Ali se lahko v srednji šoli šolam na domu? Ker res ne zmorem, biti vsak dan v šoli. Učna snov ni problem ampak se ne morem fokusirat v soli in pridem doma cisto utrujena. Sem 1. Letnik gim.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, El.
Praviš, da se v šoli težko osredotočiš in te ta trud zelo izčrpa, zato si želiš se šolati na domu. Predstavljam si, da ti je v tej situaciji precej težko.
Kar se tiče zakonodaje, nisem najbolje strokovno usposobljena, da bi ti podala natančne informacije glede šolanja na domu v času srednješolskega izobraževanja. Dejstvo pa je, da pa imajo otroci pravico do izobraževanja na domu v času osnovne šole. Kljub temu pa morajo starši teh otrok podati prošnjo za šolanje od doma še pred začetkom novega šolskega leta. Zato je (tudi če se Zakon o osnovnih šolah, kjer je omenjena pravica do šolanja na domu navedena, prenese na srednje šole) v tem trenutku za to šolsko leto žal nekoliko prepozno.
S tem namenom bi te raje vprašala, kje ocenjuješ, da je tvoja največja težava pri osredotočanju? Imaš težave pri pozornem poslušanju razlage med poukom, težave z razumevanjem snovi? Obstaja namreč veliko oblik pomoči, če meniš, da bi ti koristila - zmeraj se lahko za pomoč obrneš na šolsko svetovalno službo, na program tutorstva, ki ga tvoja šola skoraj zagotovo ponuja, morda prosiš za pomoč kakšno sošolko ali sošolca, ali pa stopiš kar do profesorja ali profesorice in prosiš za dodatno razlago. Razumem, da je prvi letnik gimnazije zate nova izkušnja, ki pa nikakor ni lahka, saj so vsi prehodi iz ene stopnje na drugo lahko zelo zahtevni in naporni.
Z veseljem bi ti rada bolj natančno svetovala, kaj lahko v tvoji situaciji še storiš, saj je prešolanje, izstop iz šole ali tvoja nevzdržna utrujenost zadnja stvar, ki si jo zate želim, saj verjamem, da lahko skupaj najdeva kakšno drugo rešitev, ki bo zate prav tako ustrezna.
V pričakovanju na odgovor te lepo pozdravljam.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)