Pozdravljeni,
V bistvu ne vem kako naj začnem..torej bliža se čas odločitve in vpisa na faks kar pa mi predstavlja en cel kup dilem. Sicer vem kam si sigurno želim in sem nad tisto fakulteto res navdušena saj sem si jo lani v 3.letniku šla tudi ogledat ampak sedaj ko malo bolj razmišljam vidim številne ovire in ne vem kako bi jih rešila da ne bi bile tiste odločilne pri moji odločitvi kam naprej. Ena dilema je ta kje bom sploh stanovala, saj ne vem če mi bo za vsa 3 leta zagotovljen študentski dom, ker sem prebrala pravila in vse, kjer piše da se vsako leto znova preveri finančno stanje. Bojim se da bi mi šteli zaslužek preko študentskega servisa čeprav najbrž ne bom presegla omejitve ampak možno pa je da jo bom. Po eni strani si želim zaslužit denar ker ga res rabim saj je težko iz meseca v mesec ampak po drugi strani me bo pa teplo pri študentskem domu če nadaljujem. Vem da lahko dom tudi plačam ampak si ga žal ne bi mogla privoščit sploh pa ne skupaj s stroški prehrane vsak mesec in prevozom. Pa tudi izobrazba moje mami se bo v tem času najbrž spremenila ker ze dolgo razmišlja o tem in si ne želim da bi sedaj zaradi teh stvari ali bom dobila subvencijo ali ne odnehala. Druga dilema so tudi ostali stroški ko študiraš od doma kot so prehrana-ne vem če je v bivanje vključen tudi obrok in pa prevoz pa tudi faks mislim da tudi redno je potrebno kaj plačati recimo kak test itd. Sama rada hodim tudi v fitnes in je to potem spet dodaten strošek. Ubistvu sem imela neko vizijo da se samo vpišeš in greš v študentski dom ampak tukaj je cel kup stroškov...ne vem no mogoče pa nimam vseh informacij in je lažje kot si predstavljam. Vseeno bi mi pa bilo žalostno da se, če bi se odločila ne bi vpisala zaradi teh stvari zato ker je drugače študirati malo dlje od doma, kjer spoznaš drugačne ljudi, dobiš sigurno več priložnosti v izobraževanju pa tudi neko samostojnost. Imate kak nasvet glede tega vsega? Zelo bi bila hvaležna res :). Hvala da ste si vzeli čas in tole prebrali. Želim vam lep teden!
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Pikica!
Praviš, da imaš glede vpisa na študij kar nekaj dilem in upravičenih skrbi. Veseli me, da si že našla fakulteto, za katero misliš, da je prava zate. Vsekakor se strinjam s tabo, da bi bilo res škoda, da se za ta korak ne bi odločila zaradi skrbi, povezanih predvsem s finančnim stanjem. Svetujem ti, da se pozanimaš glede stroškov, ki jih omenjaš – npr. ali se pri pregledu finančnega stanja za študentski dom upošteva tudi zaslužek preko študentskega servisa in ali je v ceno doma vključen tudi obrok. Prav tako se pozanimaj, ali so na področju prehrane in prevoza možne še kakšne dodatne subvencije za študente iz socialno šibkejšega okolja. Tudi na fakulteti se velja pozanimati v tej smeri. Skupaj z družino se morda lahko obrnete tudi na pristojni center za socialno delo. Morda ne bi bilo slabo, da si ustvariš finančni plan predvidenih stroškov in tako lažje predvidiš, kako bo s financami.
Preveri tudi, ali zate pride v upoštev kakšna izmed štipendij (državna, kadrovska, Zoisova, občinska), ki morda olajša vse skupaj.
Prvi korak je zagotovo pridobiti čim več informacij, da si lahko nekoliko bolje predstavljaš, kako bo vse skupaj izgledalo. Vsekakor pa si zate želim, da se v vsakem primeru odločiš za vpis na izbrano fakulteto. Verjamem, da boš ob premišljenem ravnanju z denarjem brez težav izkoristila študentsko obdobje :)
Lea Prinčič, mag. psihologije