Pozdravljeni imam nekaj vprašanj:
1) Glede pavziranja in statusa študenta Ali lahko pavziram eno študijsko leto, po zaključeni maturi in kako poteka postopek? Kaj se zgodi, ko izgubim status študenta? Ali lahko po pavziranju ponovno pridobim status študenta in pod kakšnimi pogoji? Kako dolgo lahko traja pavziranje in ali je omejeno? 2) Glede mature in 5. predmeta Ali lahko 5. predmet opravljam kadarkoli, če imam že opravljeno splošno maturo? Ali za 5. predmet ni potrebno ponovno opravljati ostalih maturitetnih predmetov? Kje in kako se prijavim na 5. predmet mature? 3) Glede financiranja študija Ali Zavod RS za zaposlovanje lahko krije stroške izrednega študija? Pod kakšnimi pogoji je možno sofinanciranje ali kritje šolnine? Ali obstajajo še druge možnosti financiranja izrednega študija?Kako poteka opravljanje strokovnega izpita za pomočnico vzgojiteljice? Kdaj in na kakšen način se lahko prijavim na izpit? Ali obstajajo določeni roki za prijavo? Prav tako me zanima, kako poteka vključitev v vrtec za opravljanje prakse oziroma nastopov – ali se je treba v vrtec prijaviti samostojno, kdaj je pravi čas za prijavo in ali so pri tem določeni roki ali postopki?
zz
zzan
pavziraš lahko. nimaš statusa in si ga potem lahko "kupiš". to pomeni, da na srednji šoli za odrasle se vpišeš izredno in plačaš vpisnino. pozanimaj se pri navadnih srednjih šolah, ki izvajajo za odrasle, ker nekatere takšnih ne vpisujejo. običajno imajo na spletni strani srednje šole to.lahko to počneš do 26. leta starosti.
Lahko normalno dobiš status študenta.
za 5. predmet ni potrebno opravljati ostalih maturitetnih predmetov ti svetujem da opraviš 5. predmet pa čim prej. drugo leto da bo lažje. Prijaviš se na gimnazijah za 5. predmet. splošna matura. pozaniaj se na edi od gimnazij.
v določenih primerih ti po 26. letu financirajo izredni študij, prej ne.
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Po opravljeni splošni maturi se lahko odločiš, da eno leto ne nadaljuješ študija. V tem primeru nimaš statusa študenta, zato tudi ne koristiš pravic, ki so vezane nanj. Ko se boš kasneje ponovno vpisala na visokošolski študijski program in boš izpolnjevala pogoje za vpis, boš status študenta ponovno pridobila. Samo pavziranje časovno ni omejeno, pomembno pa je, da ob ponovnem vpisu izpolnjuješ takrat veljavne pogoje posameznega študijskega programa.
Če imaš splošno maturo že opravljeno, lahko peti maturitetni predmet opravljaš naknadno, brez ponovnega opravljanja ostalih maturitetnih predmetov. Na izpit se prijaviš v enem od razpisanih izpitnih rokov pri Državnem izpitnem centru oziroma na srednji šoli, ki izvaja splošno maturo.
Kar se tiče financiranja izrednega študija, lahko Zavod RS za zaposlovanje v določenih primerih krije oziroma sofinancira stroške izobraževanja, vendar je to odvisno od tvojega statusa, pogojev posameznega javnega povabila in potreb trga dela. Poleg tega je smiselno preveriti tudi možnosti štipendij, razpise posameznih občin, morebitno podporo delodajalca ali ugodnosti, ki jih pri plačilu šolnine omogočajo posamezne izobraževalne ustanove.
Strokovni izpit za pomočnico vzgojiteljice lahko opravljaš, ko izpolniš vse predpisane pogoje. Na izpit se prijaviš na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, prijavni roki pa so objavljeni v razpisih za posamezna izpitna obdobja.
Prakso oziroma nastope v vrtcu običajno opravljaš v vrtcu, ki omogoča praktično usposabljanje. Vrtec si praviloma poiščeš sama. Priporočam, da vrtec kontaktiraš čim prej, saj imajo številni vrtci omejeno število mest za praktikante. Natančna navodila glede obsega prakse in potrebne dokumentacije pa prejmeš pri izobraževalni ustanovi, kjer boš vključena v izobraževanje.
Če boš imela še kakšno vprašanje, mi lahko brez zadržkov pišeš.
Vse dobro ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike