dober večer, sem stara 14 in končujem osnovno šolo, kar pomeni da smo se gpidovali v srednje šole. Po poklicu si želim biti psihijatrinja, a me zanima kako priti do te izobrazbe. vpisala sem se na zdravstveno srednjo šolo, a ob koncu nameravam narediti 5 predmet pri maturi (po potrebi grem na maturitetni tečaj da pridobim splošno maturo). na kakšen faks morem iti za to izobrazbo, in zanima me če je možnost šolanja samo-plačniška, saj se mi dozdeva da bi na takšno lažje prišla kot pa na faks z samimi odličnimi ocenami.
• Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
psihiater je zdravnik specialist, ki je po zaključenem študiju na medicinski fakulteti in sekundariatu opravil specializacijo iz psihiatrije in jo uspešno zaključil s specialističnim izpitom.
Specialist psihiater najprej diplomira na medicinski fakulteti in pridobi naziv doktor medicine oziroma poklic zdravnika. Po 6-letnem študiju medicine, ki ga izvajata Univerza v Ljubljani in Univerza v Mariboru, sledi dve leti sekundarijata. Zdravnik sekundarij je zaposlen v javnem zdravstvu in dve leti kroži po različnih bolnišničnih oddelkih, da pobliže spozna različna področja medicine ter da se lahko odloči, katera specializacija ga zanima. Medtem se prijavi za specializacijo s področja psihiatrije, ki jo razpiše Zdravniška zbornica Slovenije. Specializacijo iz psihiatrije opravlja 5 let. Prva tri leta je program skupen za vse psihiatre specializante. Zadnji dve leti se specializacija deli v dve veji, in sicer pedopsihiatrijo, psihiatrijo za otroke in mladostnike, in na splošno psihiatrijo.
Študij medicine se izvaja samo kot redni na Medicinski fakulteti v Mariboru in Ljubljani. Opraviti moraš SPLOŠNO maturo (ki jo pridobiš na gimnaziji ali pa z maturitetnim tečajem, ki traja eno leto - ni dovolj poklicna matura + 5 predmet). Na maturi pa moraš za vpis na medicinsko fakulteto imeti vsaj en izbirni predmet iz naravoslovne smeri. Pogoje za vpis ima fakulteta objavljene tudi na svoji spletni strani, kjer si jih lahko vedno pogledaš.
Omejitve so vsako leto in so zelo visoke, zato potrebuješ dobre ocene v srednji šoli in pa zelo visok uspeh na maturi.
Lep pozdrav,
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike