturo ali je pred 1. 6. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program. Univerza na Primorskem izvaja program Biopsihologija. V 1. letnik se lahko vpiše, kdor je opravil splošno maturo ali je pred 1. 6. 1995 uspešno zaključil katerikoli štiriletni srednješolski program. Sicer pa se v Sloveniji s forenzičnimi psihologi srečamo bolj redko, saj to delo navadno opravljajo klinični psihologi.
Ker se s področjem kriminalnih dejanj ukvarja tudi oz. predvsem pravo ti želim predstaviti tudi vpisne pogoje pravnih fakultet. Tako Univerza v Ljubljani kot Univerza v Mariboru imata svojo pravno fakulteto. Pogoj za vpis na ljubljansko ali mariborsko je prav tako končana splošna maturo oz. končan katerikoli štiriletni srednješolski program pred 1. 6. 1995.
Morda bi te zanimali tudi programi, ki jih izvajajo na Fakulteti za zdravstvene vede, saj izvajajo programe, ki se vsaj rahlo povezujejo s kriminologijo, hkrati pa ti omogočajo vpis z opravljeno poklicno maturo.
V odgovoru ti nisem napisala vseh možnosti, ki jih imaš za nadaljevanje izobraževanja. Zato ti tukaj prilagam še povezavo do razpisa za vpis v študijske programe, v katerem boš našla pogoje za vpis v študijske programe tekočega študijskega leta.
Svetujem ti, da si prebereš potrebne informacije in se za dodatne informacije obrneš ali na šolsko svetovalno službo ali na kakšen referat željenih fakultet. Morda se pogovoriš tudi s svojimi starši/skrbniki, prijatelji ali prijateljicami, učitelji oz. osebami, ki jim zaupaš. Lahko da se je že kdo od tvojih znancev znašel v podobni situaciji in ti lahko svetuje kaj koristnega glede nadaljevanja izobraževanja. Dela, ki si jih omenila, so lahko zelo zanimiva. Smiselno pa je razmisliti tudi o čustvenih obremenitvah, ki jih delo prinaša.
Upam, da so ti informacije v pomoč in da se boš sedaj lažje odločila, kako dalje. Če imaš še kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim.
Lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike
• Sa
SanDiego8
Hvala za povratne informacije, so mi v veliko pomoc.
Lep pozdrav, :)